Tidig kväll-tidig morgon?
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Tidig kväll-tidig morgon?

    Efter att varit trött igår och lade mig tidigt så är man vaken tidigt med.
    Snö har det ramlat ner så en kopp kaffe och sedan skotta snö får jag börja dagen med.

    Blir det en lugn söndag för SM,arna? Ha det..
    Den vackraste dagen i livet var den när du kom
  2. 1
    Tidig kväll-tidig morgon? Efter att varit trött igår och lade mig tidigt så är man vaken tidigt med.
    Snö har det ramlat ner så en kopp kaffe och sedan skotta snö får jag börja dagen med.

    Blir det en lugn söndag för SM,arna? Ha det..
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    Snö här med :)

    Denna vintern har varit mer i min smak än vanliga skånska vintrar brukar vara. Jag tycker om när det är vitt ute men får jag önska ska solen vara framme. Är gråmulet men som sagt det är vitt så jag klagar inte. Det har kommit ännu mera snö i natt så jag får sopa gången igen

    Vi ska köra till Lund och hälsa på mon bror, bli bjudna både på fika och mat så jag slipper tänka på det idag och det är ju skönt. Nu ska jag kolla hur vägarna ser ut så jag vet hur dags vi behöver köra.
    Små droppar hopp ger ett hav av möjligheter.
    --------------------------------------------------------------
    Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
  4. 2
    Snö här med :) Denna vintern har varit mer i min smak än vanliga skånska vintrar brukar vara. Jag tycker om när det är vitt ute men får jag önska ska solen vara framme. Är gråmulet men som sagt det är vitt så jag klagar inte. Det har kommit ännu mera snö i natt så jag får sopa gången igen

    Vi ska köra till Lund och hälsa på mon bror, bli bjudna både på fika och mat så jag slipper tänka på det idag och det är ju skönt. Nu ska jag kolla hur vägarna ser ut så jag vet hur dags vi behöver köra.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Snöskottning här med

    Blev för egen del inte speciellt glad över att se det decimetertjocka snötäcket då jag klev upp för en stund sedan. Men himla kul för barnen som ju har sportlov nu!

    Ska försöka vakna till liv lite till samt leta fram mina täckbyxor, sedan har jag dejt med snöskyffeln... Blir nog en promenad t affären också, upptäckte att jag inte har någon frukost hemma. Resten av dagen blir en röjardag, fast i hemmet då. Gårdagens letande efter barnens efterlysta laddare till DS-et gav bara en massa dystra insikter om i vilket skick hemmet är i. Så här ska det städas. På med bra musik så ska det nog lösa sig!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  6. 3
    Snöskottning här med Blev för egen del inte speciellt glad över att se det decimetertjocka snötäcket då jag klev upp för en stund sedan. Men himla kul för barnen som ju har sportlov nu!

    Ska försöka vakna till liv lite till samt leta fram mina täckbyxor, sedan har jag dejt med snöskyffeln... Blir nog en promenad t affären också, upptäckte att jag inte har någon frukost hemma. Resten av dagen blir en röjardag, fast i hemmet då. Gårdagens letande efter barnens efterlysta laddare till DS-et gav bara en massa dystra insikter om i vilket skick hemmet är i. Så här ska det städas. På med bra musik så ska det nog lösa sig!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4

    Också tidig kväll igår

    Men vad skönt det är att vakna relativit tidigt en söndagmorgon och vara utvilad. Speciellt när man bli väckt av en varm liten barnnhand

    Här snöar det, men tack och lov har kylan dragit sin kos, det är bara -3 här idag.

    Jag har lovat sonen att vi ska åka till stora leksaksaffären, så att han kan kolla in lite vad han ska önska sig till födelsedan´. Lite mat behöver också inhandlas, men så klart inte på leksaksaffären...

    Resten av dagen blir det lek, tvättstuga, och packning av sonens pryttlar. Han ska till pappsen imorrn och nästa gång han är hos mig är det sportlov (v 10) och då blir det lite spridd ledighet.

    Ha en skööön söndag!
    “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
  8. 4
    Också tidig kväll igår Men vad skönt det är att vakna relativit tidigt en söndagmorgon och vara utvilad. Speciellt när man bli väckt av en varm liten barnnhand

    Här snöar det, men tack och lov har kylan dragit sin kos, det är bara -3 här idag.

    Jag har lovat sonen att vi ska åka till stora leksaksaffären, så att han kan kolla in lite vad han ska önska sig till födelsedan´. Lite mat behöver också inhandlas, men så klart inte på leksaksaffären...

    Resten av dagen blir det lek, tvättstuga, och packning av sonens pryttlar. Han ska till pappsen imorrn och nästa gång han är hos mig är det sportlov (v 10) och då blir det lite spridd ledighet.

    Ha en skööön söndag!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    ja får väl skotta ut mig. Sista gången jag skottar ska bli så skönt. ska till kiosken och köpa frimärke. Sen jobb nästa vecka. skönt.
  10. 5
    ja får väl skotta ut mig. Sista gången jag skottar ska bli så skönt. ska till kiosken och köpa frimärke. Sen jobb nästa vecka. skönt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    lång natt

    Efter det sagts godnatt så tog det lång tid att somna för värken i bihålorna.Somnade,vaknade,somn ade och hostade och snöt mig.Tur att det finns värktabletter och varma vetekuddar.Tittar på snön och inset att nu blir det snökaso hos oss 08 igen.Nåja tveksamt om det blir jobb imorgon så skit samma
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  12. 6
    lång natt Efter det sagts godnatt så tog det lång tid att somna för värken i bihålorna.Somnade,vaknade,somn ade och hostade och snöt mig.Tur att det finns värktabletter och varma vetekuddar.Tittar på snön och inset att nu blir det snökaso hos oss 08 igen.Nåja tveksamt om det blir jobb imorgon så skit samma
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7
    Snö här också

    Lugn söndagsmorgon, de två stora sover fortfarande men snart ska vi ta och sätta fart för att åka och fira min pappas födelsedag. Måste bara köra inom köpcentrast och handla present. VAD köper man till en 68-åring som har allt han vill ha???? *suck*

    Ha en skön söndag alla!
  14. 7
    Snö här också

    Lugn söndagsmorgon, de två stora sover fortfarande men snart ska vi ta och sätta fart för att åka och fira min pappas födelsedag. Måste bara köra inom köpcentrast och handla present. VAD köper man till en 68-åring som har allt han vill ha???? *suck*

    Ha en skön söndag alla!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Något gott?

    har han inget favoritgodis eller liknande?Mina föräldrar brukar få sådant som de inte unnar sig själva.Min pappa är lätt,älskar choklad.Lycka till!
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  16. 8
    Något gott? har han inget favoritgodis eller liknande?Mina föräldrar brukar få sådant som de inte unnar sig själva.Min pappa är lätt,älskar choklad.Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Väldigt lugn söndag. Kom i säng vid 3-tiden efter premiärfestande och nattmacka - nu ska jag tvätta träningskläder och planera veckan. Kanske ut och promenera i snön lite senare!
  18. 9
    Väldigt lugn söndag. Kom i säng vid 3-tiden efter premiärfestande och nattmacka - nu ska jag tvätta träningskläder och planera veckan. Kanske ut och promenera i snön lite senare!

Liknande trådar

  1. God, tidig, kväll!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 10:40
  2. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  3. Tidig kväll
    By compax in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 21:06
  4. God tidig kväll
    By pehtra in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 18:34
  5. Trevlig kväll, tidig morgon...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 17:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar