Krav på partner
Kärlek & relationer
  1. Anonym kille
    #1

    Krav på partner

    Jag har varit singel (alldeles för länge)
    Jag har fått en känsla av att en del (säkert inte alla) har krav på deras (blivande ) partner med avseende på t.ex. utbildningsnivå, jobb, lön, militärtjänst etc.
    Så därför gör jag en enkel enkät till er.

    Har följande någon betydelse för val av partner

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )

    Betyg

    Jobb

    Lön

    Militärtjänst


    Många släktingar


    Bil
  2. 1
    Krav på partner Jag har varit singel (alldeles för länge)
    Jag har fått en känsla av att en del (säkert inte alla) har krav på deras (blivande ) partner med avseende på t.ex. utbildningsnivå, jobb, lön, militärtjänst etc.
    Så därför gör jag en enkel enkät till er.

    Har följande någon betydelse för val av partner

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )

    Betyg

    Jobb

    Lön

    Militärtjänst


    Många släktingar


    Bil
  3. Anonym kille
    #2
    Svarar själv:
    Om tjejen var tex. arbetslös och vill inte ens försöka göra ngt åt saken, skull jag ha svårt för detta)

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    - ingen betydelse

    Betyg
    - ingen betydelse

    Jobb
    - Vilket jobb spelar ingen roll, men om tjejen var tex. arbetslös och vill inte ens försöka göra ngt åt saken, skull jag ha svårt för detta faktiskt


    Lön
    Har ingen betydelse

    Militärtjänst
    -

    Många släktingar
    Inga krav här. Dock hade jag ett ex. som tycklte att mina föräldrar var för gamla . Hon tyckte att föräldrarna skulle "användas till " att t.ex. passa barn, hjälpa till hemma m.m.

    Bil
    Ingen betydelse
  4. 2
    Svarar själv:
    Om tjejen var tex. arbetslös och vill inte ens försöka göra ngt åt saken, skull jag ha svårt för detta)

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    - ingen betydelse

    Betyg
    - ingen betydelse

    Jobb
    - Vilket jobb spelar ingen roll, men om tjejen var tex. arbetslös och vill inte ens försöka göra ngt åt saken, skull jag ha svårt för detta faktiskt


    Lön
    Har ingen betydelse

    Militärtjänst
    -

    Många släktingar
    Inga krav här. Dock hade jag ett ex. som tycklte att mina föräldrar var för gamla . Hon tyckte att föräldrarna skulle "användas till " att t.ex. passa barn, hjälpa till hemma m.m.

    Bil
    Ingen betydelse
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Skanetjej svarar

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    Spelar ingen roll

    Betyg
    Bara han har några så.Och inte tusen IG

    Jobb
    Inget som luktar

    Lön
    Så man klarar sig så är jag nöjd

    Militärtjänst
    Nej tack


    Många släktingar
    Helt ok,jag har stor familj


    Bil
    Skönt att ha men inget livsavgörande
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Skanetjej svarar Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    Spelar ingen roll

    Betyg
    Bara han har några så.Och inte tusen IG

    Jobb
    Inget som luktar

    Lön
    Så man klarar sig så är jag nöjd

    Militärtjänst
    Nej tack


    Många släktingar
    Helt ok,jag har stor familj


    Bil
    Skönt att ha men inget livsavgörande
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    som gift svarar jag utifrån en tänkt situation, om jag skulle träffa en ny man, 40+

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    Utbildning är alltid trevligt,men bildning är viktigare
    Vi ska kunna prata och diskutera på ett bra sätt.

    Betyg
    ointressant, ett stimulerande jobb är mycket positivt
    Jobb
    ett stimulerande jobb är mycket positivt

    Lön
    klart att det är en fördel med god ekonomi. Jag tjänar själv hyfsat och vill kunna resa etc.

    Militärtjänst
    helt ointressant


    Många släktingar
    bra relation till de som finns är ju bra, annars oviktigt
    En och annan knäppskalle finns i alla släkter ;-)

    Bil
    jag har egen bil. om han har behov av en bil så antar jag att han har en.
  8. 4
    som gift svarar jag utifrån en tänkt situation, om jag skulle träffa en ny man, 40+

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    Utbildning är alltid trevligt,men bildning är viktigare
    Vi ska kunna prata och diskutera på ett bra sätt.

    Betyg
    ointressant, ett stimulerande jobb är mycket positivt
    Jobb
    ett stimulerande jobb är mycket positivt

    Lön
    klart att det är en fördel med god ekonomi. Jag tjänar själv hyfsat och vill kunna resa etc.

    Militärtjänst
    helt ointressant


    Många släktingar
    bra relation till de som finns är ju bra, annars oviktigt
    En och annan knäppskalle finns i alla släkter ;-)

    Bil
    jag har egen bil. om han har behov av en bil så antar jag att han har en.
  9. 33-åring
    #5
    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    * Nej, spelar ingen roll

    Betyg
    * Spelar heller ingen roll

    Jobb
    * Japp, det spelar roll då det visar på personens intresse för att ta ansvar för sitt liv.

    Lön
    * Oväsentligt

    Militärtjänst
    * Det är alldeles för få som gör det nu så det spelar ingen roll

    Många släktingar
    * Helst få om det ska väga in öht *s*

    Bil
    * Nä, men körkort

    Hur personens liv ser ut i övrigt är ännu viktigare. Hur hemmet ser ut (städat, skitigt, skötsamt, ihopplockat, etc), frititdsintressen, inställning till livet, osv. Det är sånt som har betydelse för mig men jag är inte 22 år längre och intresserad av en läckert, snygg kille i en röd sportbil utan jag är intresserad av en vuxen man som tar ansvar för sitt liv och ev barn.
  10. 5
    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    * Nej, spelar ingen roll

    Betyg
    * Spelar heller ingen roll

    Jobb
    * Japp, det spelar roll då det visar på personens intresse för att ta ansvar för sitt liv.

    Lön
    * Oväsentligt

    Militärtjänst
    * Det är alldeles för få som gör det nu så det spelar ingen roll

    Många släktingar
    * Helst få om det ska väga in öht *s*

    Bil
    * Nä, men körkort

    Hur personens liv ser ut i övrigt är ännu viktigare. Hur hemmet ser ut (städat, skitigt, skötsamt, ihopplockat, etc), frititdsintressen, inställning till livet, osv. Det är sånt som har betydelse för mig men jag är inte 22 år längre och intresserad av en läckert, snygg kille i en röd sportbil utan jag är intresserad av en vuxen man som tar ansvar för sitt liv och ev barn.
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6
    Inget av det där du räknar upp spelar någon som helst roll för mig.
    Jag har ETT krav, och det är att JAG ska vara förälskad.
  12. 6
    Inget av det där du räknar upp spelar någon som helst roll för mig.
    Jag har ETT krav, och det är att JAG ska vara förälskad.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7

    mirandas svar:

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    SVAR: Eftersom jag själv är akademiker så vill jag nog vara tillsammans med en.

    Betyg
    SVAR: Alltså det är bra om min partner har betyg, men jag har ingen åsikt om höjden av dessa

    Jobb
    SVAR: Ja jag vill ha nån med jobb

    Lön
    SVAR: Ja han måste ha lön

    Militärtjänst
    SVAR: Har hittills aldrig dejtat någon som gjort lumpen, men jag tror lumpen formar män så nästa gång kanske?


    Många släktingar
    SVAR: Aldrig reflekterat över


    Bil
    SVAR: Bil inget krav, men däremot måste han ha körkort (om inget fysiskt hinder föreligger)
  14. 7
    mirandas svar: Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    SVAR: Eftersom jag själv är akademiker så vill jag nog vara tillsammans med en.

    Betyg
    SVAR: Alltså det är bra om min partner har betyg, men jag har ingen åsikt om höjden av dessa

    Jobb
    SVAR: Ja jag vill ha nån med jobb

    Lön
    SVAR: Ja han måste ha lön

    Militärtjänst
    SVAR: Har hittills aldrig dejtat någon som gjort lumpen, men jag tror lumpen formar män så nästa gång kanske?


    Många släktingar
    SVAR: Aldrig reflekterat över


    Bil
    SVAR: Bil inget krav, men däremot måste han ha körkort (om inget fysiskt hinder föreligger)
  15. Anonym
    #8
    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    - Spelar ingen roll.

    Betyg
    - Spelar ingen roll.

    Jobb
    -Ja arbetslöshet spelar roll, åtminstone om jag märker att han inte verkar göra mycket åt sin situation. Även vissa typer av jobb skulle spela roll. Just om det var någon form som kunde tänkas påverka väldigt negativt på ett eventuellt förhållande. Exempelvis ett arbete med mycket resor, och vara borta mycket från hemmet. Det är något jag personligen skulle tycka vara väldigt jobbigt och trist. Likadant finns det ju arbeten som skulle vara väldigt positiva. Det vore ju verkligen inte dumt om han var snickare, elektriker eller liknande .

    Lön
    Ja det spelar roll såtillvida att en väldigt dålig lön förstås kunde göra att ett eventuellt framtida liv tillsammans skulle innebära mer bekymmer och mindre möjligheter. Precis på samma sätt som min egen lön spelar roll. Så en väldigt väldigt dålig lön skulle jag väl se som ett minus i kanten, precis som en väldigt bra lön skulle vara ett plus i kanten.

    Militärtjänst
    -Spelar ingen roll.

    Många släktingar
    -Spelar ingen roll. Sedan ska jag inte sticka under stol med att man påverkas av det. Det är väl alltid roligare och ett extra plus ifall ens partner har släktingar som man kommer överens med, har kontakt med, kan få barnvaktshjälp med etc etc. Men jag skulle inte välja bort någon pga att den inte hade några släktingar, eller hade väldigt många, eller hade väldigt gamla etc. Det är bara som så mycket annat sådant som kanske kan ge något extra minus eller plus i kanten hur det ser ut på den fronten.

    Bil
    -Spelar bara roll ifall det gjorde det mer komplicerat och svårt att lyckas träffas i början ifall han inte hade någon bil. Och behöver vi det senare ifall vi flyttar samman tex, så kan han väl förhoppningsvis skaffa det.
  16. 8
    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    - Spelar ingen roll.

    Betyg
    - Spelar ingen roll.

    Jobb
    -Ja arbetslöshet spelar roll, åtminstone om jag märker att han inte verkar göra mycket åt sin situation. Även vissa typer av jobb skulle spela roll. Just om det var någon form som kunde tänkas påverka väldigt negativt på ett eventuellt förhållande. Exempelvis ett arbete med mycket resor, och vara borta mycket från hemmet. Det är något jag personligen skulle tycka vara väldigt jobbigt och trist. Likadant finns det ju arbeten som skulle vara väldigt positiva. Det vore ju verkligen inte dumt om han var snickare, elektriker eller liknande .

    Lön
    Ja det spelar roll såtillvida att en väldigt dålig lön förstås kunde göra att ett eventuellt framtida liv tillsammans skulle innebära mer bekymmer och mindre möjligheter. Precis på samma sätt som min egen lön spelar roll. Så en väldigt väldigt dålig lön skulle jag väl se som ett minus i kanten, precis som en väldigt bra lön skulle vara ett plus i kanten.

    Militärtjänst
    -Spelar ingen roll.

    Många släktingar
    -Spelar ingen roll. Sedan ska jag inte sticka under stol med att man påverkas av det. Det är väl alltid roligare och ett extra plus ifall ens partner har släktingar som man kommer överens med, har kontakt med, kan få barnvaktshjälp med etc etc. Men jag skulle inte välja bort någon pga att den inte hade några släktingar, eller hade väldigt många, eller hade väldigt gamla etc. Det är bara som så mycket annat sådant som kanske kan ge något extra minus eller plus i kanten hur det ser ut på den fronten.

    Bil
    -Spelar bara roll ifall det gjorde det mer komplicerat och svårt att lyckas träffas i början ifall han inte hade någon bil. Och behöver vi det senare ifall vi flyttar samman tex, så kan han väl förhoppningsvis skaffa det.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Jag svarar utifrån hur min partner är. Kan berätta lite om mig med: 240 hp, skapligt arbete, bra boende, bil mm.

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. ) Han har några utbildningar, men inga på "högre" nivå. Utbildad mekaniker, byggnadssnickare, CNCoperatör mm.

    Betyg Han gick i obsklass som barn men klarade gymnasiet bra.

    Jobb jobbar halvtid på SAAB

    Lön Han tjänar inte så bra som 50% sjukpensionär nä...

    Militärtjänst Ja det har han gjort, på båt i Karlskronas skärgård tror jag.


    Många släktingar Ja han har en god kontakt med sin släkt, särskilt på maammans sida.


    Bil När vi träffades hade han en BMW 700-serien, äldre. När den brakade i växellådan hade han en Opel Corsa Swing - äldre. Nu har han en Ford Probe och en DodgeLancer som inte är i bruk.
  18. 9
    Jag svarar utifrån hur min partner är. Kan berätta lite om mig med: 240 hp, skapligt arbete, bra boende, bil mm.

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. ) Han har några utbildningar, men inga på "högre" nivå. Utbildad mekaniker, byggnadssnickare, CNCoperatör mm.

    Betyg Han gick i obsklass som barn men klarade gymnasiet bra.

    Jobb jobbar halvtid på SAAB

    Lön Han tjänar inte så bra som 50% sjukpensionär nä...

    Militärtjänst Ja det har han gjort, på båt i Karlskronas skärgård tror jag.


    Många släktingar Ja han har en god kontakt med sin släkt, särskilt på maammans sida.


    Bil När vi träffades hade han en BMW 700-serien, äldre. När den brakade i växellådan hade han en Opel Corsa Swing - äldre. Nu har han en Ford Probe och en DodgeLancer som inte är i bruk.
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    Lön och bil är viktiga för mig i det du skriver. Lön kan bytas ut mot ett intressant men icke välbetalt jobb. Mannen bör också ha sitt boende ordnat på ett bra sätt. Vara karl för sina kalsonger så att säga
  20. 10
    Lön och bil är viktiga för mig i det du skriver. Lön kan bytas ut mot ett intressant men icke välbetalt jobb. Mannen bör också ha sitt boende ordnat på ett bra sätt. Vara karl för sina kalsonger så att säga
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    Men du är ju kille ju
  22. 11
    Men du är ju kille ju
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    En sak till som jag tittar på är vilken klocka en man bär, det säger mycket om personlighetstypen.
  24. 12
    En sak till som jag tittar på är vilken klocka en man bär, det säger mycket om personlighetstypen.
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    Här kommer jag på en massa saker, jag har dösvårt för män med något plagg med mickey mouse eller dylikt på också
  26. 13
    Här kommer jag på en massa saker, jag har dösvårt för män med något plagg med mickey mouse eller dylikt på också
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    förutom ovanstående skulle det vara viktigt för mig (men inte ensamt avgörande)

    att mannen var en aktiv och positiv person som gillar att göra saker, ingen gnällmåns.
    gilla sex utan att vara alltför avancerad ;-)
    Öppen för nya saker och människor, inte inskränkt och fördomsfull
    Ha koll på sin hälsa, kost motion, alkohol mm.
    Ett stort plus vore om han delade mina intressen, men det är inte obligatoriskt.
    diskvalificerande vore
    usel koll på ekonomi och hälsa
    bristande hygien, personlig och i bostad etc
    svartsjuka, kontrollmänniska

    annars är jag så flexibel så ;-)
  28. 14
    förutom ovanstående skulle det vara viktigt för mig (men inte ensamt avgörande)

    att mannen var en aktiv och positiv person som gillar att göra saker, ingen gnällmåns.
    gilla sex utan att vara alltför avancerad ;-)
    Öppen för nya saker och människor, inte inskränkt och fördomsfull
    Ha koll på sin hälsa, kost motion, alkohol mm.
    Ett stort plus vore om han delade mina intressen, men det är inte obligatoriskt.
    diskvalificerande vore
    usel koll på ekonomi och hälsa
    bristande hygien, personlig och i bostad etc
    svartsjuka, kontrollmänniska

    annars är jag så flexibel så ;-)
  29. gigji
    #15
    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    -inte så att det bevisar nånting egentligen att man har många högskolepoäng. Men det ger en fingervisning om att man kanske kanske är en sån som intresserar sig för att förkovra sig, att tänka abstrakt, att ta del av vetenskapen osv. Och det är positiva saker! Jag söker inte aktivt men ska jag ha nån mer partner så ska det vara en som jag är ganska säker på är intelligent och kan tänka i flera led, det är väldigt viktigt för mig. Gärna mer intelligent än jag (kanske inte så svårt, jag vet inte). En man som kan tänka och reflektera samt tillämpa sin intelligens på hög nivå, ja, det är viktigare än alla andra egenskaper, för mig.

    Betyg
    -se ovan. Bra betyg antar jag att du menar - ja, det kan visa på något men bevisar inget. Inte nödvändigt men önskvärt.

    Jobb
    -ja han bör ha ett jobb eller likvärdig sysselsättning.

    Lön
    -inte viktigt att den är hög.

    Militärtjänst
    -nej helst inte, men det är OK om han gjort den för länge sen Yrkesmilitärer går bort direkt, vad är det för fokus i livet?


    Många släktingar
    -trevligt, men inte nödvändigt.

    Bil
    -nej, behövs inte alls.
  30. 15
    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    -inte så att det bevisar nånting egentligen att man har många högskolepoäng. Men det ger en fingervisning om att man kanske kanske är en sån som intresserar sig för att förkovra sig, att tänka abstrakt, att ta del av vetenskapen osv. Och det är positiva saker! Jag söker inte aktivt men ska jag ha nån mer partner så ska det vara en som jag är ganska säker på är intelligent och kan tänka i flera led, det är väldigt viktigt för mig. Gärna mer intelligent än jag (kanske inte så svårt, jag vet inte). En man som kan tänka och reflektera samt tillämpa sin intelligens på hög nivå, ja, det är viktigare än alla andra egenskaper, för mig.

    Betyg
    -se ovan. Bra betyg antar jag att du menar - ja, det kan visa på något men bevisar inget. Inte nödvändigt men önskvärt.

    Jobb
    -ja han bör ha ett jobb eller likvärdig sysselsättning.

    Lön
    -inte viktigt att den är hög.

    Militärtjänst
    -nej helst inte, men det är OK om han gjort den för länge sen Yrkesmilitärer går bort direkt, vad är det för fokus i livet?


    Många släktingar
    -trevligt, men inte nödvändigt.

    Bil
    -nej, behövs inte alls.
  31. Medlem sedan
    Mar 2008
    #16
    nyfiken fråga, vad är det för fel på en yrkesmilitär?
    Jag skulle tro att det är ett bra jobb, utvecklande med mycket bra ledarskapsutbildning mm.
    Jag är ju inte pacifist utan anser att vi ska ha ett militärt försvar.
  32. 16
    nyfiken fråga, vad är det för fel på en yrkesmilitär?
    Jag skulle tro att det är ett bra jobb, utvecklande med mycket bra ledarskapsutbildning mm.
    Jag är ju inte pacifist utan anser att vi ska ha ett militärt försvar.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Nu blev jag nyfiken.
    En person som inte bär klocka, vad säger det om honom?
  34. 17
    Nu blev jag nyfiken.
    En person som inte bär klocka, vad säger det om honom?
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18
    Svarar såhär: att allt du tar upp har ju betydelse eftersom det formar vilken personen är och blir men från min sida finns inte några direkta krav på dessa saker så svaret nej det finns ingen "checklista" men de parametrarna har ju självklart en betydelse..
  36. 18
    Svarar såhär: att allt du tar upp har ju betydelse eftersom det formar vilken personen är och blir men från min sida finns inte några direkta krav på dessa saker så svaret nej det finns ingen "checklista" men de parametrarna har ju självklart en betydelse..
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19

    Intressant enkät

    Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    * Ointressant. Det intressanta är att han har ambitioner på jobbet och har ett intressant jobb.

    Betyg
    * Ointressant.

    Jobb
    * Som sagt, ett intressant jobb är viktigt, gärna ngn form av säkerhetsjobb eller ledande befattning.

    Lön
    * Viktigt men behöver inte vara skyhög.

    Militärtjänst
    * Aldrig tänkt på men skulle nog inte gå igång på en "vägrare".


    Många släktingar
    * Absolut inte viktigt, snarare pluspoäng om han har få.


    Bil
    * Mycket viktigt eftersom jag själv inte har körkort och söker efter en privat bilskollärare.
  38. 19
    Intressant enkät Utbildning (antal högskolepoäng t.ex. )
    * Ointressant. Det intressanta är att han har ambitioner på jobbet och har ett intressant jobb.

    Betyg
    * Ointressant.

    Jobb
    * Som sagt, ett intressant jobb är viktigt, gärna ngn form av säkerhetsjobb eller ledande befattning.

    Lön
    * Viktigt men behöver inte vara skyhög.

    Militärtjänst
    * Aldrig tänkt på men skulle nog inte gå igång på en "vägrare".


    Många släktingar
    * Absolut inte viktigt, snarare pluspoäng om han har få.


    Bil
    * Mycket viktigt eftersom jag själv inte har körkort och söker efter en privat bilskollärare.
  39. Medlem sedan
    Feb 2008
    #20
    Innan jag träffade honom hade jag en del föreställningar om hur näste "skulle vara". Men jag har insett att det bara finns en enda grej som är verkligt viktig. Hur han får mig att känna, hur vi är tillsammans, att våra själar möts... Det ÄR en å samma sak
  40. 20
    Innan jag träffade honom hade jag en del föreställningar om hur näste "skulle vara". Men jag har insett att det bara finns en enda grej som är verkligt viktig. Hur han får mig att känna, hur vi är tillsammans, att våra själar möts... Det ÄR en å samma sak
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Krav??
    By **Emilia** in forum Bokstavsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 15:56
  2. Nya rön, mer krav!
    By Essbe in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 09:52
  3. vad har ni för "krav" på en partner?
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 11:32
  4. Krav krav krav
    By Lindsey77 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 20:25
  5. Karv o krav o krav...
    By Suziq in forum Singelmingel
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar