En ny kille har flyttat in...
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    En ny kille har flyttat in...

    En dag när jag kom hem från jobbet så hade nån kille, som liknar Elias jättemycket, flyttat in i vårat hus och var han har gjort av Elias skulle jag vilja veta. Den här killen är arg och förbannad mest hela tiden. Han sätter ultimatum för hela familjen. Han rusar iväg upp på Elias rum, ca 20 gånger om dagen. Han är sur för allt vi gör och säger.

    Inte förens det är för sent uppskattar man och inser hur himla "snäll och gullig" Elias var Jag hade hört om sexåringar men tänkte att det är ju ett tag kvar.

    Men helt ärligt så känner jag inte alls igen den här arga lilla typen men som ändå är kramig som Elias och vill kramas mycket. Tänk att de kan bli så förbytta från en dag till en annan.

    Nu får jag lära känna den här nya och han kanske visar sig vara lika söt och go som den gamla Det gäller att hänga med i svängarna!

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    En ny kille har flyttat in... En dag när jag kom hem från jobbet så hade nån kille, som liknar Elias jättemycket, flyttat in i vårat hus och var han har gjort av Elias skulle jag vilja veta. Den här killen är arg och förbannad mest hela tiden. Han sätter ultimatum för hela familjen. Han rusar iväg upp på Elias rum, ca 20 gånger om dagen. Han är sur för allt vi gör och säger.

    Inte förens det är för sent uppskattar man och inser hur himla "snäll och gullig" Elias var Jag hade hört om sexåringar men tänkte att det är ju ett tag kvar.

    Men helt ärligt så känner jag inte alls igen den här arga lilla typen men som ändå är kramig som Elias och vill kramas mycket. Tänk att de kan bli så förbytta från en dag till en annan.

    Nu får jag lära känna den här nya och han kanske visar sig vara lika söt och go som den gamla Det gäller att hänga med i svängarna!

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Hans tvillingbrorsa bor hemma hos mig! ;0) Rasmus har ALLA känslor på utsidan av kroppen, ALLT blir sååå stort.
    Han grinar för inget, han blir jätte arg över inget osv. MEN han har blivit mycket mer kelig, vill sitta och mysa i knät.
    Och så hotar han nästan dagligdags med att flytta nångstans där det inte bor mammor eller pappor..och dom ställena heter Göteborg och Pakistan! ;0)
  4. 2
    Hans tvillingbrorsa bor hemma hos mig! ;0) Rasmus har ALLA känslor på utsidan av kroppen, ALLT blir sååå stort.
    Han grinar för inget, han blir jätte arg över inget osv. MEN han har blivit mycket mer kelig, vill sitta och mysa i knät.
    Och så hotar han nästan dagligdags med att flytta nångstans där det inte bor mammor eller pappor..och dom ställena heter Göteborg och Pakistan! ;0)
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Hi hi...

    ja det lät som en enäggstvilling ungefär. Kul att just Göteborg och Pakistan är valen Här är det inte så sofistikerat utan mer bara att han ska bort och så klär han på sig och går ut, innan han ångrar sig av nån anledning och kommer in igen. Vi får väl se när han går iväg längre första gången för det känns bara som en tidsfråga.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  6. 3
    Hi hi... ja det lät som en enäggstvilling ungefär. Kul att just Göteborg och Pakistan är valen Här är det inte så sofistikerat utan mer bara att han ska bort och så klär han på sig och går ut, innan han ångrar sig av nån anledning och kommer in igen. Vi får väl se när han går iväg längre första gången för det känns bara som en tidsfråga.

    Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Det är rätt argt hemma hos oss också. Skriker och gormar. Verkar som att livet är extremt orättvist i den här åldern för 5-åringar...
  8. 4
    Det är rätt argt hemma hos oss också. Skriker och gormar. Verkar som att livet är extremt orättvist i den här åldern för 5-åringar...
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Undrar hur många ggr om dan man får höra ..
    -det är sååå orättvist!
    -alla andra har/får!

    Men i går satt sig Rasmus i mitt knä och sa
    "vad härligt det är att sitta och mysa med dig mamma" ;0)
  10. 5
    Undrar hur många ggr om dan man får höra ..
    -det är sååå orättvist!
    -alla andra har/får!

    Men i går satt sig Rasmus i mitt knä och sa
    "vad härligt det är att sitta och mysa med dig mamma" ;0)

Liknande trådar

  1. När ni flyttat...
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 18:40
  2. Nu har vi flyttat!!! :)
    By Lia75 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 09:12
  3. Nu har vi flyttat
    By Tintin in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 21:37
  4. Nu har hon flyttat :)
    By Tanja+Ninja&CeLinn in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 09:44
  5. Nu har vi flyttat
    By Malene_ in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar