Flunsa på julafton,
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Flunsa på julafton,

    Vattkoppor på nyårsdagen och hela januari (Hanna fick den 1/1 och Elin fick den 18/1) och NU: KRÄKSJUKA! Jippi!!! Hanna kaskadkräktes på en läktare i lördags, vi skulle se en hästshow med min singelväninna. Vi hann se två nummer innan Hanna öppnade munnen och det bara forsade ur den! Jag fick snällt knäskura med trasa under dressyruppvisingen (i mörker tack o lov). Sen dess har det varit full hullaballoo hemma. Nu är vi inne på dygn 2 och vi andra har klarat oss so far, vågar nästan se lite ljusning. Kan vi klara oss?

    Kram från en lite sliten morsa :-)
    ^^^^^^^^^^^^^^^ * * * ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jenny med Hanna -04 och Elin -08
  2. 1
    Flunsa på julafton, Vattkoppor på nyårsdagen och hela januari (Hanna fick den 1/1 och Elin fick den 18/1) och NU: KRÄKSJUKA! Jippi!!! Hanna kaskadkräktes på en läktare i lördags, vi skulle se en hästshow med min singelväninna. Vi hann se två nummer innan Hanna öppnade munnen och det bara forsade ur den! Jag fick snällt knäskura med trasa under dressyruppvisingen (i mörker tack o lov). Sen dess har det varit full hullaballoo hemma. Nu är vi inne på dygn 2 och vi andra har klarat oss so far, vågar nästan se lite ljusning. Kan vi klara oss?

    Kram från en lite sliten morsa :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    oj, oj oj. Det lät som ni haft det väldans jäkla supertufft vad trist. Tumhållning att det är på väg att bli bättre och att ni får vara friska HEEELA våren. Kramis j
  4. 2
    oj, oj oj. Det lät som ni haft det väldans jäkla supertufft vad trist. Tumhållning att det är på väg att bli bättre och att ni får vara friska HEEELA våren. Kramis j
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Blä blä blä för alla dessa sjukdomar. Vi har också varit sjuka sen i januari i princip. Lillebror fick influensa när vi var på skidsemester. Nu ska vi iväg nästa vecka också och hoppas att alla är friska då.
    Influensan var verkligen inge kul, vi åkte alla på den, men vi andra var bara sjuka i några dagar, men stackars Lillebror han hade 40 graders feber i en vecka gick ner 2 kilo och behövde nästan två veckor för att återhämta sig. Veckan efter febern lagt sig så sov han 15-16 timmar per dygn. stackarn...

    Sådana där långa ihållande sjukdomsperioder är verkligen urjobbiga, först själva det akuta läget och sen återhämtningen med påföljande isolering. Förstår om du är slut...
  6. 3
    Blä blä blä för alla dessa sjukdomar. Vi har också varit sjuka sen i januari i princip. Lillebror fick influensa när vi var på skidsemester. Nu ska vi iväg nästa vecka också och hoppas att alla är friska då.
    Influensan var verkligen inge kul, vi åkte alla på den, men vi andra var bara sjuka i några dagar, men stackars Lillebror han hade 40 graders feber i en vecka gick ner 2 kilo och behövde nästan två veckor för att återhämta sig. Veckan efter febern lagt sig så sov han 15-16 timmar per dygn. stackarn...

    Sådana där långa ihållande sjukdomsperioder är verkligen urjobbiga, först själva det akuta läget och sen återhämtningen med påföljande isolering. Förstår om du är slut...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Elin down...
    Igår kom det en kaskad från den lilla också, suck. Så ytterligare en sömnlös natt bakom oss. Fast Elin verkade klara av det bättre, det blev tre rejäla kräkningar igår. Det värsta är att min kära mormor har åkt in på sjukhus med stroke uppåt landet och jag inte kan åka dit så länge jag inte vet att vi är friska. Vill ju absolut inte riskera att smitta henne men samtdiigt känns det viktigt att hälsa på henne förstås, hon är ändå 86 år... Snyft.
  8. 4
    Elin down...
    Igår kom det en kaskad från den lilla också, suck. Så ytterligare en sömnlös natt bakom oss. Fast Elin verkade klara av det bättre, det blev tre rejäla kräkningar igår. Det värsta är att min kära mormor har åkt in på sjukhus med stroke uppåt landet och jag inte kan åka dit så länge jag inte vet att vi är friska. Vill ju absolut inte riskera att smitta henne men samtdiigt känns det viktigt att hälsa på henne förstås, hon är ändå 86 år... Snyft.

Liknande trådar

  1. Kåvepenin och fortsatt flunsa
    By Lo-X in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 20:36
  2. Feber flunsa etc
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 15:39
  3. F-baskade flunsa!
    By Anne_72 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 14:48
  4. Nedrans flunsa
    By EOL in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 20:05
  5. Nån som vet om årets flunsa..
    By annelie in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar