Vad håller jag på med? :-(
Kärlek & relationer
  1. Krisar
    #1

    Vad håller jag på med? :-(

    Har förälskat mig i en annan, yngre till råga på allt, tjej. Kan inte släppa henne. Min fru vet inget. Jag vet att hon inte är intresserad av mig - tror inte det i alla fall. Vet inte vad jag vill. Någon som känner igen sig? Är snart 50 och denna tjej är 35. Sms:ar henne hela tiden trots att jag märker att hon svarar väldigt neutralt och avvaktande. Tror hon gillade mig först men nu tycker bara att jag blivit för mycket...
  2. 1
    Vad håller jag på med? :-( Har förälskat mig i en annan, yngre till råga på allt, tjej. Kan inte släppa henne. Min fru vet inget. Jag vet att hon inte är intresserad av mig - tror inte det i alla fall. Vet inte vad jag vill. Någon som känner igen sig? Är snart 50 och denna tjej är 35. Sms:ar henne hela tiden trots att jag märker att hon svarar väldigt neutralt och avvaktande. Tror hon gillade mig först men nu tycker bara att jag blivit för mycket...
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    50-årskris kallas det och "drabbar" många män. Du KAN "släppa henne". Men såna känslor är ju så starka, så det är svårt, eftersom det är en sådan njutning att ha dom - att känna att man Lever och är en sexuell varelse! Jag tycker att du ska lägga ner SMS:andet och istället planera för hur du ska "väcka" den sexuella attraktionen mellan dej och din fru istället: Planera en härlig resa! Bjud henne på middag! Uppvakta! Starta en Nytändning i det du redan har: För det är GULD VÄRT!!!! Lycka till!
  4. 2
    50-årskris kallas det och "drabbar" många män. Du KAN "släppa henne". Men såna känslor är ju så starka, så det är svårt, eftersom det är en sådan njutning att ha dom - att känna att man Lever och är en sexuell varelse! Jag tycker att du ska lägga ner SMS:andet och istället planera för hur du ska "väcka" den sexuella attraktionen mellan dej och din fru istället: Planera en härlig resa! Bjud henne på middag! Uppvakta! Starta en Nytändning i det du redan har: För det är GULD VÄRT!!!! Lycka till!
  5. Krisar
    #3
    Tack för ditt svar! Men Usch usch usch vad b det låter med 50-årskris... ja det är verkligen svårt... men vad är det i 50-årskrisen som gör att man blir såhär? Jag menar, jag är ju mycket mindre intresserad av sex än min fru egentligen. Och skulle ju aldrig orka med en älsakrinna i vilket fall som helst.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Men Usch usch usch vad b det låter med 50-årskris... ja det är verkligen svårt... men vad är det i 50-årskrisen som gör att man blir såhär? Jag menar, jag är ju mycket mindre intresserad av sex än min fru egentligen. Och skulle ju aldrig orka med en älsakrinna i vilket fall som helst.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Bra att du tycker det, så kanske du får det lite lättare att sluta.
    Fredrica kallar det 50-årskris, jag kallar det för dålig prioritering.
    Ta detta som en signal att se över ditt nuvarande förhållande, och tacka din lyckliga stjärna att det inte gick längre än till lite förtjusande SMS'ande.
  8. 4
    Bra att du tycker det, så kanske du får det lite lättare att sluta.
    Fredrica kallar det 50-årskris, jag kallar det för dålig prioritering.
    Ta detta som en signal att se över ditt nuvarande förhållande, och tacka din lyckliga stjärna att det inte gick längre än till lite förtjusande SMS'ande.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5

    Jag blir så trött....

    på detta evinnerliga snack om ålderskriser. Kan inte en man eller en kvinna bli förälskad eller tänd på en yngre människa utan att det ska behövas kallas ålderskris?
    Jag skulle mycket väl kunna bli kär i en 35 årig man likväl som en 65 åring om kemin fanns utan att det handlar om en kris. Kris är det när man flippar ur och beter sig konstigt och det är inget som säger att TS gör.
  10. 5
    Jag blir så trött.... på detta evinnerliga snack om ålderskriser. Kan inte en man eller en kvinna bli förälskad eller tänd på en yngre människa utan att det ska behövas kallas ålderskris?
    Jag skulle mycket väl kunna bli kär i en 35 årig man likväl som en 65 åring om kemin fanns utan att det handlar om en kris. Kris är det när man flippar ur och beter sig konstigt och det är inget som säger att TS gör.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    En patetisk femtioårskris. Och ger du efter för den kommer du att snart hitta dig på gatan utan fru och utan tjej. Ensam och med sura barn som tycker att pappa är en fjant.
  12. 6
    En patetisk femtioårskris. Och ger du efter för den kommer du att snart hitta dig på gatan utan fru och utan tjej. Ensam och med sura barn som tycker att pappa är en fjant.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Men att vara gift och drömma om en (yngre) kvinna som inte ens är intresserad? Vad kallar DU det?
  14. 7
    Men att vara gift och drömma om en (yngre) kvinna som inte ens är intresserad? Vad kallar DU det?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Men guuud... jag kan inte sluta skratta... Det här var den roligaste och samtidigt torraste kommentar jag läst på länge! :-D

    Men ack så rätt du har, hoppas Krisar tar till sig.
  16. 8
    Men guuud... jag kan inte sluta skratta... Det här var den roligaste och samtidigt torraste kommentar jag läst på länge! :-D

    Men ack så rätt du har, hoppas Krisar tar till sig.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Du måste samla ihop dig, kamma till dig eller hur man nu brukar säga. Ta ditt förnuft till fånga, fundera över hur du vill ha det med in fru men lägg ner detta med den här andra tjejen/kvinnan. Bär din ålder med värdighet och uppträd som en mogen man. Sök terapi men försök att inte agera ut i olika saker/symtom. Lycka till med allt!
  18. 9
    Du måste samla ihop dig, kamma till dig eller hur man nu brukar säga. Ta ditt förnuft till fånga, fundera över hur du vill ha det med in fru men lägg ner detta med den här andra tjejen/kvinnan. Bär din ålder med värdighet och uppträd som en mogen man. Sök terapi men försök att inte agera ut i olika saker/symtom. Lycka till med allt!
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Ja gosh, VAD är det om inte 50-årskris eller gubbsjuka..? :-P I dess mest pinsamma form....
  20. 10
    Ja gosh, VAD är det om inte 50-årskris eller gubbsjuka..? :-P I dess mest pinsamma form....
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11

    Ja inte gubbsjukai alla fal

    Jag har varit sambo och i dåliga perioder har jag drömt om både det ena och det andra, utan ålderskrav och jag har inte krisat.
  22. 11
    Ja inte gubbsjukai alla fal Jag har varit sambo och i dåliga perioder har jag drömt om både det ena och det andra, utan ålderskrav och jag har inte krisat.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12

    Var går gränsen för att krisa?

    Är det när man går igång på en annan människa där det är stor åldersskillnad?
    Är man i kris om man går igång på en som är mkt äldre också?
    Måste man vara gift/sambo för att vara i kris om man går igång på en mkt yngre eller krisar man även om man är 50 och singel och går igång på en 30-åring?

    Förklara tack!
  24. 12
    Var går gränsen för att krisa? Är det när man går igång på en annan människa där det är stor åldersskillnad?
    Är man i kris om man går igång på en som är mkt äldre också?
    Måste man vara gift/sambo för att vara i kris om man går igång på en mkt yngre eller krisar man även om man är 50 och singel och går igång på en 30-åring?

    Förklara tack!
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    Har du skickat sms till dina heta drömmar mitt i krisen? Dessutom, ts skriver inte om nån kris hemma hos sig.

    Har du aldrig haft en ålderskris? Eller kanske nån i din omgivning?
  26. 13
    Har du skickat sms till dina heta drömmar mitt i krisen? Dessutom, ts skriver inte om nån kris hemma hos sig.

    Har du aldrig haft en ålderskris? Eller kanske nån i din omgivning?
  27. Medlem sedan
    Oct 2008
    #14
    Alla har vi ju sett nån sån, eller hur?
  28. 14
    Alla har vi ju sett nån sån, eller hur?
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15

    Nej har inte haft ngn kris

    och finner inget i TS inlägg som tyder på en kris. För att kalla ngt kris behöver man mer kött på benen än ngr rader här.
  30. 15
    Nej har inte haft ngn kris och finner inget i TS inlägg som tyder på en kris. För att kalla ngt kris behöver man mer kött på benen än ngr rader här.
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    Ålderskris är när man börjar märka att man åldras. Man kanske börjar tänka på att klä sig yngre, att träna (när man inte gjort det förr), sköta hälsan och... titta på yngre personer som eventuella partners. När man nu inte kan föryngras så tycker en del att en yngre partner i alla fall skulle få dem at känna sig yngre, men kontrasten gör ju att de verkar hopplöst gamla...

    Att man börjar känna sig äldre, och det inträffar ofta vid femtio, och att man har ett fast förhållande men börjar drömma om yngre objekt som inte ens besvarar känslorna - det kallas ålderskris.

    Sen finns det en hel massa situationer där man kan bli het på en person - oavsett ålder, och det är ingen ålderkris
  32. 16
    Ålderskris är när man börjar märka att man åldras. Man kanske börjar tänka på att klä sig yngre, att träna (när man inte gjort det förr), sköta hälsan och... titta på yngre personer som eventuella partners. När man nu inte kan föryngras så tycker en del att en yngre partner i alla fall skulle få dem at känna sig yngre, men kontrasten gör ju att de verkar hopplöst gamla...

    Att man börjar känna sig äldre, och det inträffar ofta vid femtio, och att man har ett fast förhållande men börjar drömma om yngre objekt som inte ens besvarar känslorna - det kallas ålderskris.

    Sen finns det en hel massa situationer där man kan bli het på en person - oavsett ålder, och det är ingen ålderkris
  33. Medlem sedan
    Oct 2008
    #17
    Du behöver nog träffa på några med gubbsjuka så du känner igen det
  34. 17
    Du behöver nog träffa på några med gubbsjuka så du känner igen det
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    JA! Det är så pinsamt så man bara vill vända sig bort, glömma vad man sett och tillkalla sina gudar att man aldrig drabbas av det själv...
  36. 18
    JA! Det är så pinsamt så man bara vill vända sig bort, glömma vad man sett och tillkalla sina gudar att man aldrig drabbas av det själv...
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Juat det där att titta efter yngre i samband med en ålderskris har jag så svårt att förstå. Det måste ju göra att man bara känner sig ännu mer gammal! Hellre borde man ju slå sig ihop med någon äldre så man får känna sig ung :-P
  38. 19
    Juat det där att titta efter yngre i samband med en ålderskris har jag så svårt att förstå. Det måste ju göra att man bara känner sig ännu mer gammal! Hellre borde man ju slå sig ihop med någon äldre så man får känna sig ung :-P
  39. Medlem sedan
    Mar 2008
    #20
    kika på TS signatur, Huskors...
    I sig tycker jag inte att det är krisartat att bli kär över åldersgränser, men TS själv är ju medveten om sitt olämpliga beteende, att uppvakta ihärdigt utan uppmuntran, men kan ändå inte sluta..
  40. 20
    kika på TS signatur, Huskors...
    I sig tycker jag inte att det är krisartat att bli kär över åldersgränser, men TS själv är ju medveten om sitt olämpliga beteende, att uppvakta ihärdigt utan uppmuntran, men kan ändå inte sluta..
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Håller med dig
    By Lovely You in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 16:34
  2. Hej! Jag håller på att
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 18:35
  3. Håller med dig
    By VardagsMamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 17:23
  4. Jag håller på..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 21:52
  5. Håller jag på att ....
    By Mysaan med boysen in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar