Fler pippigalna barn?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Fler pippigalna barn?

    Theas stora favorit är Pippi Långstrump. Hon kallar sig Pippi, eller Pippi-Thea. Hon klär ut sig till Pippi, leker med Pippidockor och smådockor + herr nilsson + lille gubben, hon har pippi-pussel, pippifilm och pippiböcker... Hon är "Pippi-galen"

    Senaste tiden vill hon ha "pippi-mat" (=macka) allt annat "gillar hon inte". Senast igår när jag fick hem ett HM-paket med kläder som jag hade beställt, så gillade hon inte sina nya kläder för det var inte "Pippi"!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

    Ja just det, till sättet är hon också Pippi som gör allt på sitt eget lilla vis (och är mycket bestämd och tror hon är stark)...

    Finns det fler Pippi-tokiga barn?!?!?!
    Lycka är en resa inte en destination.
  2. 1
    Fler pippigalna barn? Theas stora favorit är Pippi Långstrump. Hon kallar sig Pippi, eller Pippi-Thea. Hon klär ut sig till Pippi, leker med Pippidockor och smådockor + herr nilsson + lille gubben, hon har pippi-pussel, pippifilm och pippiböcker... Hon är "Pippi-galen"

    Senaste tiden vill hon ha "pippi-mat" (=macka) allt annat "gillar hon inte". Senast igår när jag fick hem ett HM-paket med kläder som jag hade beställt, så gillade hon inte sina nya kläder för det var inte "Pippi"!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

    Ja just det, till sättet är hon också Pippi som gör allt på sitt eget lilla vis (och är mycket bestämd och tror hon är stark)...

    Finns det fler Pippi-tokiga barn?!?!?!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Totalt pippiointresse här. Vi har iofs bara 1 film med pippi coh de föredrar att titta på disneychannel än att sätta på filmer. Martins stora idol är Kim Possiblie. *L*

    I övrigt verkar MArtin ha kommit in i stora Pelle Jönsåldern. Allt ska larvas bort och spela clown hela tiden. Han dansar på bordet, hoppar, studsar, springer och gömmer sig och uppför sig inte som den lugna lilla pojke jag hade för ett tag sedan.
  4. 2
    Totalt pippiointresse här. Vi har iofs bara 1 film med pippi coh de föredrar att titta på disneychannel än att sätta på filmer. Martins stora idol är Kim Possiblie. *L*

    I övrigt verkar MArtin ha kommit in i stora Pelle Jönsåldern. Allt ska larvas bort och spela clown hela tiden. Han dansar på bordet, hoppar, studsar, springer och gömmer sig och uppför sig inte som den lugna lilla pojke jag hade för ett tag sedan.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    det kanske låter som

    vi bara har pippisaker hemma men så är det inte... Vi har en pippi-film vi också och en massa andra böcker, pussel och leksaker, men det är bara pippisaker som gäller. (Konstigt på ett sätt, för här hemma kollas det på alla möjliga filmer och program på tv.)

    Larva sig känner jag dock igen allt för väl, gärna kombinerat med en massa "nej" eller förslag om något annat än det som erbjuds (i typ alla situationer. t.ex. cykla till dagis = vill åka bil osv).
    Lycka är en resa inte en destination.
  6. 3
    det kanske låter som vi bara har pippisaker hemma men så är det inte... Vi har en pippi-film vi också och en massa andra böcker, pussel och leksaker, men det är bara pippisaker som gäller. (Konstigt på ett sätt, för här hemma kollas det på alla möjliga filmer och program på tv.)

    Larva sig känner jag dock igen allt för väl, gärna kombinerat med en massa "nej" eller förslag om något annat än det som erbjuds (i typ alla situationer. t.ex. cykla till dagis = vill åka bil osv).
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    inte pippi, men Hello kitty! herregud vad jag är trött på dendär kitty! Bella har jättemånga kittygrejer, memory, vattenflaska, kläder, hårsnoddar, telefon..jaa en himla massa (kan tillägga att de mesta fick hon i julklapp) och jag är så trött på tjatet om kitty haha! grejen är att hon började sin kitty period precis efter att sambon kom hem från sin resa genom asien och han sa att han hade sett massa kittygrejer som kostade nästan ingenting där..men han hade inte köpt nåt sånt till Bella eftersom hon inte va tokig i de då...förstå va me grejer han hade köpt annars! hahaha
  8. 4
    inte pippi, men Hello kitty! herregud vad jag är trött på dendär kitty! Bella har jättemånga kittygrejer, memory, vattenflaska, kläder, hårsnoddar, telefon..jaa en himla massa (kan tillägga att de mesta fick hon i julklapp) och jag är så trött på tjatet om kitty haha! grejen är att hon började sin kitty period precis efter att sambon kom hem från sin resa genom asien och han sa att han hade sett massa kittygrejer som kostade nästan ingenting där..men han hade inte köpt nåt sånt till Bella eftersom hon inte va tokig i de då...förstå va me grejer han hade köpt annars! hahaha
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5

    ha ha

    Ja kitty har vi lite grann av här hemma också! Jag känner verkligen igen tjatet. Det är ett tag sedan jag skrev inlägget, men Thea är fortfarande lika pippigalen!
    Lycka är en resa inte en destination.
  10. 5
    ha ha Ja kitty har vi lite grann av här hemma också! Jag känner verkligen igen tjatet. Det är ett tag sedan jag skrev inlägget, men Thea är fortfarande lika pippigalen!

Liknande trådar

  1. Ni som har fler än ett barn
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 21:29
  2. fler barn
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 13:56
  3. Fler barn??
    By salsa in forum Föräldraskap
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 10:54
  4. Ni som har fler barn!
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 15:46
  5. Fler barn som har ont???
    By majsan67 in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar