Cornelia har blivit storasyster
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Cornelia har blivit storasyster

    I tisdags, 10/3, precis på beräknad dag föddes Cornelias lillasyster Ellen - 3460 g och 52 cm lång. Snabb förlossningen även denna gången, men allt gick bara bra. Begärde tidig hemgång så vi kom fakiskt hem samma dag vi åkte in.

    Lite häftigt, lämnade Cornelia på dagis som vanligt vid 8 på morgonen. 9.30 kom värkarna igång och 13.54 är Ellen född. Cornelias farfar hämtade henne på dagis och 20.30 var vi hemma igen. Då var Cornelia fortfarande vaken (lite uppspelt om man säger så)... vi nattade henne som vanligt och ja, himla smidigt gick alltsammans faktiskt.

    Reaktionen när vi ringde och berättade att hon fått en lilla syster var också rolig:

    Pappa: Cornelia, bebisen har kommit ut nu
    Cornelia: Jippi!
    Pappa: Vad tror du det blev?
    Cornelia: Blev det en storebror?
    Pappa: Nej, det blev en lillasyster.
    Cornelia: Jippi, bravo pappa!

    Tack för den säger jag...

    Hon är för övrigt en väldigt söt storasyster och det går över förväntan med avundsjuka och sånt än så länge. Lite yvig i rörelserna är de ju i den här åldern, så man måste ju passa hennes armar och ben så att inte Ellen får sig en känga av misstag, men det vore väl konstigt annars. Men, gud vad stor hon blev snabbt vår lilla stora tjej
  2. 1
    Cornelia har blivit storasyster I tisdags, 10/3, precis på beräknad dag föddes Cornelias lillasyster Ellen - 3460 g och 52 cm lång. Snabb förlossningen även denna gången, men allt gick bara bra. Begärde tidig hemgång så vi kom fakiskt hem samma dag vi åkte in.

    Lite häftigt, lämnade Cornelia på dagis som vanligt vid 8 på morgonen. 9.30 kom värkarna igång och 13.54 är Ellen född. Cornelias farfar hämtade henne på dagis och 20.30 var vi hemma igen. Då var Cornelia fortfarande vaken (lite uppspelt om man säger så)... vi nattade henne som vanligt och ja, himla smidigt gick alltsammans faktiskt.

    Reaktionen när vi ringde och berättade att hon fått en lilla syster var också rolig:

    Pappa: Cornelia, bebisen har kommit ut nu
    Cornelia: Jippi!
    Pappa: Vad tror du det blev?
    Cornelia: Blev det en storebror?
    Pappa: Nej, det blev en lillasyster.
    Cornelia: Jippi, bravo pappa!

    Tack för den säger jag...

    Hon är för övrigt en väldigt söt storasyster och det går över förväntan med avundsjuka och sånt än så länge. Lite yvig i rörelserna är de ju i den här åldern, så man måste ju passa hennes armar och ben så att inte Ellen får sig en känga av misstag, men det vore väl konstigt annars. Men, gud vad stor hon blev snabbt vår lilla stora tjej
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Bilder på Ellen finns förresten i mitt galleri om någon är nyfiken.
  4. 2
    Bilder på Ellen finns förresten i mitt galleri om någon är nyfiken.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Hej och ett stort grattis till Ellen, jättefin liten tjej.
  6. 3
    Hej och ett stort grattis till Ellen, jättefin liten tjej.
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Hej och GRATTIS! Men gud vad söt hon är, lilla Ellen, helt perfekt ju! Tycker verkligen inte att alla bebisar är söta (oftast är det ju både missfärgade och tillknycklade ) men hon är OTROLIGT SÖT!
  8. 4
    Hej och GRATTIS! Men gud vad söt hon är, lilla Ellen, helt perfekt ju! Tycker verkligen inte att alla bebisar är söta (oftast är det ju både missfärgade och tillknycklade ) men hon är OTROLIGT SÖT!
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Grattis! Skönt att det gick så snabbt och att ni fick komma hem så tidigt. Ellen är superfin!
  10. 5
    Grattis! Skönt att det gick så snabbt och att ni fick komma hem så tidigt. Ellen är superfin!
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Grattis! Skönt att det verkar gå så bra .
  12. 6
    Grattis! Skönt att det verkar gå så bra .
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Grattis!

    "Bravo Pappa" Den var bra!
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    Grattis! "Bravo Pappa" Den var bra!
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Tack för alla snälla grattis! Ellen växer så det knakar och Cornelia är en jättesöt storasyster. Värmer mamma-hjärtat att ha såna fina ungar.

    Just nu är Cornelia och simmar med sin pappa. Försöker hålla hennes liv så oförändrat av Ellen som det går... hon är jätteduktig faktiskt! Som hon dyker. Ungen är mer under än över vattnet och hon dyker ända ner på bottnen på den djupa delen av bassängen (1,70 m djupt gissar jag för jag bottnar inte där) tillsammans med sin pappa...
  16. 8
    Tack för alla snälla grattis! Ellen växer så det knakar och Cornelia är en jättesöt storasyster. Värmer mamma-hjärtat att ha såna fina ungar.

    Just nu är Cornelia och simmar med sin pappa. Försöker hålla hennes liv så oförändrat av Ellen som det går... hon är jätteduktig faktiskt! Som hon dyker. Ungen är mer under än över vattnet och hon dyker ända ner på bottnen på den djupa delen av bassängen (1,70 m djupt gissar jag för jag bottnar inte där) tillsammans med sin pappa...

Liknande trådar

  1. Liv har blivit storasyster
    By Nina med 3 busar in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 16:06
  2. Ida har blivit storasyster!
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:12
  3. Amanda har blivit storasyster!
    By Eva76 in forum _02 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 08:39
  4. Iza har blivit storasyster!
    By J.M76 in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:29
  5. Ida har blivit storasyster!
    By Åsa med trean in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 21:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar