Vikt och aptit
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Vikt och aptit

    Hur mycket väger era barn? Jag har en liten kinkig matvägrade som alltid har varit duktig på att knipa ihop munnen när det är matdags. Hon är ju inte jättemager men tycker inte att hon är så jätterund heller, hon har gått upp lite i vikt ända sen hon var nyfödd så det är ingen nytt, energi har hon iaf som bara den och det är full fart på henne dagarna i ända Men som sagt, man får verkligen jobba för att få henne till att äta och jag tycker att jag provat de flesta metoderna. Har era barn bra aptit?
  2. 1
    Vikt och aptit Hur mycket väger era barn? Jag har en liten kinkig matvägrade som alltid har varit duktig på att knipa ihop munnen när det är matdags. Hon är ju inte jättemager men tycker inte att hon är så jätterund heller, hon har gått upp lite i vikt ända sen hon var nyfödd så det är ingen nytt, energi har hon iaf som bara den och det är full fart på henne dagarna i ända Men som sagt, man får verkligen jobba för att få henne till att äta och jag tycker att jag provat de flesta metoderna. Har era barn bra aptit?
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    När det passar Vi har en mycket bestämd dam som bara äter ,när om och det hon vill Men vi låter det vara så Jag resonerar som så att hon får i sig det som behövs om jag erbjuder bra mat varje dag
    Just nu så väger vår lilla ca 11 kilo.Hon är inte så frisk just nu och har bekymmer med kramper,syresättning och andning så hon har gått ner lite i vikt. Jag vet säkert att hon vägt över 12 förut iallafall.
  4. 2
    När det passar Vi har en mycket bestämd dam som bara äter ,när om och det hon vill Men vi låter det vara så Jag resonerar som så att hon får i sig det som behövs om jag erbjuder bra mat varje dag
    Just nu så väger vår lilla ca 11 kilo.Hon är inte så frisk just nu och har bekymmer med kramper,syresättning och andning så hon har gått ner lite i vikt. Jag vet säkert att hon vägt över 12 förut iallafall.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Usch, vad ledsamt, hoppas att hon snart blir bättre! Man blir så ledsen varje gång man hör att ett barn inte mår bra, stackars henne och er! Kram till dig och din lilla tjej!
  6. 3
    Usch, vad ledsamt, hoppas att hon snart blir bättre! Man blir så ledsen varje gång man hör att ett barn inte mår bra, stackars henne och er! Kram till dig och din lilla tjej!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    nä... Jonathan har vart rikigt kinig med maten, men de går upp å ner , å vissa saker går bättre än andra, fast dom flesta saker åker i golvet...
    Men så länge han är pigg å har energi ( för de har han så de räcker och blir över.. )

    Men vill han inte äta behöver han inte.. utan testar nästa gång...
  8. 4
    nä... Jonathan har vart rikigt kinig med maten, men de går upp å ner , å vissa saker går bättre än andra, fast dom flesta saker åker i golvet...
    Men så länge han är pigg å har energi ( för de har han så de räcker och blir över.. )

    Men vill han inte äta behöver han inte.. utan testar nästa gång...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Vet inte riktigt vad han väger, men när sambon var med honom till doktorn för 1 månad sen så vägde han ca 12 kg.

    Aptiten går upp och ner. Man märker så väl på honom när han inte vill äta för han går ner direkt och är ju inte så stor från början så magen försvinner. Men han har ätaveckor och inte ätaveckor ;-). Men han dricker gärna välling så jag kompletterar med det.
  10. 5
    Vet inte riktigt vad han väger, men när sambon var med honom till doktorn för 1 månad sen så vägde han ca 12 kg.

    Aptiten går upp och ner. Man märker så väl på honom när han inte vill äta för han går ner direkt och är ju inte så stor från början så magen försvinner. Men han har ätaveckor och inte ätaveckor ;-). Men han dricker gärna välling så jag kompletterar med det.
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Calle väger ca 11 kg och har alltid tyckt mat är något nödvändigt ont! Det började redan när han föddes, ointresserad av att amma men den striden vann jag men när han var 6 mån ville han inte ha mer och när han var knappt 1,5 år var det färdigt med välling också, synd för då visste man ju att han alltid fick i sig nåt.
    Han äter tack o lov kanon på dagis men här hemma är det högst varierande även om favoriterna dukas fram. Fick han välja helt själv skulle han äta majskrokar hela dagarna.....
  12. 6
    Calle väger ca 11 kg och har alltid tyckt mat är något nödvändigt ont! Det började redan när han föddes, ointresserad av att amma men den striden vann jag men när han var 6 mån ville han inte ha mer och när han var knappt 1,5 år var det färdigt med välling också, synd för då visste man ju att han alltid fick i sig nåt.
    Han äter tack o lov kanon på dagis men här hemma är det högst varierande även om favoriterna dukas fram. Fick han välja helt själv skulle han äta majskrokar hela dagarna.....

Liknande trådar

  1. Jag har aptit!
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 20:21
  2. Aptit! Jag har aptit!
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 17:48
  3. Aptit
    By Miss-p in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 07:40
  4. Aptit.
    By sunimo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 21:23
  5. God aptit
    By cecilianig in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar