Skor till kjol?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Skor till kjol?

    Jag använder kjol ett par gånger i veckan och nu på vintern är det enkelt med skor till för då har jag stövlar, på sommaren tycker jag också det är enkelt för då har jag ballerinor eller någon nättare sandal men vad har man i mellanperioden typ april? Jag vill helst inte gå i pumps, de får inte vara skyhöga och de ska funka med svarta strumpor. Och jag gillar inte ankelboots till kjol. Och de får gärna ha lite klack och inte vara tantiga. Några förslag?

    /Therese
    Thess
  2. 1
    Skor till kjol? Jag använder kjol ett par gånger i veckan och nu på vintern är det enkelt med skor till för då har jag stövlar, på sommaren tycker jag också det är enkelt för då har jag ballerinor eller någon nättare sandal men vad har man i mellanperioden typ april? Jag vill helst inte gå i pumps, de får inte vara skyhöga och de ska funka med svarta strumpor. Och jag gillar inte ankelboots till kjol. Och de får gärna ha lite klack och inte vara tantiga. Några förslag?

    /Therese
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    ´Beror ju lite på vad du har för stil, men ett par nättare och stilrena sneakers tycker jag är jättesnyggt till kjol! Såg jättesnygga i läder från converse igår, vet inte vad modellen heter men de var helvita. Annars funkar ju gamla hederliga Chuck Taylor alldeles finfint.
  4. 2
    ´Beror ju lite på vad du har för stil, men ett par nättare och stilrena sneakers tycker jag är jättesnyggt till kjol! Såg jättesnygga i läder från converse igår, vet inte vad modellen heter men de var helvita. Annars funkar ju gamla hederliga Chuck Taylor alldeles finfint.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3

    Jag har ett par svarta

    skor med snörning och en liten lite svängd klack. Dom är jättesnygga och inte jobbiga att gå i eftersom klacken inte är så hög. Dom är lite mormorsaktiga på ett fräckt sätt, eller hur man nu ska beskriva dom. Jag tycker man kan ha stövlar, om dom inte är för klumpiga, långt in på vårkanten, till juni i alla fall.
  6. 3
    Jag har ett par svarta skor med snörning och en liten lite svängd klack. Dom är jättesnygga och inte jobbiga att gå i eftersom klacken inte är så hög. Dom är lite mormorsaktiga på ett fräckt sätt, eller hur man nu ska beskriva dom. Jag tycker man kan ha stövlar, om dom inte är för klumpiga, långt in på vårkanten, till juni i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4

    Ungefär så här

    finns på nilson.com om inte länken funkar:

    http://images.nilsongroup.com/erez4/...ipcolor=FFFFFF
  8. 4
    Ungefär så här finns på nilson.com om inte länken funkar:

    http://images.nilsongroup.com/erez4/...ipcolor=FFFFFF
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5
    Helt ofodrade tunna skinnstövlar med klack, såklart! Jag har vinterstövlar och höst- och vårstövlar De helt ofodrade som bara är tunnt skinn funkar som huskors skriver in i juni. Sen blir det allt från flipflops till ballerinas till pumps.
  10. 5
    Helt ofodrade tunna skinnstövlar med klack, såklart! Jag har vinterstövlar och höst- och vårstövlar De helt ofodrade som bara är tunnt skinn funkar som huskors skriver in i juni. Sen blir det allt från flipflops till ballerinas till pumps.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Det är skillnad på pumps och pumps, jag är fortfarande kär i de här som jag köpte förra året (från Clarks):
    http://www.brandos.se/img/sku/5500/5500-p.jpg

    Men sen finns det ju Mary Janes som inte har så höga klackar, de passar ju till visa stilar, t ex såna här - men lite tantiga är de kanske:
    http://www.brandos.se/img/sku/1881/1881-p.jpg

    Fast jag håller med om att stövlar är nummer ett till kjol! Sen har jag inga problem med ankelboots, jag använder t ex även mina Pallenberg fortfarande fast de är flera år gamla:
    http://josefines.blogg.se/images/200...1_17305098.jpg
    (Obs! Lånad bild).
  12. 6
    Det är skillnad på pumps och pumps, jag är fortfarande kär i de här som jag köpte förra året (från Clarks):
    http://www.brandos.se/img/sku/5500/5500-p.jpg

    Men sen finns det ju Mary Janes som inte har så höga klackar, de passar ju till visa stilar, t ex såna här - men lite tantiga är de kanske:
    http://www.brandos.se/img/sku/1881/1881-p.jpg

    Fast jag håller med om att stövlar är nummer ett till kjol! Sen har jag inga problem med ankelboots, jag använder t ex även mina Pallenberg fortfarande fast de är flera år gamla:
    http://josefines.blogg.se/images/200...1_17305098.jpg
    (Obs! Lånad bild).
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    De där

    Mary Janesen är ju superfina! Gillar verkligen t-slejf!
    Och mina Pallenbergkopior kommer jag att nöta på ett bra tag till, funkar till kjol, även om jag föredrar ett par tajta jeans till!
    Vilken färg är dina Pallenberg? Mina är svarta, men jag har ett par beige som står och skäms längst in i garderoben, jättefina, men ff med prislappen kvar. Har bara lite svårt att känna vad de passar till (färg och så...). Men jag vill ändå behålla dem (snurrigt).
  14. 7
    De där Mary Janesen är ju superfina! Gillar verkligen t-slejf!
    Och mina Pallenbergkopior kommer jag att nöta på ett bra tag till, funkar till kjol, även om jag föredrar ett par tajta jeans till!
    Vilken färg är dina Pallenberg? Mina är svarta, men jag har ett par beige som står och skäms längst in i garderoben, jättefina, men ff med prislappen kvar. Har bara lite svårt att känna vad de passar till (färg och så...). Men jag vill ändå behålla dem (snurrigt).
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Hej, har också svarta Pallenberg, använder dem också mest till jeans, men tycker att det blir rätt ballt med kjol och klänning till också. Men så gillar jag att mixa gulligt/tufft eller dressat/street osv! Fin klänning med kofta, sjal och grova stövlar eller romantisk spetsblus med jeans och sneakers osv.

    Självklart ska du använda dina beige Pallenberg! Jag köpte också ett par kopior i ljusbrunt, men tyvärr flagnade färgen så jag fick lämna tillbaka dem.

    Nu när man ska ha "nude"-färgade skor så kan du väl ha dem till lite allt möjligt. Lila-beige, korall-beige och blått-beige... ja, jag kan tänka mig en massa fina kombinationer, faktiskt Så ut med dem i vårljuset!
  16. 8
    Hej, har också svarta Pallenberg, använder dem också mest till jeans, men tycker att det blir rätt ballt med kjol och klänning till också. Men så gillar jag att mixa gulligt/tufft eller dressat/street osv! Fin klänning med kofta, sjal och grova stövlar eller romantisk spetsblus med jeans och sneakers osv.

    Självklart ska du använda dina beige Pallenberg! Jag köpte också ett par kopior i ljusbrunt, men tyvärr flagnade färgen så jag fick lämna tillbaka dem.

    Nu när man ska ha "nude"-färgade skor så kan du väl ha dem till lite allt möjligt. Lila-beige, korall-beige och blått-beige... ja, jag kan tänka mig en massa fina kombinationer, faktiskt Så ut med dem i vårljuset!
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9

    Jo

    de är ju fina, så nu till våren kanske de kommer till sin rätt! Och kanske färgen är precis som den ska, enligt "nude"regeln!
    Håller med om tjusningen i att mixa stilar!!
  18. 9
    Jo de är ju fina, så nu till våren kanske de kommer till sin rätt! Och kanske färgen är precis som den ska, enligt "nude"regeln!
    Håller med om tjusningen i att mixa stilar!!
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10

    Snygga alla utom 3.an

    precis sådana som på bild 1 och 2 som är så snygga till klänning eller kjol.
  20. 10
    Snygga alla utom 3.an precis sådana som på bild 1 och 2 som är så snygga till klänning eller kjol.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    De två första är jättefina, tittade på några liknande 2:an igår på stan. Kanske ska köpa, får fundera lite.

    Tack för tips i alla fall!

    /Therese
  22. 11
    De två första är jättefina, tittade på några liknande 2:an igår på stan. Kanske ska köpa, får fundera lite.

    Tack för tips i alla fall!

    /Therese
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12
    Just sneakers känner jag mig så platt i till kjol, vet inte varför. Converse (Chuck Taylor)har jag och de skulle funka till min jeanskjol men inte till de andra kjolarna tror jag.

    /Therese
  24. 12
    Just sneakers känner jag mig så platt i till kjol, vet inte varför. Converse (Chuck Taylor)har jag och de skulle funka till min jeanskjol men inte till de andra kjolarna tror jag.

    /Therese
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    Tack för tips.Tyvärr har jag lite svårt för sådana skor även om jag tycker att det är fint på andra.

    /Therese
  26. 13
    Tack för tips.Tyvärr har jag lite svårt för sådana skor även om jag tycker att det är fint på andra.

    /Therese
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Jag blir tokvarm i stövlar på våren så det är inget alternativ dessutom cyklar jag mycket och då tar stövlarna mycket plats i väskan och då är ett par skor bättre.

    /Therese
  28. 14
    Jag blir tokvarm i stövlar på våren så det är inget alternativ dessutom cyklar jag mycket och då tar stövlarna mycket plats i väskan och då är ett par skor bättre.

    /Therese
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15
    Varför har du inte stövlarna/skorna på dig när du cyklar? Det är mycket enklare än att bära med sig dem...
  30. 15
    Varför har du inte stövlarna/skorna på dig när du cyklar? Det är mycket enklare än att bära med sig dem...

Liknande trådar

  1. Skor till kjol?
    By crista in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 20:14
  2. Skor till kjol/klänning?
    By janfebbarn in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 17:59
  3. Bekväma skor till kjol?
    By AnnaM in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 09:34
  4. Skor till kjol o byxa
    By myrra1218 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 21:08
  5. Skor till kjol
    By Magnolia in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar