Krumelurer på terminalglas!
Synskador & nedsatt syn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Krumelurer på terminalglas!

    Jag har haft mina terminalglasögon i 1-1½ år. Idag när jag putsade dem mot ljuset, så upptäckte jag krumelurer i glaset - i båda glasens höger och vänstersida så är det som små symboler etsade eller ristade - nertill en kanelbulle-liknande krumelur som vilar på ett rakt streck, ovanför en cirkel...

    Jag blev helt konfunderad - gissar att det har att göra med att glasögonen är till viss del progressiva, men vad betyder de?
    There is a crack in everything
    That's how the light gets in.
    ---
    http://sting.bloggagratis.se/
  2. 1
    Krumelurer på terminalglas! Jag har haft mina terminalglasögon i 1-1½ år. Idag när jag putsade dem mot ljuset, så upptäckte jag krumelurer i glaset - i båda glasens höger och vänstersida så är det som små symboler etsade eller ristade - nertill en kanelbulle-liknande krumelur som vilar på ett rakt streck, ovanför en cirkel...

    Jag blev helt konfunderad - gissar att det har att göra med att glasögonen är till viss del progressiva, men vad betyder de?
  3. Anonym
    #2
    Skojar lite* Du är en spion utan att veta om det, allt du ser skickas vidare till en satelit och sen till sveriges svar på f.b.i
    Skämt och sido så har jag ingen aning men uppdatera gärna ditt inlägg om du kommer på vad det är/betyder!
  4. 2
    Skojar lite* Du är en spion utan att veta om det, allt du ser skickas vidare till en satelit och sen till sveriges svar på f.b.i
    Skämt och sido så har jag ingen aning men uppdatera gärna ditt inlägg om du kommer på vad det är/betyder!

Liknande trådar

  1. Har sytt krumelurer till vagnen.. =)
    By MammaMima in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 13:50
  2. Recept på krumelurer/skrabbelucker??
    By fru_o in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:34
  3. Tack Maj (med krumelurer runt)
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 19:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar