Snabb fråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Snabb fråga

    Är det så att det där mjölet på ostbågarna är själva "smaken"? Alltså att den knapriga korven egentligen inte smakar ett dyft..?
  2. 1
    Snabb fråga Är det så att det där mjölet på ostbågarna är själva "smaken"? Alltså att den knapriga korven egentligen inte smakar ett dyft..?
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    tja cheeze doodles är gott oavsett vilket :-)
  4. 2
    tja cheeze doodles är gott oavsett vilket :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    men du, precis det satt jag och funderade på förra helgen! skönt att jag inte är ensam om det. (tror att de även var godare förr!)
  6. 3
    men du, precis det satt jag och funderade på förra helgen! skönt att jag inte är ensam om det. (tror att de även var godare förr!)
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    För det första så heter det ostkrokar *hävdar jag som den värmlänning jag i grunden är*, och för det andra så har jag inte en aning.
  8. 4
    För det första så heter det ostkrokar *hävdar jag som den värmlänning jag i grunden är*, och för det andra så har jag inte en aning.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Japp, det finns "ostbagar" utan ostsmak som bara smakar salt. Eller sa kan man köpa färgade i pysselaffären och göra olika skulpturer av dem.
  10. 5
    Japp, det finns "ostbagar" utan ostsmak som bara smakar salt. Eller sa kan man köpa färgade i pysselaffären och göra olika skulpturer av dem.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Ja jag tror det.. för innan när här bodde en katt hos mig så älskade hon att slicka av ostbågarna, men åt aldrig upp den sen
  12. 6
    Ja jag tror det.. för innan när här bodde en katt hos mig så älskade hon att slicka av ostbågarna, men åt aldrig upp den sen
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Jamenellerhur?! Grejjen är den att jag är ute efter SMAKEN och om den bara sitter i mjölet så kan jag slicka mig igenom skålen med ostkrokar.
  14. 7
    Jamenellerhur?! Grejjen är den att jag är ute efter SMAKEN och om den bara sitter i mjölet så kan jag slicka mig igenom skålen med ostkrokar.
  15. Mr Z
    #8
    Så är det nog! Tyvärr?
  16. 8
    Så är det nog! Tyvärr?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Ja ostkrokar heter de.. håller med
  18. 9
    Ja ostkrokar heter de.. håller med
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10

    Så ni är alltså fler som

    funderar över denna viktiga fråga. Det känns skönt, då kanske vi kan få vetskap så småningom. Och nu blev jag jättesugen på ostbågar bara för det....
  20. 10
    Så ni är alltså fler som funderar över denna viktiga fråga. Det känns skönt, då kanske vi kan få vetskap så småningom. Och nu blev jag jättesugen på ostbågar bara för det....
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    OM det är så att smaken är själva mjölet så undrar jag vad det "andra" är. Frigolit?
  22. 11
    OM det är så att smaken är själva mjölet så undrar jag vad det "andra" är. Frigolit?
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Så kan det mycket väl vara!

    Det finns ju såna där "majskrokar" som man köper till småbarn som är som ostbågar fast de smakar typ ingenting! Vi kallar dem för "gnällbågar", för man ger dem till Lilla J när man är ute nånstans (har en liten påse i skötväskan) och hon blir lite gnällig! :-)
  24. 12
    Så kan det mycket väl vara! Det finns ju såna där "majskrokar" som man köper till småbarn som är som ostbågar fast de smakar typ ingenting! Vi kallar dem för "gnällbågar", för man ger dem till Lilla J när man är ute nånstans (har en liten påse i skötväskan) och hon blir lite gnällig! :-)
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    har för mig att om man suger på en ostbåge så blir den smaklös till slut, man suger ut smaken liksom :-)
  26. 13
    har för mig att om man suger på en ostbåge så blir den smaklös till slut, man suger ut smaken liksom :-)
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14
    Ostkrokar, ostbågar, doodles eller E127. Same, same! När jag har funnit svaret så återkommer jag till dig!
  28. 14
    Ostkrokar, ostbågar, doodles eller E127. Same, same! När jag har funnit svaret så återkommer jag till dig!
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15
    I princip ja. Används även som miljövänligt packmaterial. Det andra är majs f ö.
  30. 15
    I princip ja. Används även som miljövänligt packmaterial. Det andra är majs f ö.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Egentligen ostkroker, men då fatter föll ingen va ja prater öm.
  32. 16
    Egentligen ostkroker, men då fatter föll ingen va ja prater öm.
  33. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17
    Vänta lite nu. Som i "saltbågar" alltså? Eller ostbågar naturell?
  34. 17
    Vänta lite nu. Som i "saltbågar" alltså? Eller ostbågar naturell?
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Absolut inte! Ostbågar är namnet. Ostkrokar är en hemsk förvrängning :-)
  36. 18
    Absolut inte! Ostbågar är namnet. Ostkrokar är en hemsk förvrängning :-)
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19

    haha

    jag har en vän som säger just ostkrokar och hon är rumpmas
  38. 19
    haha jag har en vän som säger just ostkrokar och hon är rumpmas
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20
    Jadu.. nu kommer jag säga nått som inte e snällt.. nää låter bli.. *skäms*
  40. 20
    Jadu.. nu kommer jag säga nått som inte e snällt.. nää låter bli.. *skäms*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snabb fråga!
    By Elpida in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 22:57
  2. Snabb fråga
    By LenaWilma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 16:33
  3. snabb fråga om vab?
    By neva in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 12:44
  4. Snabb fråga..
    By YoCheri in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 20:04
  5. Snabb fråga...
    By Småbarnsliv in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 15:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar