Längdskidor
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Längdskidor

    Eftersom vi fått ytterligare lite mer snö i natt så åkte vi upp till våra skidspår efter mitt tandläkarbesök. Mannen hade letat fram mina pjäxor och skidor med så jag skulle åka med de stora barnen. Sagt och gjort. Fick betala 50 kronor för en dag och sedan åkte vi iväg på ett kort varv som är 500 meter och ett långt som nog var 2-3 km. Adam gjorde dessutom två korta varv medan Gabriel bara åkte ett kort.

    Det var riktigt kul och vi ska upp efter kvällsmaten igen så att jag får valuta för de här 50 kronorna. Synd att det ska kosta så mycket för vuxen. Barnen åker som tur är gratis och nu kan de klara lilla varvet själv så vi ska se hur mycket de kan åka i veckan. På fredag är det nämligen Lilla Vasaloppet här!
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Längdskidor Eftersom vi fått ytterligare lite mer snö i natt så åkte vi upp till våra skidspår efter mitt tandläkarbesök. Mannen hade letat fram mina pjäxor och skidor med så jag skulle åka med de stora barnen. Sagt och gjort. Fick betala 50 kronor för en dag och sedan åkte vi iväg på ett kort varv som är 500 meter och ett långt som nog var 2-3 km. Adam gjorde dessutom två korta varv medan Gabriel bara åkte ett kort.

    Det var riktigt kul och vi ska upp efter kvällsmaten igen så att jag får valuta för de här 50 kronorna. Synd att det ska kosta så mycket för vuxen. Barnen åker som tur är gratis och nu kan de klara lilla varvet själv så vi ska se hur mycket de kan åka i veckan. På fredag är det nämligen Lilla Vasaloppet här!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Vad mysigt, själv är jag absolut totalt okunnig och antagligen oxå oduglig på allt som heter skidor, varken länden eller höjden för mig tack, håller mig till pulkan så får N ta tag i skidåkningen när det blir dax.
  4. 2
    Vad mysigt, själv är jag absolut totalt okunnig och antagligen oxå oduglig på allt som heter skidor, varken länden eller höjden för mig tack, håller mig till pulkan så får N ta tag i skidåkningen när det blir dax.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Fast ländskidor är inte så svårt om man har bra vallat. Mannen hade vallat mina i dag så jag kunde stå still i uppförsluten men ändå hade jag glid nerför.

    Pulka är med kul.
  6. 3
    Fast ländskidor är inte så svårt om man har bra vallat. Mannen hade vallat mina i dag så jag kunde stå still i uppförsluten men ändå hade jag glid nerför.

    Pulka är med kul.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    vad mysigt det låter! har inte åkt längd sen jag gick på mellanstadiet!
  8. 4
    vad mysigt det låter! har inte åkt längd sen jag gick på mellanstadiet!

Liknande trådar

  1. Längdskidor
    By Gine in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 14:48
  2. Längdskidor-min nya passion!
    By Carro m 4 in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 23:14
  3. Längdskidor
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:00
  4. Hur långa ska längdskidor
    By Malins 3:a in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:32
  5. Längdskidor mm?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar