Vad håller jag på med? :-( - Sidan 2
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #21

    Jag har träffat en del...

    gubbsjuka män men därmed dömer jag inte ut ngn som gubbsjuk bara för att han skriver ett inlägg här och råkar ha tänt till på en yngre. Det skall uppfyllas många kriterier för diagnosen gubbsjuk om jag skall ställa den.
  2. 21
    Jag har träffat en del... gubbsjuka män men därmed dömer jag inte ut ngn som gubbsjuk bara för att han skriver ett inlägg här och råkar ha tänt till på en yngre. Det skall uppfyllas många kriterier för diagnosen gubbsjuk om jag skall ställa den.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #22
    förälska sig lite sådär, det kan man göra även om man lever i ett långt förhållande. Såna går ju lite upp och ner..
    Att däremot börja agera romeo, trots bristande respons, och därmed såra alla inblandade är ju inte ok, som du också skriver.

    Jag råder dig till att prata med din fru. Inte att du vrålkärat ner dig i en annan, utan att du tycker att ni har tappat bort varann och behöver en nytändning.
  4. 22
    förälska sig lite sådär, det kan man göra även om man lever i ett långt förhållande. Såna går ju lite upp och ner..
    Att däremot börja agera romeo, trots bristande respons, och därmed såra alla inblandade är ju inte ok, som du också skriver.

    Jag råder dig till att prata med din fru. Inte att du vrålkärat ner dig i en annan, utan att du tycker att ni har tappat bort varann och behöver en nytändning.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #23

    Ja visserligen men,

    det han kallar krisar behöver inte vara en ålderskris. Kris kan man ha i alla åldrar. Jag har krisat men aldrig ålderskrisat. Jag kanske inte läst ordentligt. Ni kanske menar att han helt enkelt har en kris som inte är kopplat till ålder och att han blivit förälskad i en yngre?
  6. 23
    Ja visserligen men, det han kallar krisar behöver inte vara en ålderskris. Kris kan man ha i alla åldrar. Jag har krisat men aldrig ålderskrisat. Jag kanske inte läst ordentligt. Ni kanske menar att han helt enkelt har en kris som inte är kopplat till ålder och att han blivit förälskad i en yngre?
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #24
    Män är inte lika smarta som kvinnorna i det hänseendet
  8. 24
    Män är inte lika smarta som kvinnorna i det hänseendet
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #25

    Tycker det är simpelt

    att kalla en kris patetisk. Kris för mig är ett allvarligt tillstånd.
  10. 25
    Tycker det är simpelt att kalla en kris patetisk. Kris för mig är ett allvarligt tillstånd.
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #26

    Det mesta av det du räknar upp

    är positiva förändringar och kris för mig är negativt. Även om man råkar vara 50 när man börjar tänka på sitt utseende så kallar jag inte det kris utan snarare uppvaknande.
    Att man tittar på andra är nog snarare avhängigt av att man haft ett längre förhållande vid den åldern och att frugan (elle mannen) inte är så attraktiv längre eller helt enkelt inte bryr sig om en och man kanske inte haft sex på ett halvår eller mer. Inte konstigt att man vänder blickarna då och det beror inte på ålder utan långvarig tristess i det egna förhållandet.
  12. 26
    Det mesta av det du räknar upp är positiva förändringar och kris för mig är negativt. Även om man råkar vara 50 när man börjar tänka på sitt utseende så kallar jag inte det kris utan snarare uppvaknande.
    Att man tittar på andra är nog snarare avhängigt av att man haft ett längre förhållande vid den åldern och att frugan (elle mannen) inte är så attraktiv längre eller helt enkelt inte bryr sig om en och man kanske inte haft sex på ett halvår eller mer. Inte konstigt att man vänder blickarna då och det beror inte på ålder utan långvarig tristess i det egna förhållandet.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #27

    Liselotte

    Man tittar på det som attraherar och i ärlighetens namn kanske det inte finns så många i den egna åldern som gör det. Sen kan man vara ful och fet och oattraktiv själv men det hör inte till saken,.
  14. 27
    Liselotte Man tittar på det som attraherar och i ärlighetens namn kanske det inte finns så många i den egna åldern som gör det. Sen kan man vara ful och fet och oattraktiv själv men det hör inte till saken,.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #28
    Antagligen inte :-D

    Åh, jag har så svårt att inte börja raljera över sånt här alltså. Kan verkligen inte ta det riktigt på allvar... Varför kan inte män (niskor) ha mer insikt?
  16. 28
    Antagligen inte :-D

    Åh, jag har så svårt att inte börja raljera över sånt här alltså. Kan verkligen inte ta det riktigt på allvar... Varför kan inte män (niskor) ha mer insikt?
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #29
    Fast det finns ju faktiskt väldigt många snygga och attraktiva kvinnor i 50-årsåldern. Det tycker iaf jag och det vet jag att många män, t o m yngre, tycker. När en del män i den åldern börjar få en viss typ av ångest cdå händer nåt märkligt med deras självbild verkar det som, de ser inte sig själva i rätt ålder utan som när de var 15 år yngre... Tycker det är lite stört faktiskt :-S
  18. 29
    Fast det finns ju faktiskt väldigt många snygga och attraktiva kvinnor i 50-årsåldern. Det tycker iaf jag och det vet jag att många män, t o m yngre, tycker. När en del män i den åldern börjar få en viss typ av ångest cdå händer nåt märkligt med deras självbild verkar det som, de ser inte sig själva i rätt ålder utan som när de var 15 år yngre... Tycker det är lite stört faktiskt :-S
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #30
    Nej det konstiga är väl i så fall att många tittar åt yngre, ofta ännu yngre än 15 år yngre, kvinnor och liksom på fullt allvar tror att de är attraktiva för dem. En kvinna i 30-årsåldern som kanske inte ens har egna barn och är på jakt efter någon att skaffa det med. Och så tror denna 50-åring med vuxna barn som inte ens vill ha fler barn (!) att _han_ är världens kap i hennes värld... Jag generaliserar nu men jag har sett det där beteendet.
  20. 30
    Nej det konstiga är väl i så fall att många tittar åt yngre, ofta ännu yngre än 15 år yngre, kvinnor och liksom på fullt allvar tror att de är attraktiva för dem. En kvinna i 30-årsåldern som kanske inte ens har egna barn och är på jakt efter någon att skaffa det med. Och så tror denna 50-åring med vuxna barn som inte ens vill ha fler barn (!) att _han_ är världens kap i hennes värld... Jag generaliserar nu men jag har sett det där beteendet.
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #31

    TYcker inte det är konstigt

    alls. Om jag tittar själv på män i min ålder så är det inte många som är särskilt attraktiva. Dom flesta har fettat till sig och ser väldigt gubbiga ut. Samma gäller damer i samma ålder. Som att hitta en nål i en höstack men visst finns dom, det håller jag med om. Sedan har det inte alltid med åldern att göra. Hade TS dykt på en 55-årig guldklimp hade han kanske blivit kär i henne.
  22. 31
    TYcker inte det är konstigt alls. Om jag tittar själv på män i min ålder så är det inte många som är särskilt attraktiva. Dom flesta har fettat till sig och ser väldigt gubbiga ut. Samma gäller damer i samma ålder. Som att hitta en nål i en höstack men visst finns dom, det håller jag med om. Sedan har det inte alltid med åldern att göra. Hade TS dykt på en 55-årig guldklimp hade han kanske blivit kär i henne.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #32

    Fast vad är det som säger

    att det måste bli något mer än att han tittar och flirtar lite? Det kanske är just det han behöver. Våren är här och det börjar dra och klia lite här och där, flickorna är lättklädda och frugan kniper och bryr sig inte om varken sig själv eller honom.
    Tycker det låter ganska oförargligt.
  24. 32
    Fast vad är det som säger att det måste bli något mer än att han tittar och flirtar lite? Det kanske är just det han behöver. Våren är här och det börjar dra och klia lite här och där, flickorna är lättklädda och frugan kniper och bryr sig inte om varken sig själv eller honom.
    Tycker det låter ganska oförargligt.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #33
    *pekar uppåt* Titta på hans andra inlägg. Frun verkar ju inte direkt knipa...
  26. 33
    *pekar uppåt* Titta på hans andra inlägg. Frun verkar ju inte direkt knipa...
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #34
    Tycker du? Håller inte alls med, tycker att det finns många fräscha både kvinnor och män i min ålder (42). Fast jag skulle kanske inte tyckt det när jag var 30 men på nåt sätt hänger man väl med i förändringen inkl sin egen förändring. Tycker att det är det som kännetecknar gubbsjuka, bristen på insikt, att man inte ser hur man själv har åldrats utan tycker att man själv ser lika ung ut som när man var 30 medans alla jämngamla i ens omgivning ser så otroligt gamla ut...
  28. 34
    Tycker du? Håller inte alls med, tycker att det finns många fräscha både kvinnor och män i min ålder (42). Fast jag skulle kanske inte tyckt det när jag var 30 men på nåt sätt hänger man väl med i förändringen inkl sin egen förändring. Tycker att det är det som kännetecknar gubbsjuka, bristen på insikt, att man inte ser hur man själv har åldrats utan tycker att man själv ser lika ung ut som när man var 30 medans alla jämngamla i ens omgivning ser så otroligt gamla ut...
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #35

    Nej helt rätt men

    det verkar ju inte vara ett ömsesidigt intresse. Det som irriterar mig är helt enkelt termen gubbsjuka som ofta används av kvinnor så fort en ngt äldre man blir förälskad i en yngre kvinna. Jag hade blivit kränkt om ngn hade kallat mig kärringsjuk om jag hade blivit förälskad i en 30-åring. Vissa saker i TS inlägg tyder på att han själv känner sig i kris men kanske inte just i en ålderskris, kanske snarare en äktenskapskris eller annan kris.
  30. 35
    Nej helt rätt men det verkar ju inte vara ett ömsesidigt intresse. Det som irriterar mig är helt enkelt termen gubbsjuka som ofta används av kvinnor så fort en ngt äldre man blir förälskad i en yngre kvinna. Jag hade blivit kränkt om ngn hade kallat mig kärringsjuk om jag hade blivit förälskad i en 30-åring. Vissa saker i TS inlägg tyder på att han själv känner sig i kris men kanske inte just i en ålderskris, kanske snarare en äktenskapskris eller annan kris.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #36
    Hmmm, jag har sett en hel del av den typen så jag kanske har förutfattade meningar men jag tycker verkligen att det låter som en klassisk 50-årsgubbsjukekris...
  32. 36
    Hmmm, jag har sett en hel del av den typen så jag kanske har förutfattade meningar men jag tycker verkligen att det låter som en klassisk 50-årsgubbsjukekris...
  33. Medlem sedan
    Dec 2007
    #37

    Jag tycker allt att

    dom flesta schangserar (hur stavas det) med åldern men det beror förstås på vad man lägger i begreppet attraktiv. Många kvinnor attraheras ju av pondus och då spelar en gubbig kostym och en kulmage inte så stor roll. Män överlag attraheras nog mer av utsidan än av insidan och därför går dom igång på yngre kvinnor. Vad du än säger så finns det ju ett större utbud av vackra kroppar vid 20-35 än däröver, både vad gäller män och kvinnor.
  34. 37
    Jag tycker allt att dom flesta schangserar (hur stavas det) med åldern men det beror förstås på vad man lägger i begreppet attraktiv. Många kvinnor attraheras ju av pondus och då spelar en gubbig kostym och en kulmage inte så stor roll. Män överlag attraheras nog mer av utsidan än av insidan och därför går dom igång på yngre kvinnor. Vad du än säger så finns det ju ett större utbud av vackra kroppar vid 20-35 än däröver, både vad gäller män och kvinnor.
  35. Medlem sedan
    Dec 2007
    #38

    Oki

    Tycker ordet är så tråkigt och simpelt och kränkande att sätta en sådan stämpel på en annan människa bara för att han blommar upp och blir kär.
    Hade han varit gubbsjuk om han gått igång på en 65-åring?
  36. 38
    Oki Tycker ordet är så tråkigt och simpelt och kränkande att sätta en sådan stämpel på en annan människa bara för att han blommar upp och blir kär.
    Hade han varit gubbsjuk om han gått igång på en 65-åring?
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #39
    Du är mer förstående än jag :-).

    Jag har drabbats av "såna" män för några år sen - jag minns det som mycket ångestfyllt :-P
  38. 39
    Du är mer förstående än jag :-).

    Jag har drabbats av "såna" män för några år sen - jag minns det som mycket ångestfyllt :-P
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #40

    Ja men poängen är ju

    inte att det inte finns gubbsjuka män för visst finns dom men alla män som blir kära i yngre kvinnor behöver inte med automatik stämplas som gubbsjuka. TS kan mkt väl vara gubbsjuk men detta kan varken du eller jag avgöra bara av de enstaka rader han skrivit.Han kanske är kärlekssjuk och behöver den kick det faktiskt innebär att bli förälskad och objektet för hans kärlek kanske lika gärna kunde ha varit en läckerbit på 52.
  40. 40
    Ja men poängen är ju inte att det inte finns gubbsjuka män för visst finns dom men alla män som blir kära i yngre kvinnor behöver inte med automatik stämplas som gubbsjuka. TS kan mkt väl vara gubbsjuk men detta kan varken du eller jag avgöra bara av de enstaka rader han skrivit.Han kanske är kärlekssjuk och behöver den kick det faktiskt innebär att bli förälskad och objektet för hans kärlek kanske lika gärna kunde ha varit en läckerbit på 52.
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Håller med dig
    By Lovely You in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 16:34
  2. Hej! Jag håller på att
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 18:35
  3. Håller med dig
    By VardagsMamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 17:23
  4. Jag håller på..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 21:52
  5. Håller jag på att ....
    By Mysaan med boysen in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar