presenttips till 6-åring??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    presenttips till 6-åring??

    min kille fyllde 6 igår,han är hos sin pappa så han kommer hit ikväll och vi ska ha kalas i helgen.....men kommer inte på nåt alls att köpa åt honom.

    Han behöver byxor,men hur kul är det att få i paket när man är 6 ????

    han vill ha ett skällande litet leksaksdjur....gah....kommer han troligen få av min syrra.

    Han har sagt förr att han vill ha en innebandyklubba att ha o spela med när de åker skridskor och även ute på gården här,men han fick en riktig hockeyklubba av sin pappa igår(pratade med sonen i telefon).
    Känns lite som tårta på tårta ,men å andra sidan kan han ju använda bandyklubban här hela sommaren med..

    Några bra tips??????
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    presenttips till 6-åring?? min kille fyllde 6 igår,han är hos sin pappa så han kommer hit ikväll och vi ska ha kalas i helgen.....men kommer inte på nåt alls att köpa åt honom.

    Han behöver byxor,men hur kul är det att få i paket när man är 6 ????

    han vill ha ett skällande litet leksaksdjur....gah....kommer han troligen få av min syrra.

    Han har sagt förr att han vill ha en innebandyklubba att ha o spela med när de åker skridskor och även ute på gården här,men han fick en riktig hockeyklubba av sin pappa igår(pratade med sonen i telefon).
    Känns lite som tårta på tårta ,men å andra sidan kan han ju använda bandyklubban här hela sommaren med..

    Några bra tips??????
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Lego? Här leks det med lego ofta o länge. Killarna är 5,5 o 7. Eller sådana magnetstavar o kulor som man gör konstruktioner av.
  4. 2
    Lego? Här leks det med lego ofta o länge. Killarna är 5,5 o 7. Eller sådana magnetstavar o kulor som man gör konstruktioner av.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    lego finns i mängder

    han är ju min 3e kille,så det mesta sånt finns efter de andra liksom....dessutom fick han mer lego i julklapp

    Magnetstavar ska jag kolla på,tack.
    Han är pillrig och skruvar sönder ALLT,även sånt han inte får !!
    han har massor att skruva med men det är roligare att skruva sönder "riktiga" saker....suck
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    lego finns i mängder han är ju min 3e kille,så det mesta sånt finns efter de andra liksom....dessutom fick han mer lego i julklapp

    Magnetstavar ska jag kolla på,tack.
    Han är pillrig och skruvar sönder ALLT,även sånt han inte får !!
    han har massor att skruva med men det är roligare att skruva sönder "riktiga" saker....suck
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Köp bandyklubban och nåt mål kanske? och så kan ni väl ge honom en upplevelse istället? typ nåt museum, äventrysbad, bio eller liknande istället då om han inte behöver mer saker?
  8. 4
    Köp bandyklubban och nåt mål kanske? och så kan ni väl ge honom en upplevelse istället? typ nåt museum, äventrysbad, bio eller liknande istället då om han inte behöver mer saker?
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    ge honom något gammalt men riktigt att skruva sönder... en gammaldags radio? en hushållsapparat?finns säkert på Myrorna
  10. 5
    ge honom något gammalt men riktigt att skruva sönder... en gammaldags radio? en hushållsapparat?finns säkert på Myrorna
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Man vill nog inte använda en hockeyklubba att spela innebandy med, så jag ser ingen trårta på tårta där.

    Jag köper inte kläder till mitt barn i present, han uppskattar det inte (han anävnder häldre gamla kläder än nya), så det känns så meningslöst. Lite äldre barn kanske kan uppskatta att få nya kläder och så kanske det kan fungera, men inte annars.

    Böcker tycker jag alltid är bra, älskar att uppmuntra barn till läsning.

    Bordspel, finns ju massor av bra spel i alla de former och prisklasser.

    Har han en egen dator som han får använda hur han vill? Min sons mest använda "leksak" är just en 8år gammal dator, det är helt otroligt vad han kan göra på den. Det är något helt annat än då han får låna våra datorer som man måste vara rädd om. Gamla datorer kan man ibland få tag på gratis, eller sen betalat någon symbolisk summa för.

    En spargris med ganska mycket småmynt i. Då får han öva lite matte när han räknar pengarna och det brukar ofta vara uppskattat bland barn att få just mynt, det inger en känsla av att vara rik även fast det egentligen inte är frågan om så mycket pengar. Tex 100kr blir mycket småmynt.

    Har han riktiga verktyg, om inte så kanske det kunde vara något. Jag föredrar att inte köpa barnvariant utan riktiga som även vuxna kan använda, det kanske inte är lika bekvämt för barnen med så stora saker, men det inger dem mer en känsla av att det är på riktigt. Han kan ju även spara dem tills dess att han blir äldre, köp häldre mindre av bra kvalitet än sådant som ändå är inget att ha i längden.
  12. 6
    Man vill nog inte använda en hockeyklubba att spela innebandy med, så jag ser ingen trårta på tårta där.

    Jag köper inte kläder till mitt barn i present, han uppskattar det inte (han anävnder häldre gamla kläder än nya), så det känns så meningslöst. Lite äldre barn kanske kan uppskatta att få nya kläder och så kanske det kan fungera, men inte annars.

    Böcker tycker jag alltid är bra, älskar att uppmuntra barn till läsning.

    Bordspel, finns ju massor av bra spel i alla de former och prisklasser.

    Har han en egen dator som han får använda hur han vill? Min sons mest använda "leksak" är just en 8år gammal dator, det är helt otroligt vad han kan göra på den. Det är något helt annat än då han får låna våra datorer som man måste vara rädd om. Gamla datorer kan man ibland få tag på gratis, eller sen betalat någon symbolisk summa för.

    En spargris med ganska mycket småmynt i. Då får han öva lite matte när han räknar pengarna och det brukar ofta vara uppskattat bland barn att få just mynt, det inger en känsla av att vara rik även fast det egentligen inte är frågan om så mycket pengar. Tex 100kr blir mycket småmynt.

    Har han riktiga verktyg, om inte så kanske det kunde vara något. Jag föredrar att inte köpa barnvariant utan riktiga som även vuxna kan använda, det kanske inte är lika bekvämt för barnen med så stora saker, men det inger dem mer en känsla av att det är på riktigt. Han kan ju även spara dem tills dess att han blir äldre, köp häldre mindre av bra kvalitet än sådant som ändå är inget att ha i längden.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Tack för bra tips

    tyvärr finns det mesta redan .....efter de andra killarna.
    Nåt spel till datorn kan jag kolla på.
    Kläder uppskattas som sagt inte,han går oxå helst i gamla...

    riktiga snickargrejor har han,liksom egna fiskegrejor o sånt.....nåt spel kanske ,ska kolla..

    Än en gång tack
    Förr var förr...Nu är nu!
  14. 7
    Tack för bra tips tyvärr finns det mesta redan .....efter de andra killarna.
    Nåt spel till datorn kan jag kolla på.
    Kläder uppskattas som sagt inte,han går oxå helst i gamla...

    riktiga snickargrejor har han,liksom egna fiskegrejor o sånt.....nåt spel kanske ,ska kolla..

    Än en gång tack

Liknande trådar

  1. Presenttips till 60-åring?!
    By Blanca in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 21:21
  2. Presenttips till 4-åring?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 08:24
  3. Presenttips till 8-åring?
    By alacs in forum Stora barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 07:03
  4. Presenttips till 1-åring...
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 21:26
  5. Presenttips till 5 åring?
    By LaOn in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar