Hemorrojder
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Hemorrojder

    Ja... då har man fått de... Mindre roligt och det gör ONT Har sluppit det under mina tidigare graviditeter. Finns det något receptfritt man kan köpa (som är ok att ta som gravid) på apoteket?
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  2. 1
    Hemorrojder Ja... då har man fått de... Mindre roligt och det gör ONT Har sluppit det under mina tidigare graviditeter. Finns det något receptfritt man kan köpa (som är ok att ta som gravid) på apoteket?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Jag letade runt lite i medicinskåpet & hittade en som du kanske kan använda...Alcosanal, finns på apoteket. Bra vid hemorrojder, analsprickor & andra tillstånd med analirritation.
    Har bara tuben kvar men har för mig att jag använde den under min förra graviditet...eller varr det efter, hmm kommer inte ihåg men kolla upp det med apoteket, inget kuligt det där med hemorrojder.

    Lycka till & hoppas det blir bättre.
  4. 2
    Jag letade runt lite i medicinskåpet & hittade en som du kanske kan använda...Alcosanal, finns på apoteket. Bra vid hemorrojder, analsprickor & andra tillstånd med analirritation.
    Har bara tuben kvar men har för mig att jag använde den under min förra graviditet...eller varr det efter, hmm kommer inte ihåg men kolla upp det med apoteket, inget kuligt det där med hemorrojder.

    Lycka till & hoppas det blir bättre.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Välkommen till det roliga Jag kör med Xyloproct salva och/eller suppar.
  6. 3
    Välkommen till det roliga Jag kör med Xyloproct salva och/eller suppar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    fick hemorojder i och med förlossnigen sist och fick då Xyloproks eller vad den heter ok vid grav och amning samma som -elin- skrev om
  8. 4
    fick hemorojder i och med förlossnigen sist och fick då Xyloproks eller vad den heter ok vid grav och amning samma som -elin- skrev om
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Besök från juli.

    Xyloproct salva är den absolut bästa tycker jag. Du kan samtidigt lindra besvären genom rätt kost, motion och rikligt med vatten. Allt för att förebygga obstipation, hmm...förstoppning heter det på svenska (yrkesskadad). Hoppas besvären släpper för dig!
  10. 5
    Besök från juli.

    Xyloproct salva är den absolut bästa tycker jag. Du kan samtidigt lindra besvären genom rätt kost, motion och rikligt med vatten. Allt för att förebygga obstipation, hmm...förstoppning heter det på svenska (yrkesskadad). Hoppas besvären släpper för dig!
  11. anonymt namn
    #6
    Xyloproct tycker jag funkar. Har varit förstoppad till och från hela livet och därmed haft hemorojder länge. Men nu när jag blivit gravid har dom börjar blöda rätt mycket när jag bajsar, inte så kul när det blöder. Smärtan har jag vant mig vid...
  12. 6
    Xyloproct tycker jag funkar. Har varit förstoppad till och från hela livet och därmed haft hemorojder länge. Men nu när jag blivit gravid har dom börjar blöda rätt mycket när jag bajsar, inte så kul när det blöder. Smärtan har jag vant mig vid...

Liknande trådar

  1. Hemorrojder...
    By Pinsamt... in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 17:07
  2. Hemorrojder
    By Anonym in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:26
  3. hemorrojder:(
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:58
  4. Hemorrojder
    By oksar in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 10:18
  5. Hemorrojder?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar