Är det hemorojder? intimt o "snuskigt"
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Är det hemorojder? intimt o "snuskigt"

    Imorse när jag varit och kissat kändes det som om jag hade skav i rumpan. Jag kände efter och det kändes som en liten boll där analöppningen nästan är. Jag är inte en sådan som är och känner där annars så jag vet inte riktigt hur det ska kännas....
    Har varit och gjort nr. 2 idag och det gjorde inte ont.
    Kan man få hemorojder fast man inte har krystat livet ur sig för att få bajsa? Kan man få det av att bara ha stort blodflöde "där nere"

    Ursäkta om jag är lite rakt på sak men det är så svårt att förklara...
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  2. 1
    Är det hemorojder? intimt o "snuskigt" Imorse när jag varit och kissat kändes det som om jag hade skav i rumpan. Jag kände efter och det kändes som en liten boll där analöppningen nästan är. Jag är inte en sådan som är och känner där annars så jag vet inte riktigt hur det ska kännas....
    Har varit och gjort nr. 2 idag och det gjorde inte ont.
    Kan man få hemorojder fast man inte har krystat livet ur sig för att få bajsa? Kan man få det av att bara ha stort blodflöde "där nere"

    Ursäkta om jag är lite rakt på sak men det är så svårt att förklara...
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Jepp, tyvärr är det nog det du fått. Hade en exakt likadan "plupp" som inte kändes när jag gjorde nr 2, utan bara skavde och kliade litegrann. Det kändes dock obehagligt att veta att den satt där! Jag var noga med renligheten, och smörjde med en aloe vera-kräm och efter en vecka är den nästan borta
  4. 2
    Jepp, tyvärr är det nog det du fått. Hade en exakt likadan "plupp" som inte kändes när jag gjorde nr 2, utan bara skavde och kliade litegrann. Det kändes dock obehagligt att veta att den satt där! Jag var noga med renligheten, och smörjde med en aloe vera-kräm och efter en vecka är den nästan borta
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jaha... typiskt. Jag slapp detta ofog under förra graviditeten....
    Jag tackar för svar och ska genast köpa mig lite kräm tror jag!!
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  6. 3
    Jaha... typiskt. Jag slapp detta ofog under förra graviditeten....
    Jag tackar för svar och ska genast köpa mig lite kräm tror jag!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jajjemen, visst är det hemorojder! Köp Xyloproct receptfritt på apoteket. Det är det bästa! Tyvärr vet jag väl hur obehagligt det kan vara... Har varit förstoppad pga mjölkallergi, sedan jag kom på det så är jag inte längre förstoppad, med hemorojdrarna finns kvar till och från... Blä!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  8. 4
    Jajjemen, visst är det hemorojder! Köp Xyloproct receptfritt på apoteket. Det är det bästa! Tyvärr vet jag väl hur obehagligt det kan vara... Har varit förstoppad pga mjölkallergi, sedan jag kom på det så är jag inte längre förstoppad, med hemorojdrarna finns kvar till och från... Blä!
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    Jag tror jag ska börja gråta. "knölen" känns ju jättestor!! Jag måste ta mig till apoteket imorgon.

    Tack för svar även om jag gråter lite inombords...
  10. 5
    Jag tror jag ska börja gråta. "knölen" känns ju jättestor!! Jag måste ta mig till apoteket imorgon.

    Tack för svar även om jag gråter lite inombords...
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Ääh, så farligt är det inte!!! Hmm, har haft 3-4 hemorrojdrar som mest, sedan jag var ungefär tio år. Den största har periodvis varit 3-4 cm i diameter. Det som är jobbigt är om dom börjar blöda när man är hård i magen. Annars är det ju absolut inget farligt!!!
    Som tur är har jag inte fått ökade hemorrojder ännu. Men jag räknar med att det kommer lite närmare förlossningen.
    Ta det lugnt, om du spänner dig kan det bli värre.
    Det där ordnar sig! Hemorrojder är det jag är minst orolig för under graviditeten!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  12. 6
    Ääh, så farligt är det inte!!! Hmm, har haft 3-4 hemorrojdrar som mest, sedan jag var ungefär tio år. Den största har periodvis varit 3-4 cm i diameter. Det som är jobbigt är om dom börjar blöda när man är hård i magen. Annars är det ju absolut inget farligt!!!
    Som tur är har jag inte fått ökade hemorrojder ännu. Men jag räknar med att det kommer lite närmare förlossningen.
    Ta det lugnt, om du spänner dig kan det bli värre.
    Det där ordnar sig! Hemorrojder är det jag är minst orolig för under graviditeten!
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    Tackar.. Jag jagade upp mig lite..

    Skönt att höra att man överlever
  14. 7
    Tackar.. Jag jagade upp mig lite..

    Skönt att höra att man överlever

Liknande trådar

  1. "Trekant är ett snuskigt ord"
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 19:52
  2. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  3. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
  4. Misslyckad "debut". (lite snuskigt)
    By Väldigt anonym in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 20:48
  5. "Normalt" (lite snuskigt)
    By Mycket anonym in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar