Arbetslös
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Arbetslös

    Så är jag då arbetslös och igår var jag hos Arbetsförmedlingen där jag fick träffa en kvinna som kommer att bli min kontaktperson under tiden utan jobb. Hon försökte peppa mig och sa att jag har en så lång och gedigen arbetslivserfarenhet att det ska gå att hitta ett nytt jobb åt mig. Men jag känner mig tveksam just nu med tanke på hur situationen ser ut på arbetsmarkanden mitt i denna lågkonjunktur.
  2. 1
    Arbetslös Så är jag då arbetslös och igår var jag hos Arbetsförmedlingen där jag fick träffa en kvinna som kommer att bli min kontaktperson under tiden utan jobb. Hon försökte peppa mig och sa att jag har en så lång och gedigen arbetslivserfarenhet att det ska gå att hitta ett nytt jobb åt mig. Men jag känner mig tveksam just nu med tanke på hur situationen ser ut på arbetsmarkanden mitt i denna lågkonjunktur.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Förstår dig

    det är tufft för alla på arbetsmarknaden nu.Får hoppas att det finns något bra skatteavdrag för arbetsgivaren som anställer dig.De får ju precis det hon sa på AF,du har ju massor med erfarenhet och kunskap.Håller tummarna för dig
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  4. 2
    Förstår dig det är tufft för alla på arbetsmarknaden nu.Får hoppas att det finns något bra skatteavdrag för arbetsgivaren som anställer dig.De får ju precis det hon sa på AF,du har ju massor med erfarenhet och kunskap.Håller tummarna för dig
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Lönebidrag

    Det finns möjlighet för en ny arbetsgivare att få lönebidrag om man anställer mig. Men många arbetsgivare vet inte ens vad detta är för något.
  6. 3
    Lönebidrag Det finns möjlighet för en ny arbetsgivare att få lönebidrag om man anställer mig. Men många arbetsgivare vet inte ens vad detta är för något.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    ja det är riktigt tuffa tider nu för många inte minst för personer med funktiomsnedsättningar. Upprörande är också att men ändrar regler utan att ha en aning om konsekvenser som t.ex. att nu kan man inte arbeta 50 eller 75% och få aktivitetsersättning eller sjukersättning (aktivitetsersättning sak upphöra) för resterande tid. Innebär att antingen kan man arbeta eller så kan man inte. men det finns många som kan arbeta men kanske inte arbeta heltid men det tas det framöver ingen hänsyn till.
  8. 4
    ja det är riktigt tuffa tider nu för många inte minst för personer med funktiomsnedsättningar. Upprörande är också att men ändrar regler utan att ha en aning om konsekvenser som t.ex. att nu kan man inte arbeta 50 eller 75% och få aktivitetsersättning eller sjukersättning (aktivitetsersättning sak upphöra) för resterande tid. Innebär att antingen kan man arbeta eller så kan man inte. men det finns många som kan arbeta men kanske inte arbeta heltid men det tas det framöver ingen hänsyn till.

Liknande trådar

  1. Arbetslös?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 16:28
  2. arbetslös
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 19:32
  3. Är arbetslös
    By Sisela in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 11:52
  4. Är arbetslös
    By Sisela in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 12:38
  5. Om man är arbetslös
    By -M in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar