Datortid?
_96 Alla barn
  1. Datanörd
    #1

    Datortid?

    Hur mycket sitter era ungdomar framför datorn? Behöver ni begränsa tiden?

    Min rider en gång i veckan och går på konst en gång i veckan. Hon gör sina läxor och hänger med i skolan. Men övrig tid sitter hon mest med näsan vid datorn. Hon kan sitta från kl 16 -21. Är det nyttigt? Hon är inne på msn och stallet.se.

    Tycker ni att hon behöver begränsa dator-tiden och vad är rimlig nivå?
  2. 1
    Datortid? Hur mycket sitter era ungdomar framför datorn? Behöver ni begränsa tiden?

    Min rider en gång i veckan och går på konst en gång i veckan. Hon gör sina läxor och hänger med i skolan. Men övrig tid sitter hon mest med näsan vid datorn. Hon kan sitta från kl 16 -21. Är det nyttigt? Hon är inne på msn och stallet.se.

    Tycker ni att hon behöver begränsa dator-tiden och vad är rimlig nivå?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Min dotter sitter inte så ofta framför datorn men när hon sitter där fastnar hon gärna. Då brukar jag gå in och bryta efter en timme ungefär.
  4. 2
    Min dotter sitter inte så ofta framför datorn men när hon sitter där fastnar hon gärna. Då brukar jag gå in och bryta efter en timme ungefär.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Brukar säga att vi har en timmes gräns, och den är stenhård för 6 och 7-åringarna, men kan glida lite för -96:an.
    Men mer än 1,5 timme om dan blir det _inte_.
    Om vi inte sa stopp skulle hon kunna sitta väldigt länge, men nä, jag är övertygad om att det inte är så värst bra att sitta vid datorn många långa timmar varje dag.
  6. 3
    Brukar säga att vi har en timmes gräns, och den är stenhård för 6 och 7-åringarna, men kan glida lite för -96:an.
    Men mer än 1,5 timme om dan blir det _inte_.
    Om vi inte sa stopp skulle hon kunna sitta väldigt länge, men nä, jag är övertygad om att det inte är så värst bra att sitta vid datorn många långa timmar varje dag.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4
    Blir mycket men jag tycker inte att det är fel. Båda killarna är jätteduktiga på datorer. Ena killen 96:an använder även datorn som skolredsakap. Båda tränar tre gånger i veckan, åker skateboard när det går och rör sig mycket.
    Så länge inte datorn tar över livet eller styr så finns ingen anledning att begränsa.
  8. 4
    Blir mycket men jag tycker inte att det är fel. Båda killarna är jätteduktiga på datorer. Ena killen 96:an använder även datorn som skolredsakap. Båda tränar tre gånger i veckan, åker skateboard när det går och rör sig mycket.
    Så länge inte datorn tar över livet eller styr så finns ingen anledning att begränsa.
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Tack för era svar!

    Jag har funderat lite och ska nog föreslå henne att vi får struktur på hennes dator-tid. Men uppmuntrar henne också att träffa sina kompisar irl också!

    Idag har hon påsklov och är hos en kompis!
  10. 5
    Tack för era svar!

    Jag har funderat lite och ska nog föreslå henne att vi får struktur på hennes dator-tid. Men uppmuntrar henne också att träffa sina kompisar irl också!

    Idag har hon påsklov och är hos en kompis!
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    mina tvillingar är födda -96 och de sitter obegränsat vid datorn, så fort allt som har med skola och läxor är avklarat så är det fritt fram.
    Vad för sidor de är inne på vet jag inte 100% men de är båda medvetna om hur farligt internet är så jag litar fullt på dem.

    Inte optimalt och de vet dem om.
  12. 6
    mina tvillingar är födda -96 och de sitter obegränsat vid datorn, så fort allt som har med skola och läxor är avklarat så är det fritt fram.
    Vad för sidor de är inne på vet jag inte 100% men de är båda medvetna om hur farligt internet är så jag litar fullt på dem.

    Inte optimalt och de vet dem om.

Liknande trådar

  1. Datortid
    By Anonym in forum Stora barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 11:19
  2. Datortid?
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 19:09
  3. Datortid
    By ullebulle1 in forum Tonåringar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 20:22
  4. TV och datortid
    By Ullu in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 20:29
  5. Datortid????
    By Britz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 10:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar