Vittne i rättegång?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Vittne i rättegång?

    Om man blir kallad som (expert)vittne i en rättgång, får man då betlat för resan dit och förlorad arbetsinkomst? Eller är det något man förväntas göra ändå?
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Vittne i rättegång? Om man blir kallad som (expert)vittne i en rättgång, får man då betlat för resan dit och förlorad arbetsinkomst? Eller är det något man förväntas göra ändå?
  3. ÅJ67 m 3 kidz
    #2
    Jag tror du får en fråga om du har haft några utgifter i samband med rättegången.
  4. 2
    Jag tror du får en fråga om du har haft några utgifter i samband med rättegången.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    När en släkting vittnade så fick hon ersättning för alla utgifter i samband med vittnesmålet.
  6. 3
    När en släkting vittnade så fick hon ersättning för alla utgifter i samband med vittnesmålet.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Ja, du får ersättning. De frågar efter ditt vittnesmål är klart vad du har för krav på ersättning.
  8. 4
    Ja, du får ersättning. De frågar efter ditt vittnesmål är klart vad du har för krav på ersättning.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Tack alla tre för era svar! Då vet jag!
  10. 5
    Tack alla tre för era svar! Då vet jag!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Men det finns ett tak för ersättningen: Högst 700 kronor (skattefritt) per dag.
  12. 6
    Men det finns ett tak för ersättningen: Högst 700 kronor (skattefritt) per dag.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Beroende på anställningsplats kan du även få vittna på arbetstid, dvs du får antingen vanlig arbetstid om du skulle jobbat el övertid om du är ledig. Detta gäller poliser, men kan nog gälla andra statligt anställda också.
  14. 7
    Beroende på anställningsplats kan du även få vittna på arbetstid, dvs du får antingen vanlig arbetstid om du skulle jobbat el övertid om du är ledig. Detta gäller poliser, men kan nog gälla andra statligt anställda också.

Liknande trådar

  1. Mer rättegång
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 19:18
  2. Rättegång?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 00:36
  3. Rättegång
    By lauritz in forum Politik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:59
  4. rättegång
    By H m 3 in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 21:42
  5. Rättegång
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 15:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar