Skrivet: 2009-03-10, 15:39
Klockan!
Nu sitter jag här och funderar på när det är "normalt" att kunna klockan. Jag kan ju bara jämföra med mina andra barn...som har varit rätt så sena. Tror inte det satt ordentligt förän i 1:an för de flesta....
Men Lily förvånar mig, då hon i förra veckan väntade på att klockan skulle bli halv tolv för att hon då skulle ringa mormor. När klockan var 11.25 kom hon och sa att nu är det 5 minuter till den är halv tolv. Jag har kollat henne lite, hon kan hel och halv och 5 och 10 minuter över. Möjligvis har hon svårt med kvart över och kvart i.
Men, är det inte väldigt tidigt, eller är det bara mina andra som varit väldigt sena?
Det är så roligt med ett barn som tänker "mogent" eller hur man skall säga. HOn pratade med en farbror för en tid sedan, som berättade för henne att han hade en son som var 21 år. "Då bor han väl inte hemma" sa Lily då. FAscinerade att hon kunde kobbla ihop ålder med var som var passande att flytta hemifrån liksom.
Tänk vilken skillnad det är på syskon. Lily kunde ju alfabetet när hon var 3, och Amy fyller 3 i maj och kan nog inte ens ABC.... tror inte hon kan namnet på en enda bokstav faktiskt. Man har sina egenheter, det är så roligt att de är så olika och har sina olika "gåvor".
Men alltså, kan era barn klockan?