pengar till refillkortet/månad?
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    pengar till refillkortet/månad?

    Till er som har barn som har mobiltelefon: Min dotter fick en mobil i julklapp och nu undrar jag hur mycket er barn får ringa för/månad? Jag hade tänkt skaffa telia familj till henne men pappan tycker det räcker med 50:-/månad. Hon skulle även vilj ladda ned en ny signal men jag är rädd för att det blir något krångel med att man binder sig till ett dyrt abonnemang fastän det inte står någonstans på hemsidorna. Jag förstår inte mig på sånt ... Vet ni någon säker sida man kan lita på där hon kan ladda ner en signal?
  2. 1
    pengar till refillkortet/månad? Till er som har barn som har mobiltelefon: Min dotter fick en mobil i julklapp och nu undrar jag hur mycket er barn får ringa för/månad? Jag hade tänkt skaffa telia familj till henne men pappan tycker det räcker med 50:-/månad. Hon skulle även vilj ladda ned en ny signal men jag är rädd för att det blir något krångel med att man binder sig till ett dyrt abonnemang fastän det inte står någonstans på hemsidorna. Jag förstår inte mig på sånt ... Vet ni någon säker sida man kan lita på där hon kan ladda ner en signal?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Vi har 3family, dvs va ringer gratis till varandra jag, Maja, pappa och huset... Detta kostar oss 99:-/månaden...
    Resten får hon betala själv....

    Det där med sidor att ladda ner utan att binda upp sej är lite lurt..... men googla på gratis ringsignaler.... det gjorde vi och det kom upp ett gäng.... men man får läsa noga....
  4. 2
    Vi har 3family, dvs va ringer gratis till varandra jag, Maja, pappa och huset... Detta kostar oss 99:-/månaden...
    Resten får hon betala själv....

    Det där med sidor att ladda ner utan att binda upp sej är lite lurt..... men googla på gratis ringsignaler.... det gjorde vi och det kom upp ett gäng.... men man får läsa noga....
  5. maylin
    #3

    Mitt svar

    Våran pojke har egen mobil men använder bara den om han vill ringa hem och kolla om han kan fara till en kompis efter skolan. Så det går inte mycket pengar för honom. Vi fyller på då det behövs, vilket är sällan. Han får då påfyllning för 100 kr kanske 1-2 gånger om året.
    Men skulle han ringa mer skulle vi nog begränsa. Är inte heller hemma på detta med mobiler och kan inte ens skicka sms själv, så jag kan inte ge råd om ringsignaler och liknande.
  6. 3
    Mitt svar Våran pojke har egen mobil men använder bara den om han vill ringa hem och kolla om han kan fara till en kompis efter skolan. Så det går inte mycket pengar för honom. Vi fyller på då det behövs, vilket är sällan. Han får då påfyllning för 100 kr kanske 1-2 gånger om året.
    Men skulle han ringa mer skulle vi nog begränsa. Är inte heller hemma på detta med mobiler och kan inte ens skicka sms själv, så jag kan inte ge råd om ringsignaler och liknande.

Liknande trådar

  1. Pengar på er själva under en månad?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 11:36
  2. 1 månad till BF ¤
    By neasol in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 15:06
  3. Hur mkt pengar/månad på mat???
    By sudoku in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 18:46
  4. en månad till jul
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 20:30
  5. En månad till
    By Katarina76 in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar