5-årsdagen?
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    5-årsdagen?

    Har era små liv börjat önska sig saker redan? Alicia gör det och har gjort det läääänge! Hon har fixat sin egen önskelista:

    "Littlest Pet Shop" slott/hus och djuren till
    Discolampa
    Låtsastårta (finns stoppade i tyg, även kakor)
    Ring med rosa eller rött hjärta
    Halsband med rosa eller rött hjärta
    Kläder & saker med Hello Kitty
    Käpphäst (Pippis "Lilla gubben")
    Rosa My Little Ponyhästar
    Fin häst (tolka själva vad hon menar)
    Fin hund (tolka själva vad hon menar)
    Dagbok

    Hon önskar sig detta "i julklapp när hon fyller år", som hon säger sötingen!.

    Sen önskar hon sig KORTA (!) kjolar och tröjor som gör magen bar... Vart är vi på väg?? Hon fyller 5 och inte 15!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  2. 1
    5-årsdagen? Har era små liv börjat önska sig saker redan? Alicia gör det och har gjort det läääänge! Hon har fixat sin egen önskelista:

    "Littlest Pet Shop" slott/hus och djuren till
    Discolampa
    Låtsastårta (finns stoppade i tyg, även kakor)
    Ring med rosa eller rött hjärta
    Halsband med rosa eller rött hjärta
    Kläder & saker med Hello Kitty
    Käpphäst (Pippis "Lilla gubben")
    Rosa My Little Ponyhästar
    Fin häst (tolka själva vad hon menar)
    Fin hund (tolka själva vad hon menar)
    Dagbok

    Hon önskar sig detta "i julklapp när hon fyller år", som hon säger sötingen!.

    Sen önskar hon sig KORTA (!) kjolar och tröjor som gör magen bar... Vart är vi på väg?? Hon fyller 5 och inte 15!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Erik har bara kommit med två

    önskningar än:

    Bilkudde (han sitter fortfarande bakvänd och jag har lovat att han ska få sitta framåt när han fyller 5) och stegräknare (jag har en och eftersom jag är med i en tävling måste jag ha den på mig hela dagarna så han får inte låna den.

    Jag skulle tro att det kommer många fler önskningar om en månad för då fyller storebror år och då kommer det att bli många "jag vill också ha en..."
    Annika m. Emil & Erik
  4. 2
    Erik har bara kommit med två önskningar än:

    Bilkudde (han sitter fortfarande bakvänd och jag har lovat att han ska få sitta framåt när han fyller 5) och stegräknare (jag har en och eftersom jag är med i en tävling måste jag ha den på mig hela dagarna så han får inte låna den.

    Jag skulle tro att det kommer många fler önskningar om en månad för då fyller storebror år och då kommer det att bli många "jag vill också ha en..."
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Albin har inte önskat sig något alls än. När han pratar om något han vill ha så brukar vi säga att "Det kan du önska dig när du fyller år". Jo, en polisstation i Lego vill han ha.

    Annars har vi tänkt köpa en framåtvänd bilbarnstol eftersom han sitter bakvänt fortfarande och det börjar bli trångt i vår lilla bil. I stora bilen (den han åker mest) får han sitta bakåt tills bebisen ska ta över Two wayen eller så.
    Han ska få en tröja med ambulanser från Moon Kids och så tror jag vi slår till på ett släp till tramptraktorn som han körde mycket med förra året.

    Annars vet jag inte riktigt... Böcker, spel, lite kläder eller något som han behöver kanske. Vi brukar inte köpa så mycket.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Albin har inte önskat sig något alls än. När han pratar om något han vill ha så brukar vi säga att "Det kan du önska dig när du fyller år". Jo, en polisstation i Lego vill han ha.

    Annars har vi tänkt köpa en framåtvänd bilbarnstol eftersom han sitter bakvänt fortfarande och det börjar bli trångt i vår lilla bil. I stora bilen (den han åker mest) får han sitta bakåt tills bebisen ska ta över Two wayen eller så.
    Han ska få en tröja med ambulanser från Moon Kids och så tror jag vi slår till på ett släp till tramptraktorn som han körde mycket med förra året.

    Annars vet jag inte riktigt... Böcker, spel, lite kläder eller något som han behöver kanske. Vi brukar inte köpa så mycket.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    LEGO Lego Lego Lego
    Jodå Lukas är i full gång med sina önskningar - men så är det ju bara 3 veckor kvar för honom.

    Han vill ha ALLT i Lego City - "jag ska bygga hela staden, Mamma"
    Sen vill ha allt i Lego Power Miners, lite från Castle och lite från Indiana Jones å igår upptäckte han att det fanns Lego Racers.... Ja han är verkligen en Lego kille just nu.

    Vi kommer köpa polisstationen till honom i alla fall. Sen har jag inte funderat mer.

    Kom på att det är dags att bjuda in till kalaset - måste fixa det i helgen.
  8. 4
    LEGO Lego Lego Lego
    Jodå Lukas är i full gång med sina önskningar - men så är det ju bara 3 veckor kvar för honom.

    Han vill ha ALLT i Lego City - "jag ska bygga hela staden, Mamma"
    Sen vill ha allt i Lego Power Miners, lite från Castle och lite från Indiana Jones å igår upptäckte han att det fanns Lego Racers.... Ja han är verkligen en Lego kille just nu.

    Vi kommer köpa polisstationen till honom i alla fall. Sen har jag inte funderat mer.

    Kom på att det är dags att bjuda in till kalaset - måste fixa det i helgen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Erik har bara kommit med tvåö

    önskemål än:

    Bilkudde och stegräknare.

    Han sitter fortfarande bakvänt och jag har lovat honom att han ska få en bilkudde och åka framåt när han fyller fem. Stegräknare önskar han sig eftersom jag har en och vägrar låna ut den eftersom jag är med i en tävling och måste registrera alla mina egna steg.

    Jag är dock övertygad om att det kommer att komma många fler önskemål om en knapp månad för då fyller storebror år. Det kommer säkert resultera i "jag vill också ha en..."
    Annika m. Emil & Erik
  10. 5
    Erik har bara kommit med tvåö önskemål än:

    Bilkudde och stegräknare.

    Han sitter fortfarande bakvänt och jag har lovat honom att han ska få en bilkudde och åka framåt när han fyller fem. Stegräknare önskar han sig eftersom jag har en och vägrar låna ut den eftersom jag är med i en tävling och måste registrera alla mina egna steg.

    Jag är dock övertygad om att det kommer att komma många fler önskemål om en knapp månad för då fyller storebror år. Det kommer säkert resultera i "jag vill också ha en..."
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Usäkta dubleringen

    Nyss syntes inte det förra svaret så jag skrev ett nytt...
    Annika m. Emil & Erik
  12. 6
    Usäkta dubleringen Nyss syntes inte det förra svaret så jag skrev ett nytt...
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    julklapp

    när hon fyller år är ju lysnade. Mycket mer logiskt, smart tjej
    Korta kjolar och bar mage vägrar jag...

    Det enda Greta pratar om är sitt kalas, vilka hon ska bjuda och vilket tema hon ska ha...
    Kan ha att göra med att Isadora fyller SJU år (vart tog den tidne vägen jag ahr sannerligen inte äldrats någonting.... nästa vecka. Isadora önskar sig dock ingenting jag har ju så mycket som jag aldrig använder". Hon är i nån konstig brytning så hon vet inte om hon ska leka eller inte... Vi ska iaf göra lite presentkort till henne så hon får välja själv vad hon vill ha, kanske några kläder (svart eller grått är det enda som är okej), något pyssel, vet inte.

    Greta ska iaf få en ny cykelhjälm för hennes ser för tråkig ut
  14. 7
    julklapp när hon fyller år är ju lysnade. Mycket mer logiskt, smart tjej
    Korta kjolar och bar mage vägrar jag...

    Det enda Greta pratar om är sitt kalas, vilka hon ska bjuda och vilket tema hon ska ha...
    Kan ha att göra med att Isadora fyller SJU år (vart tog den tidne vägen jag ahr sannerligen inte äldrats någonting.... nästa vecka. Isadora önskar sig dock ingenting jag har ju så mycket som jag aldrig använder". Hon är i nån konstig brytning så hon vet inte om hon ska leka eller inte... Vi ska iaf göra lite presentkort till henne så hon får välja själv vad hon vill ha, kanske några kläder (svart eller grått är det enda som är okej), något pyssel, vet inte.

    Greta ska iaf få en ny cykelhjälm för hennes ser för tråkig ut
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Nej bar mage

    och korta kjolar är big no no! Kanske när hon är 18 och blir myndig. Jag gissar att det är barbie o.dyl som hon fått det ifrån.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  16. 8
    Nej bar mage och korta kjolar är big no no! Kanske när hon är 18 och blir myndig. Jag gissar att det är barbie o.dyl som hon fått det ifrån.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Hmm, får man fråga vad ni menar med "korta kjolar"?
  18. 9
    Hmm, får man fråga vad ni menar med "korta kjolar"?
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Jag menar

    eller Alicia då, menar kjolar som går ovanför knäna. Bara en bit nedanför troskanten. :S Kan vara ok med byxor eller strumpbyxor under, men jag tycker ändå det ser knasigt ut på en 5-åring. Men det är ju jag det.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  20. 10
    Jag menar eller Alicia då, menar kjolar som går ovanför knäna. Bara en bit nedanför troskanten. :S Kan vara ok med byxor eller strumpbyxor under, men jag tycker ändå det ser knasigt ut på en 5-åring. Men det är ju jag det.
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    svårt det där

    mina flickor har nog en del korta kjolar men som marie säger så är det med något under.
    Och till min äldsta (fyller sju på onsdag) har jag faktiskt tagit bort några kjolar som helt enkelt var för korta till hennes långa kalvben. Jag kan inte säga någon direkt längd som är "för kort" utan utgår lite från hur det ser ut.
    Astrid som är snart 3,5år och rätt kort har ju kjolar som går precis nedanför rumpan, vilket inte de andra två skulle få ha....
  22. 11
    svårt det där mina flickor har nog en del korta kjolar men som marie säger så är det med något under.
    Och till min äldsta (fyller sju på onsdag) har jag faktiskt tagit bort några kjolar som helt enkelt var för korta till hennes långa kalvben. Jag kan inte säga någon direkt längd som är "för kort" utan utgår lite från hur det ser ut.
    Astrid som är snart 3,5år och rätt kort har ju kjolar som går precis nedanför rumpan, vilket inte de andra två skulle få ha....
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    bionicle vill hannes ha och tranformers och en egen riktig gitarr.
    Det blir kanske en cyckel här tror jag och gitarren. han har talang, sitter och plonkar med min stora. Försöker göra melodier. Jätteduktig och så intresserad, kan sitta länge, länge och bara spela
  24. 12
    bionicle vill hannes ha och tranformers och en egen riktig gitarr.
    Det blir kanske en cyckel här tror jag och gitarren. han har talang, sitter och plonkar med min stora. Försöker göra melodier. Jätteduktig och så intresserad, kan sitta länge, länge och bara spela
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Mm, precis, det var lite det jag var ute efter. Mina tjejer har korta kjolar (som går till halva låret typ) och jag tycker inte det ser konstigt ut på något sätt. Det har väl kanske med ålder att göra, får se hur jag tänker i sommar med Saga.
  26. 13
    Mm, precis, det var lite det jag var ute efter. Mina tjejer har korta kjolar (som går till halva låret typ) och jag tycker inte det ser konstigt ut på något sätt. Det har väl kanske med ålder att göra, får se hur jag tänker i sommar med Saga.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Kitty! Tur att jag ska till Hello Kittystore i london nästa helg Sen en gungställning. Det ska mormor köpa... Annars, duplo gillar hon...
  28. 14
    Kitty! Tur att jag ska till Hello Kittystore i london nästa helg Sen en gungställning. Det ska mormor köpa... Annars, duplo gillar hon...
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Saga önskar sig en barbie med cowboykläder och häst, en Ariel-barbie, en Arieldräkt (klänning), Littlest Pet shop-hund som är uppdragbar osv...
  30. 15
    Saga önskar sig en barbie med cowboykläder och häst, en Ariel-barbie, en Arieldräkt (klänning), Littlest Pet shop-hund som är uppdragbar osv...
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    Hon har önskat sig några småsaker när hon sett saker i affären, men mest har hon planer runt sitt kalas...
    Sen har hon och syrran så mycket leksaker, trots att vi rensat flera gånger så börjar det bli fullt i rummet igen. Har beställt ett buzz till henne, tror att det kommer bli bra...
  32. 16
    Hon har önskat sig några småsaker när hon sett saker i affären, men mest har hon planer runt sitt kalas...
    Sen har hon och syrran så mycket leksaker, trots att vi rensat flera gånger så börjar det bli fullt i rummet igen. Har beställt ett buzz till henne, tror att det kommer bli bra...

Liknande trådar

  1. 1-årsdagen!
    By Elle82 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 08:52
  2. 1-årsdagen!
    By mosemma in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 09:34
  3. 1-årsdagen
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 07:45
  4. På 2-årsdagen...
    By kanijo in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 16:13
  5. Årsdagen
    By Johans mamma in forum Änglabarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 12:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar