Till alla femåringar!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Till alla femåringar!

    Grattis på er, ni små som nu blivit riktigt stora! Tänk, att ni blev så bra trots att era mammor häckade dagarna i ända vid datorn.

    Grattis också alla ni mammor som gjort ett sånt superjobb dessa fem år, ja, sex om man räknar med graviditeten, som vad jag minns inte var nån direkt barnlek för alla... Tack för all samvaro och alla goda råd under åren.

    Majken blev 5 i dag och blev vederbörligen firad med sång och kalas. Två docksängar, en spis, en pyssellåda, rockring och en fotboll fick hon, helt enligt hennes önskemål, faktiskt.

    I veckan föll hon på dagis och slog av en framtand mot golvet, och vid kontrollen i fredags drog tandläkaren ut hela tanden. Det var rätt plågsamt, och hon pratar mycket om den dumma bedövningssprutan som hon aldrig mer vill få... Nu har hon glugg där fram.
  2. 1
    Till alla femåringar! Grattis på er, ni små som nu blivit riktigt stora! Tänk, att ni blev så bra trots att era mammor häckade dagarna i ända vid datorn.

    Grattis också alla ni mammor som gjort ett sånt superjobb dessa fem år, ja, sex om man räknar med graviditeten, som vad jag minns inte var nån direkt barnlek för alla... Tack för all samvaro och alla goda råd under åren.

    Majken blev 5 i dag och blev vederbörligen firad med sång och kalas. Två docksängar, en spis, en pyssellåda, rockring och en fotboll fick hon, helt enligt hennes önskemål, faktiskt.

    I veckan föll hon på dagis och slog av en framtand mot golvet, och vid kontrollen i fredags drog tandläkaren ut hela tanden. Det var rätt plågsamt, och hon pratar mycket om den dumma bedövningssprutan som hon aldrig mer vill få... Nu har hon glugg där fram.
  3. Malla
    #2

    Jag instämmer

    samt skickar ett extragrattis till Majken Vilken osis att slå sig på det viset. Vi var hos tandsköterskan på kontroll och då frågade jag om en tand i nederkäken som A sagt gör ont ett tag. Det visade sig att den och tanden bredvid var lite lösa I helgen bär det av till Umeå för mig och två av tjejerna. Jag ska skicka ett meddelande med telefonnummer med mera till dig. Ha det så bra!
  4. 2
    Jag instämmer samt skickar ett extragrattis till Majken Vilken osis att slå sig på det viset. Vi var hos tandsköterskan på kontroll och då frågade jag om en tand i nederkäken som A sagt gör ont ett tag. Det visade sig att den och tanden bredvid var lite lösa I helgen bär det av till Umeå för mig och två av tjejerna. Jag ska skicka ett meddelande med telefonnummer med mera till dig. Ha det så bra!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Grattis Majken! Ja tänk att dom är femåringar våra småttingar.... Lillebror har blivit så stor på något sätt, småbarnsåren är över.

    Och nästan sex år har man hängt här nu, men trevligt har det varit....
  6. 3
    Grattis Majken! Ja tänk att dom är femåringar våra småttingar.... Lillebror har blivit så stor på något sätt, småbarnsåren är över.

    Och nästan sex år har man hängt här nu, men trevligt har det varit....

Liknande trådar

  1. Grattis alla femåringar och mammor!
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 08:29
  2. Grattis alla femåringar!Och lite annat..
    By ♥Helena♥ in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 21:39
  3. Grattis alla femåringar!!
    By _Busmamman_ in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 22:46
  4. Grattis alla femåringar!
    By Anonym in forum _01 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:19
  5. Grattis till alla femåringar !!!!
    By Christine m William 001127 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar