När blir det pinsamt med kladdig mun?
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    När blir det pinsamt med kladdig mun?

    Vid vilken ålder brukar barn börja gå med på att torka bort grötrester från munnen innan de går till skolan? När börjar man vilja se snygg ut i håret och inte gå ut med stora tovor?

    Har två flickor , 5 och 7. Varje dag har vi tjafs kring det här med att tvätta ansiktet och borsta håret. De vill inte! Det känns som att ha två bebisar som man i bästa fall får nudda med tvättlapp i ansiktet. Tycker att när man är 7 år och går i skolan skulle man tycka att det var pinsamt med matkladd i ansiktet! Och visst är det komiskt när femåringen är noga med att ha tyllkjol, strumpbyxor och diamantdiadem på dagis men vill kombinera detta med frukostkladd och tovigt hår.

    Tandborsttjatet har dock minskat i viss mån. Puh!
    Tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter!
  2. 1
    När blir det pinsamt med kladdig mun? Vid vilken ålder brukar barn börja gå med på att torka bort grötrester från munnen innan de går till skolan? När börjar man vilja se snygg ut i håret och inte gå ut med stora tovor?

    Har två flickor , 5 och 7. Varje dag har vi tjafs kring det här med att tvätta ansiktet och borsta håret. De vill inte! Det känns som att ha två bebisar som man i bästa fall får nudda med tvättlapp i ansiktet. Tycker att när man är 7 år och går i skolan skulle man tycka att det var pinsamt med matkladd i ansiktet! Och visst är det komiskt när femåringen är noga med att ha tyllkjol, strumpbyxor och diamantdiadem på dagis men vill kombinera detta med frukostkladd och tovigt hår.

    Tandborsttjatet har dock minskat i viss mån. Puh!
    Tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter!
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Tja, jag har en blivande 12 årig kille som just tänkte gå iväg med oboy i ansiktet.
    Men en sak som jag har funderat på är att jag ser sällan andra barn med oboy i ansiktet. Försvinner det på vägen till skolan?
  4. 2
    Tja, jag har en blivande 12 årig kille som just tänkte gå iväg med oboy i ansiktet.
    Men en sak som jag har funderat på är att jag ser sällan andra barn med oboy i ansiktet. Försvinner det på vägen till skolan?
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Beroende på personlighet, jag har ett barn som blir helstörd över om han har fläckar på kläderna till exempel. Han skulle inte gå ut med matkladd i ansiktet och han har alltid varit en sån liten man, han är ordningsam och duktig i skolan.

    Sen har jag två döttrar som hatar att kamma håret. Och en son till som är helt vanlig i attityden till kladd Som tur är behöver korthåriga pojkar inte kamma håret. Tandborstningen bråkar alla om och latmaskar sig.
  6. 3
    Beroende på personlighet, jag har ett barn som blir helstörd över om han har fläckar på kläderna till exempel. Han skulle inte gå ut med matkladd i ansiktet och han har alltid varit en sån liten man, han är ordningsam och duktig i skolan.

    Sen har jag två döttrar som hatar att kamma håret. Och en son till som är helt vanlig i attityden till kladd Som tur är behöver korthåriga pojkar inte kamma håret. Tandborstningen bråkar alla om och latmaskar sig.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Tack så mycket för svaren!

    Det tycks skilja mycket alltså. Jag antar att det plötsligt vänder en dag...
  8. 4
    Tack så mycket för svaren! Det tycks skilja mycket alltså. Jag antar att det plötsligt vänder en dag...
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    I tonåren senast När tjejerna kan bli lätt maniska om sitt utseende
  10. 5
    I tonåren senast När tjejerna kan bli lätt maniska om sitt utseende

Liknande trådar

  1. När blir det pinsamt med kladdig mun?
    By ingrid29 in forum Stora barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2019-10-07, 22:01
  2. Nu blir det pinsamt...
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 12:19
  3. Kladdig bebis - nån som vet?!
    By -Cecilia- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 07:56
  4. Kladdig i ögat.
    By Lurpan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 20:31
  5. Men kakan är ju kladdig...
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar