5-åring - wow
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    5-åring - wow

    Tänk nu är hela 5-årsfirandet över. Kan itne fatta att det var 5 års sedan - tänk vad vi var aktiva här inne då och vi trodde alla att vi hade ett par alt många veckor kvar till våra bebisar. Minns att jag bad min Pappa att logga in för att ge er nyheten eftersom vi blev kvar på BB ett par dagar. Otroligt. För att inte grotta ned mig i nostalgi så tänkte jag berätta om Lukas 5-årsdag (i onsdags).

    Att han hade önskat sig Lego och enbart Lego märktes! Mina föräldrar var här och barnen skulle få vara lediga. Födelsedagsfrukost med god Smoothie och smörgås med vindruvor och dem 2 första paketen. Lego Polisstaion från oss och Lego power minersborr från mormor och morfar. Simon fick en legopostbil (som matchar lilla postflygplanet). Överlyckliga barn äter fort och rusar sedan till sitt rum för att börja bygga.
    I rummet stod redan alla lego byggen från i lördags (polisfängelsebil, polishelikopter, brandbil och gigantiskt stora lyftkranen) och nu började intensivt byggande alla hjälptes vi åt.

    Efter lunch åkte dem iväg till Mulle Meck lekplatsen i Järvastaden - så underbar plats!! Bor ni stockholm åk dit!!

    Vid 15 dök min syster och farfar upp - mer lego! Polislastbilen och Bensinstationen kom då. Lukas utlyste byggartävling och var tävlingsledare. farfar byggde bensinsationen och morfar fortsatte med stora polissattionen. Vinnaren skulle få natta Lukas. HAn sprang emellan rummen och hjälpte till hos båda. Han var så lycklig min "lille" pojk. Klockan hann bli halv nio innan första bygget var helt klart (vi skulle ju hinna fika coh äta middag också) och Lukas var så trött och han nästan grät. Men väl i sängen sa han: Mamma, jag är så lycklig, nu har jag hela polisstaden och lite till. Tusen tusen gånger tack Mamma!!

    I går var de också lediga för att kunna leka mer med mormor och morfar så det blev mer legobyggen och legolek - det var nästan svårt att få ut dem till lekparken en stund.

    Nu är huset fyllt av Lego bitar och byggen men med 2 lyckliga pojkar som nu leker i stället för att sitta och sukta på Legos hemsida!
    Carin m grabbarna (Lukas mars 04, Simon sept 05)
  2. 1
    5-åring - wow Tänk nu är hela 5-årsfirandet över. Kan itne fatta att det var 5 års sedan - tänk vad vi var aktiva här inne då och vi trodde alla att vi hade ett par alt många veckor kvar till våra bebisar. Minns att jag bad min Pappa att logga in för att ge er nyheten eftersom vi blev kvar på BB ett par dagar. Otroligt. För att inte grotta ned mig i nostalgi så tänkte jag berätta om Lukas 5-årsdag (i onsdags).

    Att han hade önskat sig Lego och enbart Lego märktes! Mina föräldrar var här och barnen skulle få vara lediga. Födelsedagsfrukost med god Smoothie och smörgås med vindruvor och dem 2 första paketen. Lego Polisstaion från oss och Lego power minersborr från mormor och morfar. Simon fick en legopostbil (som matchar lilla postflygplanet). Överlyckliga barn äter fort och rusar sedan till sitt rum för att börja bygga.
    I rummet stod redan alla lego byggen från i lördags (polisfängelsebil, polishelikopter, brandbil och gigantiskt stora lyftkranen) och nu började intensivt byggande alla hjälptes vi åt.

    Efter lunch åkte dem iväg till Mulle Meck lekplatsen i Järvastaden - så underbar plats!! Bor ni stockholm åk dit!!

    Vid 15 dök min syster och farfar upp - mer lego! Polislastbilen och Bensinstationen kom då. Lukas utlyste byggartävling och var tävlingsledare. farfar byggde bensinsationen och morfar fortsatte med stora polissattionen. Vinnaren skulle få natta Lukas. HAn sprang emellan rummen och hjälpte till hos båda. Han var så lycklig min "lille" pojk. Klockan hann bli halv nio innan första bygget var helt klart (vi skulle ju hinna fika coh äta middag också) och Lukas var så trött och han nästan grät. Men väl i sängen sa han: Mamma, jag är så lycklig, nu har jag hela polisstaden och lite till. Tusen tusen gånger tack Mamma!!

    I går var de också lediga för att kunna leka mer med mormor och morfar så det blev mer legobyggen och legolek - det var nästan svårt att få ut dem till lekparken en stund.

    Nu är huset fyllt av Lego bitar och byggen men med 2 lyckliga pojkar som nu leker i stället för att sitta och sukta på Legos hemsida!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Lukas väl var först ut?

    i vår härliga grupp, var han inte det? Det låter som han är alldeles salig kille?! Alicia är likadan fast här är allt rosa, rosa och rosa. Hästar, kläder och håraccesoarer blir hon glad för. Littlest pet shophus ska hon få av farmor och farfar och tårta och kakor i tyg av sin mormor. Oj vad glad hon ska bli.

    5 år... Otroligt! Min sista bebis.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  4. 2
    Lukas väl var först ut? i vår härliga grupp, var han inte det? Det låter som han är alldeles salig kille?! Alicia är likadan fast här är allt rosa, rosa och rosa. Hästar, kläder och håraccesoarer blir hon glad för. Littlest pet shophus ska hon få av farmor och farfar och tårta och kakor i tyg av sin mormor. Oj vad glad hon ska bli.

    5 år... Otroligt! Min sista bebis.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    nja vi hade ju en i USA som skulle ha fötts i maj om jag inte minns fel.

    Hoppas Alicia blir lika nöjd som min 5 -åring blev.
  6. 3
    nja vi hade ju en i USA som skulle ha fötts i maj om jag inte minns fel.

    Hoppas Alicia blir lika nöjd som min 5 -åring blev.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Ja Pallas Victor ja!

    Han kom ju väldigt tidigt.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  8. 4
    Ja Pallas Victor ja! Han kom ju väldigt tidigt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Fast jag tror han föddes i april till sist, det var därför Pallas började skriva i april-gruppen. Han skulle ha kommit i slutet av maj eller nåt. Men det var någon annan som födde väldigt tidigt, typ v 32 eller så, som inte var särskilt aktiv här.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  10. 5
    Fast jag tror han föddes i april till sist, det var därför Pallas började skriva i april-gruppen. Han skulle ha kommit i slutet av maj eller nåt. Men det var någon annan som födde väldigt tidigt, typ v 32 eller så, som inte var särskilt aktiv här.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Härligt!!

    Vilken lycka att ha så mycket lego! ) Faktum är att Saga och Josefine också älskar Lego men kanske inte riktigt lika passionerat som Lukas och Simon. ;o)
  12. 6
    Härligt!! Vilken lycka att ha så mycket lego! ) Faktum är att Saga och Josefine också älskar Lego men kanske inte riktigt lika passionerat som Lukas och Simon. ;o)

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. Med en 9-åring o en 5-åring - veckopeng
    By Lopi1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:41
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar