Trångt i bilen
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Trångt i bilen

    Har ni andra vänt er snart 4-åring framåt? Hur lång är han/hon?

    Amadeus är 112 cm och sitter fortfarande bakåtvänt, kan ni förstå hur trångt det är?? Ja ja, man får väl tänka på säkerheten främst naturligtvis. Ska vända honom framåt i sommar när Alfred ska ärva en stol (när han vuxit ur babyskyddet).

    Egentligen borde man ju kunna sitta bakåtvänt till 5 år. Amadeus är säkert lika lång som en normal 5-åring. Rekommendationen kunde vara till 5 år, tycker jag. Det är ju såå mycket säkrare att åka bakåtvänt.
  2. 1
    Trångt i bilen Har ni andra vänt er snart 4-åring framåt? Hur lång är han/hon?

    Amadeus är 112 cm och sitter fortfarande bakåtvänt, kan ni förstå hur trångt det är?? Ja ja, man får väl tänka på säkerheten främst naturligtvis. Ska vända honom framåt i sommar när Alfred ska ärva en stol (när han vuxit ur babyskyddet).

    Egentligen borde man ju kunna sitta bakåtvänt till 5 år. Amadeus är säkert lika lång som en normal 5-åring. Rekommendationen kunde vara till 5 år, tycker jag. Det är ju såå mycket säkrare att åka bakåtvänt.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Nope

    Viola kan och kommer få sitta bakåtvänd läääänge till. Hon är bara 92 cm lång och väger 12.5 kg så att vända henne är inte aktuellt.
    V sitter absolut inte trångt i sin stol och accepterar att sitta bakåt trots att syrran sitter framåtvänd och det annars ska vara allt lika typ.
    Storasyster fick vända sig strax efter att hon fyllt 4 år, men hon var större än V vid samma ålder.
  4. 2
    Nope Viola kan och kommer få sitta bakåtvänd läääänge till. Hon är bara 92 cm lång och väger 12.5 kg så att vända henne är inte aktuellt.
    V sitter absolut inte trångt i sin stol och accepterar att sitta bakåt trots att syrran sitter framåtvänd och det annars ska vara allt lika typ.
    Storasyster fick vända sig strax efter att hon fyllt 4 år, men hon var större än V vid samma ålder.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Vilken liten gullig

    4-åring. Jag tycker att det är så gulligt när de är så små. :-)

    Vad olika det kan vara, min dotter som fyllde 2 år nu i mars är 96 cm och väger 15,5 kg! Mina barn blir stora så fort *snyft*. Växer ut allt på några sekunder... Min fyramånadersbebis väger 8,5 kg... klumpen...
  6. 3
    Vilken liten gullig 4-åring. Jag tycker att det är så gulligt när de är så små. :-)

    Vad olika det kan vara, min dotter som fyllde 2 år nu i mars är 96 cm och väger 15,5 kg! Mina barn blir stora så fort *snyft*. Växer ut allt på några sekunder... Min fyramånadersbebis väger 8,5 kg... klumpen...
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Har vänt Oscar

    Vänta honom i höstas då han satt som ett X. Han är lång och stolen blev för trång.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  8. 4
    Har vänt Oscar Vänta honom i höstas då han satt som ett X. Han är lång och stolen blev för trång.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Hihi

    Säg det till Barnmottagningen som är på oss jämt om V och hennes musvikt.
    Hon är aktiv som tusan och alldeles frisk men ändå hoppas de att något är fel så att de får som de vill...*suck*

    Storasyster är inte så stor hon heller, 111.5 cm och 17.5 kg för någon vecka sedan, vi fick väl små barn helt enkelt.

    Men större bebisar är ju såååå söta, med sina gosiga lår och kinder, himlans pussvänliga!
  10. 5
    Hihi Säg det till Barnmottagningen som är på oss jämt om V och hennes musvikt.
    Hon är aktiv som tusan och alldeles frisk men ändå hoppas de att något är fel så att de får som de vill...*suck*

    Storasyster är inte så stor hon heller, 111.5 cm och 17.5 kg för någon vecka sedan, vi fick väl små barn helt enkelt.

    Men större bebisar är ju såååå söta, med sina gosiga lår och kinder, himlans pussvänliga!
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6

    Lova har fått vända sig

    för två veckor sedan när vi fick vår nya bil. Hon har suttit så illa väldigt länge nu. Det är så roligt att åka bil nu, säger hon. När hon ser massor.
  12. 6
    Lova har fått vända sig för två veckor sedan när vi fick vår nya bil. Hon har suttit så illa väldigt länge nu. Det är så roligt att åka bil nu, säger hon. När hon ser massor.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Melvin sitter framåtvänd. Han mådde illa eller somnade varje gång vi åkte mer än 20 minuter.
  14. 7
    Melvin sitter framåtvänd. Han mådde illa eller somnade varje gång vi åkte mer än 20 minuter.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Thea sitter framåt...

    Vi vände Theas stol i julas. Hon satt inte alls bekvämt bakåtvänt, benen somnade och hon gallskrek... Visst är det mest barnsäkert bakåtvänt, men för oss fungerar det inte längre.
    Lycka är en resa inte en destination.
  16. 8
    Thea sitter framåt... Vi vände Theas stol i julas. Hon satt inte alls bekvämt bakåtvänt, benen somnade och hon gallskrek... Visst är det mest barnsäkert bakåtvänt, men för oss fungerar det inte längre.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    i den bilen jag kör åker Bella bakåtvänd, och kommer nog göra de länge till..hon sitter inte alls trångt så då är det ju dumt att vända eftersom det är säkrare att sitta bakåtvänd..men i sambons bil, som hon ifs nästan aldrig åker, så får hon sitta framåtvänd för den är så trång i baksätet (en pickup) så där får hon absolut inte plats bakåtvänd..men som sagt, den åker hon nästan aldrig så...
  18. 9
    i den bilen jag kör åker Bella bakåtvänd, och kommer nog göra de länge till..hon sitter inte alls trångt så då är det ju dumt att vända eftersom det är säkrare att sitta bakåtvänd..men i sambons bil, som hon ifs nästan aldrig åker, så får hon sitta framåtvänd för den är så trång i baksätet (en pickup) så där får hon absolut inte plats bakåtvänd..men som sagt, den åker hon nästan aldrig så...
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Martin åker bakåt än så länge. Vi har en stol som går att sätta i mitten bak så han får lite mer plats med benen. Fast han tycker det är ok att åka även när det är trångt med benen.
    Han får åka bakåt tills han växer ur stolen. Han är nästan 1 m nu och det verkar inte vara dags än på ett tag. Kanske till vintern när man ska ha på sig massa kläder igen.
    Storebror vände vi ungefär vid 4,5 års ålder.

    MArtin har försökt ett par gånger att han vill sitta i storebrors bil, men eftersom det inte har funnits utrymme för ån diskussion om det så säger han inte nånting alls längre.

    Mina barn spelar psp eller gameboy ifall vi åker långt och struntar därmed i ifall de åker framåt eller bakåt.
  20. 10
    Martin åker bakåt än så länge. Vi har en stol som går att sätta i mitten bak så han får lite mer plats med benen. Fast han tycker det är ok att åka även när det är trångt med benen.
    Han får åka bakåt tills han växer ur stolen. Han är nästan 1 m nu och det verkar inte vara dags än på ett tag. Kanske till vintern när man ska ha på sig massa kläder igen.
    Storebror vände vi ungefär vid 4,5 års ålder.

    MArtin har försökt ett par gånger att han vill sitta i storebrors bil, men eftersom det inte har funnits utrymme för ån diskussion om det så säger han inte nånting alls längre.

    Mina barn spelar psp eller gameboy ifall vi åker långt och struntar därmed i ifall de åker framåt eller bakåt.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Vi har inte vänt än, SImon sitter baklänges, han är dryga metern nu.
    Storebror vände vi vintern när han fyllt 4 för då fick han inte plats med overall och allt längre.
    Så jag misstänker att vi får vända honom till vintern. Än så länge har det gått bra, och över sommaren kommer han få åka bakåtvänt, men till vintern vänder vi sannoligt stolen.
  22. 11
    Vi har inte vänt än, SImon sitter baklänges, han är dryga metern nu.
    Storebror vände vi vintern när han fyllt 4 för då fick han inte plats med overall och allt längre.
    Så jag misstänker att vi får vända honom till vintern. Än så länge har det gått bra, och över sommaren kommer han få åka bakåtvänt, men till vintern vänder vi sannoligt stolen.

Liknande trådar

  1. Bo trångt
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 14:23
  2. Trångt
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 10:56
  3. Bo trångt
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 10:49
  4. Aj, det är för trångt!
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:34
  5. Skit! Trångt i bilen!
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar