Lite tankar kring mat efter träning...
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Lite tankar kring mat efter träning...

    Vaknar i stort sett varje natt efter jag har tränat Body Combat och är HUNGRIG

    Klok som jag är så förstår jag ju att jag äter lite för lite efter just detta passet

    Lite konstigt att det bara är just efter BC...Vad äter jag då på ett ungefär:

    - Knäcke-macka med leverpastej o paprika (alt keso på mackan)
    - ca 2 dl lätt-yoghurt m äpplebitar o kanel
    - Ett kokt ägg
    - Ibland en kopp blåbärs-te och nån mer frukt t ex apelsin
    Jag känner mig alltid mätt o go när jag lägger mig och somnar så fort jag lägger huvudet på kudden

    Har nog alltid haft LITE svårt att äta mycket både före o efter konditionspass men kan äta en häst efter tex styrkan
    Några tips?

    Idag är det i alla fall 1 timmes promenad i slasket som blev dagens motion - Fattar INTE vad all snö som kom igår skulle ner och göra
    Den som bestämde det tänkte då inte på oss som har barn och hund
    Nu väntar byte i sängarna och sen iväg till jobbet efter 4 lediga dagar
    Ha det gött!
    "Din uthållighet är måttet på hur mycket du tror på dig själv "

    Här kan du läsa mer om min viktresa:
    www.mindre-av-mig.com
  2. 1
    Lite tankar kring mat efter träning... Vaknar i stort sett varje natt efter jag har tränat Body Combat och är HUNGRIG

    Klok som jag är så förstår jag ju att jag äter lite för lite efter just detta passet

    Lite konstigt att det bara är just efter BC...Vad äter jag då på ett ungefär:

    - Knäcke-macka med leverpastej o paprika (alt keso på mackan)
    - ca 2 dl lätt-yoghurt m äpplebitar o kanel
    - Ett kokt ägg
    - Ibland en kopp blåbärs-te och nån mer frukt t ex apelsin
    Jag känner mig alltid mätt o go när jag lägger mig och somnar så fort jag lägger huvudet på kudden

    Har nog alltid haft LITE svårt att äta mycket både före o efter konditionspass men kan äta en häst efter tex styrkan
    Några tips?

    Idag är det i alla fall 1 timmes promenad i slasket som blev dagens motion - Fattar INTE vad all snö som kom igår skulle ner och göra
    Den som bestämde det tänkte då inte på oss som har barn och hund
    Nu väntar byte i sängarna och sen iväg till jobbet efter 4 lediga dagar
    Ha det gött!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Tycker att det er ut som ett bra mål efter träning men det är ju också intressant att se hur du ätit under dagen innan träningen.

    Kanske skulle du kunna lägga till lite mer fett eller kanske müsli till yoghurten.

    Ha det! (Och jag undrar varför det skall komma snö NU när jag vill ha vår )

    /Therese
  4. 2
    Tycker att det er ut som ett bra mål efter träning men det är ju också intressant att se hur du ätit under dagen innan träningen.

    Kanske skulle du kunna lägga till lite mer fett eller kanske müsli till yoghurten.

    Ha det! (Och jag undrar varför det skall komma snö NU när jag vill ha vår )

    /Therese
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    En fråga: När på kvällen tränar du Combat och vad äter du innan på dagen? Är ditt efter-träningsmål istället för middag eller kommer det efter middagen? Om du inte äter vanlig middag föreslår jag att du äter lagat mat efter Combaten. T ex pasta med kyckling och grönsaker, eller något annat snabblagat.
  6. 3
    En fråga: När på kvällen tränar du Combat och vad äter du innan på dagen? Är ditt efter-träningsmål istället för middag eller kommer det efter middagen? Om du inte äter vanlig middag föreslår jag att du äter lagat mat efter Combaten. T ex pasta med kyckling och grönsaker, eller något annat snabblagat.

Liknande trådar

  1. Tankar kring besök efter förlossningen
    By Anonym in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 09:04
  2. Lite tankar kring kläder...
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 13:29
  3. Lite mer tankar kring detta
    By Mamma Erik in forum Föräldraskap
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 19:36
  4. Lite tankar kring "förbjuden mat"
    By Pikaboo in forum _0607 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar