Daniel ska bli storebror!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Daniel ska bli storebror!

    Lilleman är inte så liten längre. Lagom till Daniels 6-årsdag kommer ett litet syskon. Daniel är överlycklig, ÄNTLIGEN ska han få bli storebror. Han vill vara precis som sin 10-åriga storebror - både storebror & lillebror - och nu blir han det. Han pratar med bebisen varje dag, klappar på min mage & säger att bebisen har det bra därinne i värmen. Han längtar efter att få fylla 6 år, men har sagt att han INTE vill dela födelsedag med bebisen. :O Hoppas vi kan ordna det...
    Är beräknad 13/7, men kommer troligtvis bli igångsatt (igen) ca 1 vecka innan bf om även denna lilla blir en stor bebis. Ett tillväxt-ultraljud kommer att göras i v.37 & då tar man ställning till ev. igångsättning.

    Daniel har fått plats på samma skola som syskonen går på, har en lös tand & älskar att läsa & bygga med Lego. Är inte fullt så dramatisk längre, men fortfarande skulle de stora killarna på Dramaten vara gröna av avund när Daniel tar fram sin dramatiska sida.
    Han är en helt underbar pojke & i hans sällskap har man inte tråkigt en sekund!


    Hur mår alla andra julianer?


    Maria m Daniel
  2. 1
    Daniel ska bli storebror! Lilleman är inte så liten längre. Lagom till Daniels 6-årsdag kommer ett litet syskon. Daniel är överlycklig, ÄNTLIGEN ska han få bli storebror. Han vill vara precis som sin 10-åriga storebror - både storebror & lillebror - och nu blir han det. Han pratar med bebisen varje dag, klappar på min mage & säger att bebisen har det bra därinne i värmen. Han längtar efter att få fylla 6 år, men har sagt att han INTE vill dela födelsedag med bebisen. :O Hoppas vi kan ordna det...
    Är beräknad 13/7, men kommer troligtvis bli igångsatt (igen) ca 1 vecka innan bf om även denna lilla blir en stor bebis. Ett tillväxt-ultraljud kommer att göras i v.37 & då tar man ställning till ev. igångsättning.

    Daniel har fått plats på samma skola som syskonen går på, har en lös tand & älskar att läsa & bygga med Lego. Är inte fullt så dramatisk längre, men fortfarande skulle de stora killarna på Dramaten vara gröna av avund när Daniel tar fram sin dramatiska sida.
    Han är en helt underbar pojke & i hans sällskap har man inte tråkigt en sekund!


    Hur mår alla andra julianer?


    Maria m Daniel
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Grattis till graviditeten, kul att bli storebro oxå, det gillade Lucas bäst med att få småsyskon. Då spelade det inte nån roll att han var lillebror oxå.
  4. 2
    Grattis till graviditeten, kul att bli storebro oxå, det gillade Lucas bäst med att få småsyskon. Då spelade det inte nån roll att han var lillebror oxå.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Grattis!

    Jag blir nästan avundsjuk trots att jag har en liten. Men tiden går så fort! Och ännu fortare ju fler barn man har av någon konstig anledning..

    Med min julian är det bara bra, han är inne i en väldigt bra period. Inga konflikter, väldigt omtänksam och gullig.
  6. 3
    Grattis!

    Jag blir nästan avundsjuk trots att jag har en liten. Men tiden går så fort! Och ännu fortare ju fler barn man har av någon konstig anledning..

    Med min julian är det bara bra, han är inne i en väldigt bra period. Inga konflikter, väldigt omtänksam och gullig.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Men så kul

    Grattis !!!
    Livet flyter på, har ju tyvärr haft/har det rätt jobbigt med sjuka nära o kära i ca två år nu och det tar ju på krafterna MEN livet flyter på ändå.
    Och kan ju lugnt säga att utan de underbara barnen hade det varit betydligt tuffare.

    Madde är en rätt sprallig tjej som även kan vara rätt blyg i vissa sammanhang .
    Hon går på gymnastik och för tillfället även simskola, annars är hon gärna med brorsorna o tränar lite golf eller dansar/sjunger med sina kompisar

    Och nu ska jag o Madde ta och hälsa på mina lilla mormor, min moster (som är sjuk) och mormor/morfar.
    Ha en riktigt mysig helg!
  8. 4
    Men så kul Grattis !!!
    Livet flyter på, har ju tyvärr haft/har det rätt jobbigt med sjuka nära o kära i ca två år nu och det tar ju på krafterna MEN livet flyter på ändå.
    Och kan ju lugnt säga att utan de underbara barnen hade det varit betydligt tuffare.

    Madde är en rätt sprallig tjej som även kan vara rätt blyg i vissa sammanhang .
    Hon går på gymnastik och för tillfället även simskola, annars är hon gärna med brorsorna o tränar lite golf eller dansar/sjunger med sina kompisar

    Och nu ska jag o Madde ta och hälsa på mina lilla mormor, min moster (som är sjuk) och mormor/morfar.
    Ha en riktigt mysig helg!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Grattis!
    Vad roligt att få bli storebror!

    Men min julian är det just nu väldigt bra, hon är för tillfället mycket harmonisk och trevlig utan alltför många utbrott. Skönt eftersom lillebrorsan tvåårstrotsar för fullt. Meja ser mycket fram emot skolstarten till hösten, hon börjar tröttna lite på dagis tror jag, så det blir nog bra för henne att få lite ombyte.
  10. 5
    Grattis!
    Vad roligt att få bli storebror!

    Men min julian är det just nu väldigt bra, hon är för tillfället mycket harmonisk och trevlig utan alltför många utbrott. Skönt eftersom lillebrorsan tvåårstrotsar för fullt. Meja ser mycket fram emot skolstarten till hösten, hon börjar tröttna lite på dagis tror jag, så det blir nog bra för henne att få lite ombyte.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Grattis!! Vad roligt med en fyra!(det blir väl fjärde?)

    Juni är en trevlig liten dam som älskar att vara ute - men längtar hett efter sommar just nu. En riktig kräfta - känslig och kärleksfull!
  12. 6
    Grattis!! Vad roligt med en fyra!(det blir väl fjärde?)

    Juni är en trevlig liten dam som älskar att vara ute - men längtar hett efter sommar just nu. En riktig kräfta - känslig och kärleksfull!
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7
    Tack! Ja, Daniel tycker att det ska bli jättekul att få ett syskon. Många funderingar på om det blir en lillasyster eller lillebror, men inga "önskemål". Det viktiga är att han blir storebror!


    Maria m Daniel
  14. 7
    Tack! Ja, Daniel tycker att det ska bli jättekul att få ett syskon. Många funderingar på om det blir en lillasyster eller lillebror, men inga "önskemål". Det viktiga är att han blir storebror!


    Maria m Daniel
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Tack!

    Jag hade ju bestämt mej för att det var bra för min del, men sen träffade jag en man utan barn & han kunde inte tänka sig ett liv utan biologiska barn. Så efter många & långa diskussioner, mycket vägande fram & tillbaka så bestämde vi oss för att göra ett försök.

    Visst är det härligt med dessa lugna perioder utan konflikter. När skulle man annars hinna ladda batterierna så man orkar med nästa period av trots?


    Maria m Daniel
  16. 8
    Tack!

    Jag hade ju bestämt mej för att det var bra för min del, men sen träffade jag en man utan barn & han kunde inte tänka sig ett liv utan biologiska barn. Så efter många & långa diskussioner, mycket vägande fram & tillbaka så bestämde vi oss för att göra ett försök.

    Visst är det härligt med dessa lugna perioder utan konflikter. När skulle man annars hinna ladda batterierna så man orkar med nästa period av trots?


    Maria m Daniel
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Tack!

    Vad tråkigt att ni haft det tufft ett tag. Det tar otroligt mycket kraft att ha sjuka nära & kära.
    Barnen är en otrolig källa till glädje & man orkar ju så mycket mer tack vare dom.
    Madde låter lite som Daniel, som också kan vara otroligt blyg ibland. Jag har valt att inte ha Daniel på några aktiviteter, eftersom han har långa dagar på dagis. Vi njuter av lugnet på vardagskvällarna & hittar på nåt kul med familjen & vänner på helgerna.

    Ha en riktigt mysig helg ni också!


    Maria m Daniel
  18. 9
    Tack!

    Vad tråkigt att ni haft det tufft ett tag. Det tar otroligt mycket kraft att ha sjuka nära & kära.
    Barnen är en otrolig källa till glädje & man orkar ju så mycket mer tack vare dom.
    Madde låter lite som Daniel, som också kan vara otroligt blyg ibland. Jag har valt att inte ha Daniel på några aktiviteter, eftersom han har långa dagar på dagis. Vi njuter av lugnet på vardagskvällarna & hittar på nåt kul med familjen & vänner på helgerna.

    Ha en riktigt mysig helg ni också!


    Maria m Daniel
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    Tack!

    Ja, Daniel väntar med spänning på sitt syskon.

    Visst är det skönt när barnens trotsperioder inte inträffar samtidigt. Hur skulle man orka?
    Daniel längtar också efter att få börja i skolan, dagis är visst för "småbarn" enligt honom.

    Hoppas att lillebror lugnar sig snart & att ni får njuta av en lugn period.


    Maria m Daniel
  20. 10
    Tack!

    Ja, Daniel väntar med spänning på sitt syskon.

    Visst är det skönt när barnens trotsperioder inte inträffar samtidigt. Hur skulle man orka?
    Daniel längtar också efter att få börja i skolan, dagis är visst för "småbarn" enligt honom.

    Hoppas att lillebror lugnar sig snart & att ni får njuta av en lugn period.


    Maria m Daniel
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11
    Tack!

    Ja, det stämmer att det blir fjärde barnet för min del. Första för sambon. Men får han bestämma så blir det fler efter denna. Jag har sagt att vi tar denna graviditet först, sen får vi se om det blir en till. Hans önskan är tre (!!) biologiska barn. :chockad: Vilket skulle innebära att vi behöver en SL-buss & ett STOOOORT hus om vi ska få plats. Gärna i kombination med ett välfyllt bankkonto.

    Daniel njuter fortfarande av vintern, men har börjat längta mer & mer efter sommaren. Då kan man bada, behöver inte klä på sig så mycket kläder & så får man ha kalas för sina kompisar, säger han. Och sen, efter min födelsedag, då ska jag bli storebror!


    Maria m Daniel
  22. 11
    Tack!

    Ja, det stämmer att det blir fjärde barnet för min del. Första för sambon. Men får han bestämma så blir det fler efter denna. Jag har sagt att vi tar denna graviditet först, sen får vi se om det blir en till. Hans önskan är tre (!!) biologiska barn. :chockad: Vilket skulle innebära att vi behöver en SL-buss & ett STOOOORT hus om vi ska få plats. Gärna i kombination med ett välfyllt bankkonto.

    Daniel njuter fortfarande av vintern, men har börjat längta mer & mer efter sommaren. Då kan man bada, behöver inte klä på sig så mycket kläder & så får man ha kalas för sina kompisar, säger han. Och sen, efter min födelsedag, då ska jag bli storebror!


    Maria m Daniel
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Åh, wow! 6 barn! Det vore nåt! Själv är jag nöjd!
    SL-buss är väl att ta i, en gammal VW-buss med 9 säten räcker ju! Vi har en nyare variant med 7 platser, den är så rymlig och bra! Men en hög lottovinst skulle man inte tacka nej till!

    Fortsatt lycka till med blivande storfamiljen!
    Bibbi m Juni + 3 söner
  24. 12
    Åh, wow! 6 barn! Det vore nåt! Själv är jag nöjd!
    SL-buss är väl att ta i, en gammal VW-buss med 9 säten räcker ju! Vi har en nyare variant med 7 platser, den är så rymlig och bra! Men en hög lottovinst skulle man inte tacka nej till!

    Fortsatt lycka till med blivande storfamiljen!
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13
    Hahahaha! Ja, det vore ett helt företag att få vardagen att gå runt antar jag. Fast med bra rutiner funkar väl det också. Jag var ju nöjd med tre, så jag har ju redan passerat vad jag trodde var min gräns. Ev. kanske det kan bli en kompromiss; en till efter denna. Men sen får det vara nog. Vi kan ju inte befolka jorden själva. Och med 5 barn skulle vi få plats i en VW-buss med "bara" 7 säten.

    Lottovinst tar jag gärna emot när som helst!

    Tack för lyckönskningar! Lycka till med Lottovinsten!


    Maria m Daniel
  26. 13
    Hahahaha! Ja, det vore ett helt företag att få vardagen att gå runt antar jag. Fast med bra rutiner funkar väl det också. Jag var ju nöjd med tre, så jag har ju redan passerat vad jag trodde var min gräns. Ev. kanske det kan bli en kompromiss; en till efter denna. Men sen får det vara nog. Vi kan ju inte befolka jorden själva. Och med 5 barn skulle vi få plats i en VW-buss med "bara" 7 säten.

    Lottovinst tar jag gärna emot när som helst!

    Tack för lyckönskningar! Lycka till med Lottovinsten!


    Maria m Daniel
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Grattis, härligt med ett julibarn till.
    Passa på att njut av graviditeten och sedan av en härlig sommarledighet med bebis och övriga syskon.
    Kram från Tekla
  28. 14
    Grattis, härligt med ett julibarn till.
    Passa på att njut av graviditeten och sedan av en härlig sommarledighet med bebis och övriga syskon.
    Kram från Tekla
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Grattis!!! Så oerhört trevligt! Själv väntar jag på att förlossningen skall dra igång, är beräknad till på måndag. Känner mig som en elefant.
  30. 15
    Grattis!!! Så oerhört trevligt! Själv väntar jag på att förlossningen skall dra igång, är beräknad till på måndag. Känner mig som en elefant.
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16
    Tack!
    Njuter för fullt, mår otroligt bra för tillfället. Ser fram emot en ledig (men hektisk) sommar & sen en lång föräldraledighet.
  32. 16
    Tack!
    Njuter för fullt, mår otroligt bra för tillfället. Ser fram emot en ledig (men hektisk) sommar & sen en lång föräldraledighet.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17
    Tack!
    Hoppas att du fått din lill* & bara njuter.

    Maria m Daniel
  34. 17
    Tack!
    Hoppas att du fått din lill* & bara njuter.

    Maria m Daniel
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18
    Hej! Njet, ingen liten som tittat ut och sagt hej ännu. Två dagar över tiden än så länge. Så jag går här som en värpsjuk höna och bara väääntar..... NÄR bebis väl anländer, ja, då skall jag njuta
  36. 18
    Hej! Njet, ingen liten som tittat ut och sagt hej ännu. Två dagar över tiden än så länge. Så jag går här som en värpsjuk höna och bara väääntar..... NÄR bebis väl anländer, ja, då skall jag njuta
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Grattis till syskonet. Här är det den vanliga lunken och ja, jag vet inte vad jag ska säga men Toritrollet är onekligen en busunge rakt igenom och det är jag inte så lite glad för faktiskt.
  38. 19
    Grattis till syskonet. Här är det den vanliga lunken och ja, jag vet inte vad jag ska säga men Toritrollet är onekligen en busunge rakt igenom och det är jag inte så lite glad för faktiskt.
  39. Medlem sedan
    Aug 2007
    #20

    Grattis

    till den blivande storfamiljen
  40. 20
    Grattis till den blivande storfamiljen
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Daniel har blivit storebror! :)
    By Cesse m.4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 16:38
  2. OMG, Daniel
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 22:20
  3. Daniel, Daniel, Daniel
    By Irene Huss in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 09:52
  4. Daniel och Ida
    By -AT- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 21:37
  5. Mia m Daniel!
    By Maria m Linn in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar