Kollo(även på hjärnskador)
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Kollo(även på hjärnskador)

    Vi vill låta vår grabb åka på kollo i sommar, han blir 16 är rullstolsburen och har en utvecklingsstörning, har ni tips på nåt bra och passande kollo?
    Vägen till en mammas hjärta
    går genom hennes barn
    ~Stoltaste mamman~
  2. 1
    Kollo(även på hjärnskador) Vi vill låta vår grabb åka på kollo i sommar, han blir 16 är rullstolsburen och har en utvecklingsstörning, har ni tips på nåt bra och passande kollo?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Här kanske?

    En massa kollolänkar!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  4. 2
    Här kanske? En massa kollolänkar!
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Har själv jobbat massor på ett kollo inspirerat av Antroposofisk Läkepedagogik, och det var toppen!

    Lämbonäs i Hölö utanför Södertälje är ett sådant, jag vet inte vilka som driver det nu, men det är värt att undersöka närmare.
  6. 3
    Har själv jobbat massor på ett kollo inspirerat av Antroposofisk Läkepedagogik, och det var toppen!

    Lämbonäs i Hölö utanför Södertälje är ett sådant, jag vet inte vilka som driver det nu, men det är värt att undersöka närmare.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Borde kanske

    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  8. 4
    Borde kanske skicka länken också ! :

    http://www.foraldrakraft.se/search.h...archword=kollo
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Tack för tipsen, har pratat med Bosse-kollot och det verkar kul och bra, är så nervös, hur ska jag klara att skicka min grabb till Norrtälje, hjälp..
  10. 5
    Tack för tipsen, har pratat med Bosse-kollot och det verkar kul och bra, är så nervös, hur ska jag klara att skicka min grabb till Norrtälje, hjälp..
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    tack för ditt tips, men jag kan inte hitta det kollot.
  12. 6
    tack för ditt tips, men jag kan inte hitta det kollot.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Förstår att det känns tufft.

    Bosse brukar ju vara ett kollo där man inte har egen assistent med sig men man kan få ha det på "dispens" om man ber om det. Kanske skulle kännas bättre då?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  14. 7
    Förstår att det känns tufft. Bosse brukar ju vara ett kollo där man inte har egen assistent med sig men man kan få ha det på "dispens" om man ber om det. Kanske skulle kännas bättre då?
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Ja vi fick ta med egen assistent, men man ska ju hitta nån som vill följa med också, hoppas allt går i lås nu
  16. 8
    Ja vi fick ta med egen assistent, men man ska ju hitta nån som vill följa med också, hoppas allt går i lås nu
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Men visst har din son

    assistenter, eller? Det är ju en jättekul grej även som ass att få åka på kollo!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  18. 9
    Men visst har din son assistenter, eller? Det är ju en jättekul grej även som ass att få åka på kollo!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Jo han har assistenter, men ska finna nån som vill åka. Men jag har fått kalla fötter, eller vad det heter, ska jag våga låta honom åka?? jag vet inte längre känns skitjobbigt, vi får se hur det blir...
  20. 10
    Jo han har assistenter, men ska finna nån som vill åka. Men jag har fått kalla fötter, eller vad det heter, ska jag våga låta honom åka?? jag vet inte längre känns skitjobbigt, vi får se hur det blir...
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11

    Svåra beslut ibland

    sånt där men om han har med sig en assistent som du (och han förstås) känner dig trygg med så är det kanske en jättebra grej för hans självförtroende? Hur länge är kollot?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  22. 11
    Svåra beslut ibland sånt där men om han har med sig en assistent som du (och han förstås) känner dig trygg med så är det kanske en jättebra grej för hans självförtroende? Hur länge är kollot?
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Han har ingen assistent nu som kan följa med, men hon som ordnar assistenter kan fixa nån men ingen vi känner nu, tyvärr. Kollot är 13 dagar men vi kan minska ner det till en vecka, det ligger ca 40 mil härifrån och han kan inte gå med sitt rullbord där och han älskar det!! ikväll ska vi prata och bestämma oss..inte lätt att vara mamma alltid
  24. 12
    Han har ingen assistent nu som kan följa med, men hon som ordnar assistenter kan fixa nån men ingen vi känner nu, tyvärr. Kollot är 13 dagar men vi kan minska ner det till en vecka, det ligger ca 40 mil härifrån och han kan inte gå med sitt rullbord där och han älskar det!! ikväll ska vi prata och bestämma oss..inte lätt att vara mamma alltid
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Hoppas ni kommer

    till ett bra beslut. Kanske finns det fler möjligheter till kollo också...Förstår att du kanske inte vill skicka honom med en assistent han inte känner så bra.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  26. 13
    Hoppas ni kommer till ett bra beslut. Kanske finns det fler möjligheter till kollo också...Förstår att du kanske inte vill skicka honom med en assistent han inte känner så bra.
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Nu har vi meddelat kollo att David inte ska åka, det känns som ett bra beslut men ändå tråkigt tja jag är inte mogen för det helt enkelt, kanske en annan gång...kanske egoistiskt...
  28. 14
    Nu har vi meddelat kollo att David inte ska åka, det känns som ett bra beslut men ändå tråkigt tja jag är inte mogen för det helt enkelt, kanske en annan gång...kanske egoistiskt...
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Testa med

    ett kortare läger först, typ en helg eller så!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  30. 15
    Testa med ett kortare läger först, typ en helg eller så!
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    Ja han är ju på korttids och det funkar ju bra, men detta kollot som var aktuellt var ju så långt borta också, men det känns bra nu, vi ska hitta på massa roliga saker i sommar så han får kul ändå
  32. 16
    Ja han är ju på korttids och det funkar ju bra, men detta kollot som var aktuellt var ju så långt borta också, men det känns bra nu, vi ska hitta på massa roliga saker i sommar så han får kul ändå

Liknande trådar

  1. Tamiflu kan ge hjärnskador??
    By Anonym in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 09:00
  2. Måttliga hjärnskador
    By Zilvia in forum Hjärnskador
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 15:46
  3. Hjärnskador
    By suz75 in forum Hjärnskador
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 19:55
  4. hjärnskador?
    By besökare in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 22:24
  5. Bilstöd (även på hjärnskador)
    By emmis75 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 08:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar