Jag är ju en sådan där bortvald person
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Jag är ju en sådan där bortvald person

    min biologiska pappa valde bort mig... Trots att jag alltid känt mig som en älskad människa så tror jag att just det att min bilogiska pappa valde bort mig har gjort att jag har ett hål i mitt hjärta där en pusselbit fattas... Bara för att jag själv inte kunde bestämma om jag skulle få lära känna honom eller ej...
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Jag är ju en sådan där bortvald person min biologiska pappa valde bort mig... Trots att jag alltid känt mig som en älskad människa så tror jag att just det att min bilogiska pappa valde bort mig har gjort att jag har ett hål i mitt hjärta där en pusselbit fattas... Bara för att jag själv inte kunde bestämma om jag skulle få lära känna honom eller ej...
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Tomrum är såna som bildas när man inte blir villkorslöst älskad, vilket alla barn förtjänar, men inte alla får uppleva. Man får vara glad för det som funkat i ens liv ändå. Men jag förstår dig.
  4. 2
    Tomrum är såna som bildas när man inte blir villkorslöst älskad, vilket alla barn förtjänar, men inte alla får uppleva. Man får vara glad för det som funkat i ens liv ändå. Men jag förstår dig.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Haller med och jag tror faktiskt att de allra flesta har nagot sant tomrum nagonstans. Det gäller väl mer hur man klarar av att bearbeta det och ga vidare....
  6. 3
    Haller med och jag tror faktiskt att de allra flesta har nagot sant tomrum nagonstans. Det gäller väl mer hur man klarar av att bearbeta det och ga vidare....
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hålet i mitt hjärta kom faktiskt den dagen han dog då jag bestämt att jag skulle träffa honom, då dog han....
  8. 4
    Hålet i mitt hjärta kom faktiskt den dagen han dog då jag bestämt att jag skulle träffa honom, då dog han....
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Litegrann så är jag kär i dig, bara så du vet Frangipiani.
  10. 5
    Litegrann så är jag kär i dig, bara så du vet Frangipiani.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag är ju arg det är det som är det jobbigaste att vara arg på en död människa...
  12. 6
    Jag är ju arg det är det som är det jobbigaste att vara arg på en död människa...
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Hur menar du? Att din utsträckta hand kom försent?
  14. 7
    Hur menar du? Att din utsträckta hand kom försent?
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Åh, det gillar jag! Puss!
  16. 8
    Åh, det gillar jag! Puss!
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Ja jag hade 8 års betänktetid och när jag säger att jag bestämt mig för att träffa honom, så dör han.
  18. 9
    Ja jag hade 8 års betänktetid och när jag säger att jag bestämt mig för att träffa honom, så dör han.
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10
    Ar du helt ateistisk? Annars skulle jag föresla att du pratar med en präst eller liknande. Eller kanske ga till nagon kyrka, tänd ett ljus och prata med din pappa där inne i kyrkbänken.
  20. 10
    Ar du helt ateistisk? Annars skulle jag föresla att du pratar med en präst eller liknande. Eller kanske ga till nagon kyrka, tänd ett ljus och prata med din pappa där inne i kyrkbänken.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    Mmm det känns

    och av någon outgrundlig anledning så går man och hoppas på en förändring. (i den mån det fortfarande finns tid)
    Bara måste...... allt....
  22. 11
    Mmm det känns och av någon outgrundlig anledning så går man och hoppas på en förändring. (i den mån det fortfarande finns tid)
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Arg på vad? Att han var oförmögen att vara en så bra förälder som han borde ha varit?
  24. 12
    Arg på vad? Att han var oförmögen att vara en så bra förälder som han borde ha varit?
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Och jag är en sån som vart lämnad av min mamma och det sitter i än.
  26. 13
    Och jag är en sån som vart lämnad av min mamma och det sitter i än.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Jag har "pratat" med honom genom ett medium, men vi pratad einte klart mne jag ska dit nästa måndag igen...
  28. 14
    Jag har "pratat" med honom genom ett medium, men vi pratad einte klart mne jag ska dit nästa måndag igen...
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15
    De kanske var nagon mening med det? Du hade ju bestämt dig, det räcker ju egentligen, eller hur? Nagon kanske tycket att han kunde släppa taget och använda sin styrka till att hjälpa andra som ocksa behöver hjälp....
  30. 15
    De kanske var nagon mening med det? Du hade ju bestämt dig, det räcker ju egentligen, eller hur? Nagon kanske tycket att han kunde släppa taget och använda sin styrka till att hjälpa andra som ocksa behöver hjälp....
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    Livets sammanträffanden som det heter. Men det spelar egentligen ingen roll för han lämnade dig när du var ett barn, och barn har ingen skuld och ingen mognad såsom en vuxen har. Ansvaret var hans. Du ska heller inte överskatta ett sista mötes betydelse.
  32. 16
    Livets sammanträffanden som det heter. Men det spelar egentligen ingen roll för han lämnade dig när du var ett barn, och barn har ingen skuld och ingen mognad såsom en vuxen har. Ansvaret var hans. Du ska heller inte överskatta ett sista mötes betydelse.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Att han valde bort mig...
  34. 17
    Att han valde bort mig...
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #18
    Vad kom ni fram till?
  36. 18
    Vad kom ni fram till?
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19
    Ok, nu var det ju inte riktigt ett medium jag hade i atanke ;-)
  38. 19
    Ok, nu var det ju inte riktigt ett medium jag hade i atanke ;-)
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Jo så är det nog i mitt flal är det ju försent.
  40. 20
    Jo så är det nog i mitt flal är det ju försent.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jaha - 9 år och på väg att bli bortvald
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 22:00
  2. Bortvald
    By självbo in forum Ensamförälder
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 08:20
  3. Jag är en sådan person som söker vård
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 16:23
  4. bortvald
    By astrid13 in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 14:55
  5. Jag som är en sådan person som tänker
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar