Basta? Inte Basta?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Basta? Inte Basta?

    Vi skall på fjällsemester till veckan och nu undrar jag om man som gravid i 22:a veckan kan basta eller om man skall avstå på grund av värmeväxlingen i kroppen??

    Någon som hört något om bastande för gravida?
    Jag vill, jag vill jag vill!
    Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns.

    http://preggofunderingar.blogspot.com
  2. 1
    Basta? Inte Basta? Vi skall på fjällsemester till veckan och nu undrar jag om man som gravid i 22:a veckan kan basta eller om man skall avstå på grund av värmeväxlingen i kroppen??

    Någon som hört något om bastande för gravida?
    Jag vill, jag vill jag vill!
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Hej!! Har inte hört att det är farligt att basta. Är själv i v 35 och bastar till och från. Fast tycker det är jobbigt att sitta länge pga att det är svårare att andas nu.
    om du är osäker ring din Bm.
    Ha det så skönt i värmen
  4. 2
    Hej!! Har inte hört att det är farligt att basta. Är själv i v 35 och bastar till och från. Fast tycker det är jobbigt att sitta länge pga att det är svårare att andas nu.
    om du är osäker ring din Bm.
    Ha det så skönt i värmen
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Är det en normal graviditet är det inget farligt att basta, det enda att tänka på är som du säger att kroppen är känsligare för värmeväxlingar, så lyssna extra noga på hur kroppen reagerar. Du kommer säkert inte kunna sitta lika länge i bastun, alt välj att sitta längre ner.
    Jag tycker det är superskönt att basta när vi varit i badhuset, så härligt att känna värmen mot kroppen, detta har jag gjort hela graviditeten, plus att jag fick ordentligt med värme när vi var i Thailand, då jag var i v. 12.


    Säger som nadinne,

    Ha så skönt i värmen.
  6. 3
    Är det en normal graviditet är det inget farligt att basta, det enda att tänka på är som du säger att kroppen är känsligare för värmeväxlingar, så lyssna extra noga på hur kroppen reagerar. Du kommer säkert inte kunna sitta lika länge i bastun, alt välj att sitta längre ner.
    Jag tycker det är superskönt att basta när vi varit i badhuset, så härligt att känna värmen mot kroppen, detta har jag gjort hela graviditeten, plus att jag fick ordentligt med värme när vi var i Thailand, då jag var i v. 12.


    Säger som nadinne,

    Ha så skönt i värmen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Fostervattnet reglerar värmen för bebisen har jag hört. Din kropp blir ju helt plötsligt inte 60° bara för att du blir varm och det är 80° i luften. Tempen är ju fortfarande kring 37.
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  8. 4
    Fostervattnet reglerar värmen för bebisen har jag hört. Din kropp blir ju helt plötsligt inte 60° bara för att du blir varm och det är 80° i luften. Tempen är ju fortfarande kring 37.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Jag var och kallbadade med en kompis när hon var höggravid. Hon hade pratat med barnmorskan som sagt att "så länge du mår bra mår bebisen bra" - men som någon annan påpekat kan man ju vara lite extra försiktig, inte tävla om att sitta längst..
  10. 5
    Jag var och kallbadade med en kompis när hon var höggravid. Hon hade pratat med barnmorskan som sagt att "så länge du mår bra mår bebisen bra" - men som någon annan påpekat kan man ju vara lite extra försiktig, inte tävla om att sitta längst..
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Jag har bastat och det var så skööönt!

    Njut av bastun om graviditeten är normal och du inte fått andra restriktioner
  12. 6
    Jag har bastat och det var så skööönt!

    Njut av bastun om graviditeten är normal och du inte fått andra restriktioner
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Tack för alla svar!
    Lovar att inte tävla och även att lyssna på kroppen. Det var vad BM sa också. Vad ni är kloka
  14. 7
    Tack för alla svar!
    Lovar att inte tävla och även att lyssna på kroppen. Det var vad BM sa också. Vad ni är kloka

Liknande trådar

  1. Nu basta!
    By Neba in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 20:49
  2. Basta eller inte basta?
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 21:14
  3. Basta
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 20:26
  4. Basta
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 08:14
  5. Nu ska jag basta!!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 01:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar