Vad håller jag på med? :-( - Sidan 3
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #41
    Vilka är dina kriterier för gubbsjuka?
  2. 41
    Vilka är dina kriterier för gubbsjuka?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #42
    Instämmer här med liselotte66 inlägg om att man förändras med sin ålder och ser attraktionen i den generation man själv är i
  4. 42
    Instämmer här med liselotte66 inlägg om att man förändras med sin ålder och ser attraktionen i den generation man själv är i
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #43
    Huskors; du verkar vara en aning fixerad vid kroppens skönhet hos unga. Alla förfaller vi, mer eller mindre.
  6. 43
    Huskors; du verkar vara en aning fixerad vid kroppens skönhet hos unga. Alla förfaller vi, mer eller mindre.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #44
    Om du vill kalla det kris eller "uppvaknande" spelar ingen roll, det är samma sak vi talar om

    Sen tycker jag att det låter konstigt att man en dag plötsligt skulle tycka att ens partner blivit oattraktiv på grund av åldern - kanske du har en ålderskris du med?
  8. 44
    Om du vill kalla det kris eller "uppvaknande" spelar ingen roll, det är samma sak vi talar om

    Sen tycker jag att det låter konstigt att man en dag plötsligt skulle tycka att ens partner blivit oattraktiv på grund av åldern - kanske du har en ålderskris du med?
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #45
    Huskors; "frugan kniper"?! Vilka fördomar.
  10. 45
    Huskors; "frugan kniper"?! Vilka fördomar.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #46
    En kris är en mognadsfas, men HUR man reagerar på krisen och om man mognar av den eller inte, kan vara patetiskt.

    Att skyla över sin ålder med att klistra sig på yngre kvinnor är PATETISKT. Grundproblemet i sig är däremot inte patetiskt.
  12. 46
    En kris är en mognadsfas, men HUR man reagerar på krisen och om man mognar av den eller inte, kan vara patetiskt.

    Att skyla över sin ålder med att klistra sig på yngre kvinnor är PATETISKT. Grundproblemet i sig är däremot inte patetiskt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #47
    Jag undrar varför du så ogärna vill att ts ska ha en ålderskris? Vad stör dig så himlans om han faktiskt råkar ha en släng av gubbsjuka?
  14. 47
    Jag undrar varför du så ogärna vill att ts ska ha en ålderskris? Vad stör dig så himlans om han faktiskt råkar ha en släng av gubbsjuka?
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #48

    Ja du

    Det är svårt att sätta ord på det men när jag träffar en gubbsjuk man så vet jag om det.
    Ofta står hans yttre i kontrast till hennes yttre, d v s han fattar inte att hon spelar i en helt annan liga. Vidare förlorar han verklighetsförankringen och uppför sig allmänt pinsamt och då menar jag inte att han frångår normen (för det är bara kul och spännande med folk som gör) utan att han blir fånig i ordets rätta bemärkelse.
  16. 48
    Ja du Det är svårt att sätta ord på det men när jag träffar en gubbsjuk man så vet jag om det.
    Ofta står hans yttre i kontrast till hennes yttre, d v s han fattar inte att hon spelar i en helt annan liga. Vidare förlorar han verklighetsförankringen och uppför sig allmänt pinsamt och då menar jag inte att han frångår normen (för det är bara kul och spännande med folk som gör) utan att han blir fånig i ordets rätta bemärkelse.
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #49

    Det stör mig inte om...

    han har gubbsjuka och han kan mkt väl ha det. Det som stör mig är att folk så ofta med automatik skriker gubbsjuk så fort en äldre man blir kär i en yngre.
  18. 49
    Det stör mig inte om... han har gubbsjuka och han kan mkt väl ha det. Det som stör mig är att folk så ofta med automatik skriker gubbsjuk så fort en äldre man blir kär i en yngre.
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #50

    Nej då

    Jag ser bättre ut idag än när jag var 25 och särskilt då kroppen eftersom jag tränat en del. Alla andra är så måna om inre egenskaper så jag försöker kontrastera med att fokusera på yta vilket hos vissa kanske kan uppfattas som att jag är en väldigt ytlig person vilket inte är fallet.
  20. 50
    Nej då Jag ser bättre ut idag än när jag var 25 och särskilt då kroppen eftersom jag tränat en del. Alla andra är så måna om inre egenskaper så jag försöker kontrastera med att fokusera på yta vilket hos vissa kanske kan uppfattas som att jag är en väldigt ytlig person vilket inte är fallet.
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #51

    Så du ska bestämma

    vem män i 50-årsåldern skall tända på. Jag kan tända på alla å ldrar förutom småbarn då.
  22. 51
    Så du ska bestämma vem män i 50-årsåldern skall tända på. Jag kan tända på alla å ldrar förutom småbarn då.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #52

    INgen fördom

    Rena rama sanningen. Visst finns det män som kniper också men det vanligaste relationsproblemet om jag får tro all litteratur jag läst i ämnet är att kvinnan tappar lusten.
  24. 52
    INgen fördom Rena rama sanningen. Visst finns det män som kniper också men det vanligaste relationsproblemet om jag får tro all litteratur jag läst i ämnet är att kvinnan tappar lusten.
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #53

    Det beror på

    att många slappar till och inte bryr sig om sitt utseende när dom blir äldre. Du verkar vilja att jag ska ha en ålderskris men då måste jag göra dig besviken. Har aldrig haft någon ålderkris, däremot kriser. SKillnaden på kris och uppvaknande är att kris är negativt ofta både för den drabbade och omgivningen medan uppvaknande oftast är mycket positivt.
  26. 53
    Det beror på att många slappar till och inte bryr sig om sitt utseende när dom blir äldre. Du verkar vilja att jag ska ha en ålderskris men då måste jag göra dig besviken. Har aldrig haft någon ålderkris, däremot kriser. SKillnaden på kris och uppvaknande är att kris är negativt ofta både för den drabbade och omgivningen medan uppvaknande oftast är mycket positivt.
  27. Medlem sedan
    Dec 2007
    #54

    Nu fattar jag inte

    Att klistra sig på yngre kvinnor ingår ju i krisen och sedan säger du att det är patetiskt att klistra sig vid yngre kvinnor men krisen i sig är inte patetisk. Fattar inte. Vad i krisen är patetiskt och vad är inte patetiskt?
  28. 54
    Nu fattar jag inte Att klistra sig på yngre kvinnor ingår ju i krisen och sedan säger du att det är patetiskt att klistra sig vid yngre kvinnor men krisen i sig är inte patetisk. Fattar inte. Vad i krisen är patetiskt och vad är inte patetiskt?
  29. Medlem sedan
    Oct 2008
    #55
    Som jag sa; barnen tycker att pappa är en fjant
  30. 55
    Som jag sa; barnen tycker att pappa är en fjant
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #56
    Inte jag. Jag skriker det inte per automatik - bara när de är befogat
  32. 56
    Inte jag. Jag skriker det inte per automatik - bara när de är befogat
  33. Medlem sedan
    Oct 2008
    #57
    Ups! Du ser bättre ut nu än som 25-åring? Du är i riskzonen, och det med stora kliv, för ålderskris!
  34. 57
    Ups! Du ser bättre ut nu än som 25-åring? Du är i riskzonen, och det med stora kliv, för ålderskris!
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #58
    Vet du vad, jag skrev att man kan se skönheten i andra åldrar än bara de unga, alltså i sin egen generation också när man åldras. Hur kan du läsa det som att jag "bestämmer vad män i femtioårsåldern ska tända på"?
  36. 58
    Vet du vad, jag skrev att man kan se skönheten i andra åldrar än bara de unga, alltså i sin egen generation också när man åldras. Hur kan du läsa det som att jag "bestämmer vad män i femtioårsåldern ska tända på"?
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #59
    Inte i 40-50-årsåldern. Då har de blivit för impotenta och gubbiga för sina fruar (som däremot har fått en nytändning) och tror att en yngre tjej ska ge de ungdomen (och potensen) tillbaka. ;-)
  38. 59
    Inte i 40-50-årsåldern. Då har de blivit för impotenta och gubbiga för sina fruar (som däremot har fått en nytändning) och tror att en yngre tjej ska ge de ungdomen (och potensen) tillbaka. ;-)
  39. Medlem sedan
    Oct 2008
    #60
    Det är inte den enas fel att en relation blir dålig, och man kan inte skylla på hustrun om en man blir gubbsjuk.
  40. 60
    Det är inte den enas fel att en relation blir dålig, och man kan inte skylla på hustrun om en man blir gubbsjuk.
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Håller med dig
    By Lovely You in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 16:34
  2. Hej! Jag håller på att
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 18:35
  3. Håller med dig
    By VardagsMamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 17:23
  4. Jag håller på..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 21:52
  5. Håller jag på att ....
    By Mysaan med boysen in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar