Klimakteriet???
Medelålders 45+
  1. Tant??
    #1

    Klimakteriet???

    Någon som är där? När? Hur kändes det?
    Själv är jag nybliven 40-åring och trädde väl in i klimakteriet samma dag, det känns så! Är fortfarande lite chockad!
    Jag vet att jag inte hör hemma här, men något 40 + snack finns ju inte!
    Snälla berätta hur det var för er!!
    Kram
  2. 1
    Klimakteriet??? Någon som är där? När? Hur kändes det?
    Själv är jag nybliven 40-åring och trädde väl in i klimakteriet samma dag, det känns så! Är fortfarande lite chockad!
    Jag vet att jag inte hör hemma här, men något 40 + snack finns ju inte!
    Snälla berätta hur det var för er!!
    Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Jag är mitt i, även om mensen fortfarande kommer. Men den har blivit än mer oförutsägbar. Jag har en del andra symptom, men jag vet inte vad som är klimakteriet och vad som är annat. T ex upptäckte jag att jag behöver en betydligt starkare deodorant - jag hoppas bara att inte mina kollegor upptäckte detta innan jag gjorde det...
    Jag kan ibland inte somna om när jag vaknar, typ halv fem på en lördagsmorgon, och har haft några ilskeutbrott som jag själv var mycket förvånad över. Jag kan inte äta lika mycket som när jag var yngre, men jag har hittills lyckats hålla vikten nere.
    Vad märker du?
  4. 2
    Jag är mitt i, även om mensen fortfarande kommer. Men den har blivit än mer oförutsägbar. Jag har en del andra symptom, men jag vet inte vad som är klimakteriet och vad som är annat. T ex upptäckte jag att jag behöver en betydligt starkare deodorant - jag hoppas bara att inte mina kollegor upptäckte detta innan jag gjorde det...
    Jag kan ibland inte somna om när jag vaknar, typ halv fem på en lördagsmorgon, och har haft några ilskeutbrott som jag själv var mycket förvånad över. Jag kan inte äta lika mycket som när jag var yngre, men jag har hittills lyckats hålla vikten nere.
    Vad märker du?
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    PS Du är inte tant för att du har kommit i klimakteriet. Vissa blir tant nästan så snart de blir vuxna, andra blir aldrig tant.
  6. 3
    PS Du är inte tant för att du har kommit i klimakteriet. Vissa blir tant nästan så snart de blir vuxna, andra blir aldrig tant.
  7. tant??
    #4
    Alla symptom jag läst om!! Kissar stup i kvarten, värmesvallningar, humörsvängningar...... Ingen mens alls på 18 månader och har alltid varit regelbunden! Ska nu börja med östrogentillskott. Hoppas framför allt att svettningarna ska försvinna! Hur gammal var/är du när du kände av klimakteriet?
  8. 4
    Alla symptom jag läst om!! Kissar stup i kvarten, värmesvallningar, humörsvängningar...... Ingen mens alls på 18 månader och har alltid varit regelbunden! Ska nu börja med östrogentillskott. Hoppas framför allt att svettningarna ska försvinna! Hur gammal var/är du när du kände av klimakteriet?
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Mamma mia!

    Vilket elände. Nej, så har jag det inte. För mig började det efter jag hade fyllt 45 år, och nu är jag 48. Jag glömde nämna att jag blivit mycket tunnhårigare också (och det tycker jag är mycket värre än att bara bli gråhårig). Enstaka svettningar (typ en varannan månad, lite oftare på sommaren) har jag haft sedan jag var 30 år.
    Jag äter inget östrogen, men jag tränar en hel del och det ska vara bra mot klimakteriebesvär.
  10. 5
    Mamma mia! Vilket elände. Nej, så har jag det inte. För mig började det efter jag hade fyllt 45 år, och nu är jag 48. Jag glömde nämna att jag blivit mycket tunnhårigare också (och det tycker jag är mycket värre än att bara bli gråhårig). Enstaka svettningar (typ en varannan månad, lite oftare på sommaren) har jag haft sedan jag var 30 år.
    Jag äter inget östrogen, men jag tränar en hel del och det ska vara bra mot klimakteriebesvär.
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Har heller inte haft mens på 1½ - 2 år. Jag var ca 45när mensen började hoppa över för att tillslut upphöra. Så skönt!!!
    Jag har däremot inte känt av klimakteriet än, mår bra, inga humörsvängningar, inga vallningar, inga torra slemhinnor.
  12. 6
    Har heller inte haft mens på 1½ - 2 år. Jag var ca 45när mensen började hoppa över för att tillslut upphöra. Så skönt!!!
    Jag har däremot inte känt av klimakteriet än, mår bra, inga humörsvängningar, inga vallningar, inga torra slemhinnor.
  13. tant??
    #7
    Är det ovanligt då? Det känns så. Att fylla 40 år och allt händer på en gång!!! Känns såå trist! Måste ta mig igenom detta! Ska börja med östrogentabletter, hoppas jag kommer att må super då!! Min mamma kom in i klim. senare, hon var nästan 50 år. Min syrra är 49 år o har precis börjat känna av det! Det känns lite orättvist!
  14. 7
    Är det ovanligt då? Det känns så. Att fylla 40 år och allt händer på en gång!!! Känns såå trist! Måste ta mig igenom detta! Ska börja med östrogentabletter, hoppas jag kommer att må super då!! Min mamma kom in i klim. senare, hon var nästan 50 år. Min syrra är 49 år o har precis börjat känna av det! Det känns lite orättvist!
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8
    Någongång mellan 40 och 50 inträffar det i regel, så det är väl bara att acceptera det :-(
    Hoppas det hjälper med dina tabletter!
  16. 8
    Någongång mellan 40 och 50 inträffar det i regel, så det är väl bara att acceptera det :-(
    Hoppas det hjälper med dina tabletter!
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    "tanten" bär upp detta samhälle, anser jag. en varelse att respektera och älska! jag är tant och stolt över det.

    :-)!
  18. 9
    "tanten" bär upp detta samhälle, anser jag. en varelse att respektera och älska! jag är tant och stolt över det.

    :-)!
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    ja, tunnhåriheten är ett elände. det tråkigaste i sammanhanget. men enl. min frissa så finns det kost-tillskott för att göra det bättre. på tal om tillskott enl. tråden däruppe.
  20. 10
    ja, tunnhåriheten är ett elände. det tråkigaste i sammanhanget. men enl. min frissa så finns det kost-tillskott för att göra det bättre. på tal om tillskott enl. tråden däruppe.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Vet du exakt vilket kosttillskott man ska äta mot tunnhårighet?
  22. 11
    Vet du exakt vilket kosttillskott man ska äta mot tunnhårighet?
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12

    Helt sant!

    Inget ont om tanter. Men själv har jag inga planer att bli det.
  24. 12
    Helt sant! Inget ont om tanter. Men själv har jag inga planer att bli det.
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13

    Smiley

    Förlåt, jag hade tänkt ha med en smiley men klickade för snabbt på Skicka svar. Det blev alldeles för vasst nu.
    Förlåt!
  26. 13
    Smiley Förlåt, jag hade tänkt ha med en smiley men klickade för snabbt på Skicka svar. Det blev alldeles för vasst nu.
    Förlåt!
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    helt ok, vi tanter är tuffa :-)
  28. 14
    helt ok, vi tanter är tuffa :-)
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    nej, jag vet bara att hon sålde det..naturligtvis.
  30. 15
    nej, jag vet bara att hon sålde det..naturligtvis.
  31. anonymt namn
    #16

    jag är 52

    och känner inte av nått ännu bara att mensen börjar att hoppa över var tredje månad ca
  32. 16
    jag är 52 och känner inte av nått ännu bara att mensen börjar att hoppa över var tredje månad ca

Liknande trådar

  1. Klimakteriet
    By 49 år in forum Mammasnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2023-07-24, 08:59
  2. Klimakteriet
    By anonymt namn in forum Medelålders 45+
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2022-05-22, 07:10
  3. Klimakteriet.
    By Daga in forum Medelålders 45+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 18:23
  4. Klimakteriet vid 38??
    By Klimakteriehäxa? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 11:49
  5. Klimakteriet
    By Susanne in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 07:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar