Hur är det nu igen? Om man slickat på en lyktstolpe och fastnat med tungan och det är väldans kallt ute. Ska man hälla på varmt vatten eller inte? Och varför inte i så fall?
1
Snabb fråga om fastfrusen tunga. Hur är det nu igen? Om man slickat på en lyktstolpe och fastnat med tungan och det är väldans kallt ute. Ska man hälla på varmt vatten eller inte? Och varför inte i så fall?
Jag skulle nog göra det. Det tar nog annars lite väl lång tid innan tungan värmt upp isen så att man kan ta sig loss utan att slita av huden.
Fast man ska nog ha ganska mycket varmt vatten
2
Jag skulle nog göra det. Det tar nog annars lite väl lång tid innan tungan värmt upp isen så att man kan ta sig loss utan att slita av huden.
Fast man ska nog ha ganska mycket varmt vatten
Tja, fråga min dotter nr2 varför det kan vara klokt... hon tryckte fast tungan en gång på balkongräcket och slet bort tungan i ren impuls, (hon var liten och har adhd).... hon blödde, MYCKET !
Lärde hon sig av det? Nope, men det var en annan femma.
Häller man på varmvatten så tinar ju platsen där tungan sitter fast och därmed släpper frysningen och man slipper få en skinnlös tunga.
5
Tja, fråga min dotter nr2 varför det kan vara klokt... hon tryckte fast tungan en gång på balkongräcket och slet bort tungan i ren impuls, (hon var liten och har adhd).... hon blödde, MYCKET !
Lärde hon sig av det? Nope, men det var en annan femma.
Häller man på varmvatten så tinar ju platsen där tungan sitter fast och därmed släpper frysningen och man slipper få en skinnlös tunga.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.