Oj, det var ett tag sedan sist...
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Oj, det var ett tag sedan sist...

    återuppväcker gamla minnen. Tänk att det är fyra år sedan man satt här inne gravid med lilla tvåan i magen. Idag är han 3½ år och med sprudlande energi. Våran mellankille är en liten mjukis och den som mest försöker gråta sig till sympatier *ler*. Brottas med både en store-och lillebrorsa. Minns ni oss Robin med storebror Rasmus, som vis 19 månaders ålder även blev storebror till en liten Rikard. Robin föddes ju 3½ vecka tidigt och var eg ett blivande septemberbarn. Vi var ju tacksamma över att han inte kom i v 33+ som det först var på gång i. Jag åkte på förlossningsdepression som dock inte "togs på allvar" förrän Robin var 9 månader och blev kort därefter gravid...tyvärr blev det en förlossningsdepression till som jag än idag medicinerar för. Har provat att sluta, men är rädd för att det kanske kommer bli permanent. Har en del heriditet för det tyvärr.
    Skall väl avsluta med att säga att vi mår bra och barnen växer. Det är tre goa, busiga, intensiva gossar vi har. Ibland är det urtufft, men jag skulle inte vilja leva mitt liv dem förutan.
  2. 1
    Oj, det var ett tag sedan sist... återuppväcker gamla minnen. Tänk att det är fyra år sedan man satt här inne gravid med lilla tvåan i magen. Idag är han 3½ år och med sprudlande energi. Våran mellankille är en liten mjukis och den som mest försöker gråta sig till sympatier *ler*. Brottas med både en store-och lillebrorsa. Minns ni oss Robin med storebror Rasmus, som vis 19 månaders ålder även blev storebror till en liten Rikard. Robin föddes ju 3½ vecka tidigt och var eg ett blivande septemberbarn. Vi var ju tacksamma över att han inte kom i v 33+ som det först var på gång i. Jag åkte på förlossningsdepression som dock inte "togs på allvar" förrän Robin var 9 månader och blev kort därefter gravid...tyvärr blev det en förlossningsdepression till som jag än idag medicinerar för. Har provat att sluta, men är rädd för att det kanske kommer bli permanent. Har en del heriditet för det tyvärr.
    Skall väl avsluta med att säga att vi mår bra och barnen växer. Det är tre goa, busiga, intensiva gossar vi har. Ibland är det urtufft, men jag skulle inte vilja leva mitt liv dem förutan.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Visst e det mysigt med våra 3,5 åringar!?! Tidvis väldigt aktiva men ack så kloka...
    Malin fick ju en lillebror maj -07, så hon kämpar på att vara den stora duktiga systern, vilket hon inte alls behöver från min sida men det är nog ngt genetiskt. Samtidigt har hon två äldra systrar som är mkt äldre, 6 och 12 år äldre, så hon får ju vara den lilla oxå
    Livet traskar på, jag har börjat jobba och de yngsta är på dagis. Jag tycker att allt känns ganska härligt!!!
  4. 2
    Visst e det mysigt med våra 3,5 åringar!?! Tidvis väldigt aktiva men ack så kloka...
    Malin fick ju en lillebror maj -07, så hon kämpar på att vara den stora duktiga systern, vilket hon inte alls behöver från min sida men det är nog ngt genetiskt. Samtidigt har hon två äldra systrar som är mkt äldre, 6 och 12 år äldre, så hon får ju vara den lilla oxå
    Livet traskar på, jag har börjat jobba och de yngsta är på dagis. Jag tycker att allt känns ganska härligt!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Hej Marine!
    Klart vi minns er! Roligt att läsa hur ni har det. Jag hör att jag måste rusa så jag skickar en kram nu och skriver ett svar till snart
    Kram
  6. 3
    Hej Marine!
    Klart vi minns er! Roligt att läsa hur ni har det. Jag hör att jag måste rusa så jag skickar en kram nu och skriver ett svar till snart
    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Visst minns jag er! Jag har inte heller skrivit här på länge men är mamma till augustibarnet Miranda. Miranda är precis som din Robin ett mellanbarn med en storebror (Jonathan) på 5 år och en lillebror (Elliot) på snart två år.

    Kul att höra hur ni har det och att ni mår bra även om det förstås inte är så kul att du drabbats så hårt av förlossningsdepressioner.
  8. 4
    Visst minns jag er! Jag har inte heller skrivit här på länge men är mamma till augustibarnet Miranda. Miranda är precis som din Robin ett mellanbarn med en storebror (Jonathan) på 5 år och en lillebror (Elliot) på snart två år.

    Kul att höra hur ni har det och att ni mår bra även om det förstås inte är så kul att du drabbats så hårt av förlossningsdepressioner.

Liknande trådar

  1. Ett tag sedan sist!
    By Linzo in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 20:32
  2. Det var 8 år sedan sist....
    By Shadowangel in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 12:01
  3. ETt tag sedan sist...
    By Kristin med 8 barn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 16:05
  4. Nu var det ett tag sedan sist
    By Siv & Lilla N in forum _00 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 05:02
  5. 22 år sedan sist,
    By c-star in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar