Tabletter ??
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Tabletter ??

    Tjenixen på en fredagkväll Här har man inget bättre för sig än att surfa runt på denna sida, hihi.

    Är det nån av er som käkar järntabletter? Man kanske ska göra det? Folsyra äter jag och har ätit hela tiden men jag tänkte att man kanske ska äta järntabletter med... eller kan man typ överdosera det så att man absolut måste testa järnvärdet först ? Nån som vet?

    Kram på er tjejer !
  2. 1
    Tabletter ?? Tjenixen på en fredagkväll Här har man inget bättre för sig än att surfa runt på denna sida, hihi.

    Är det nån av er som käkar järntabletter? Man kanske ska göra det? Folsyra äter jag och har ätit hela tiden men jag tänkte att man kanske ska äta järntabletter med... eller kan man typ överdosera det så att man absolut måste testa järnvärdet först ? Nån som vet?

    Kram på er tjejer !
  3. 3a i november
    #2
    Jag var hos BM i måndags mitt hb var lite lågt 113 och mitt ferritinvärde (järndepåerna) var 7 (ska ligga på minst 10) så hon rekomenderade att jag skulle börja ta järn redan nu så nu petar jag i mig en multivitamin, 2 postafen och 1 nifrex per dag allt bara för att det bor en halv centimetersstor böna i min mage ;-)
  4. 2
    Jag var hos BM i måndags mitt hb var lite lågt 113 och mitt ferritinvärde (järndepåerna) var 7 (ska ligga på minst 10) så hon rekomenderade att jag skulle börja ta järn redan nu så nu petar jag i mig en multivitamin, 2 postafen och 1 nifrex per dag allt bara för att det bor en halv centimetersstor böna i min mage ;-)
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Jag käkar inte järntabletter, fast jag har inte ens varit hos BM Jag hoppas att jag slipper. Jag har alltid haft ett väldigt bra hb (133) och den enda gången i mitt liv som jag har tagit järntabletter blev jag jättedålig. Ska käka mycket järnrik mat och hoppas att mina blodvärden håller i sig så jag slipper ta tabletter!
  6. 3
    Jag käkar inte järntabletter, fast jag har inte ens varit hos BM Jag hoppas att jag slipper. Jag har alltid haft ett väldigt bra hb (133) och den enda gången i mitt liv som jag har tagit järntabletter blev jag jättedålig. Ska käka mycket järnrik mat och hoppas att mina blodvärden håller i sig så jag slipper ta tabletter!
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
  8. 3a i november
    #5
    Jättebra länk!

    Tyvärr räcker inte ökat järnintag när man har dåliga depåer... (jag har alltid haft dåligt blodvärde får tex inte lämna blod pga det osv) 113 är ganska bra för att vara jag :-) Så jag får tyvärr stå ut med järntabletterna. Blärk
  9. 5
    Jättebra länk!

    Tyvärr räcker inte ökat järnintag när man har dåliga depåer... (jag har alltid haft dåligt blodvärde får tex inte lämna blod pga det osv) 113 är ganska bra för att vara jag :-) Så jag får tyvärr stå ut med järntabletterna. Blärk
  10. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    tack för era svar, får kolla med bm då. Ska inte dit förrän 28/4 egentligen men jag tror att jag får ringa och lägga det besöket lite tidigare. Är ju så förbenat trött och tror att järnet kan ha med det att göra.
  11. 6
    tack för era svar, får kolla med bm då. Ska inte dit förrän 28/4 egentligen men jag tror att jag får ringa och lägga det besöket lite tidigare. Är ju så förbenat trött och tror att järnet kan ha med det att göra.

Liknande trådar

  1. Tabletter?
    By zirah in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 06:00
  2. tabletter?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 10:40
  3. Tabletter
    By anonymt namn in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 23:44
  4. nya tabletter
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 14:03
  5. tabletter
    By 71an in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar