För 5 år sen
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    För 5 år sen

    låg Alicia på neo med toklågt blodsocker och kanyler i huvudet. De hade prytt hennes söta lilla huvud med en nätmössa á la kasslervariant för att hon inte skulle slita ut nålarna. Hon fick mediciner och sockerlösning i de små nålarna i huvudet och de tog prover ur den andra. De slapp ju sticka henne hela tiden då, så bra! Min prinsessa!

    Inte ens 1 dygn var hon då. Hon föddes 04:10 den 2/4 och sen på förmiddagen, efter ca 4 timmar, började snuttan att skaka och det togs blodsocker som var på ca 1. Det är vanligt på stora barn för tiden. Men detta var lite väl lågt. Ja stor var hon väl; 4235 gram och 51 cm ståtlig gosefis! Född vecka 37+0.

    Nåja, hon slapp sin kasslermössa Och i skrivande stund sitter hon i mitt knä när jag skriver. Som så måååånga gånger för 5 år sen. Då låg hon i famnen och ammade och man skrev vid datorn. Nu sitter hon och ser TV:n från mitt knä. Prinsessan!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  2. 1
    För 5 år sen låg Alicia på neo med toklågt blodsocker och kanyler i huvudet. De hade prytt hennes söta lilla huvud med en nätmössa á la kasslervariant för att hon inte skulle slita ut nålarna. Hon fick mediciner och sockerlösning i de små nålarna i huvudet och de tog prover ur den andra. De slapp ju sticka henne hela tiden då, så bra! Min prinsessa!

    Inte ens 1 dygn var hon då. Hon föddes 04:10 den 2/4 och sen på förmiddagen, efter ca 4 timmar, började snuttan att skaka och det togs blodsocker som var på ca 1. Det är vanligt på stora barn för tiden. Men detta var lite väl lågt. Ja stor var hon väl; 4235 gram och 51 cm ståtlig gosefis! Född vecka 37+0.

    Nåja, hon slapp sin kasslermössa Och i skrivande stund sitter hon i mitt knä när jag skriver. Som så måååånga gånger för 5 år sen. Då låg hon i famnen och ammade och man skrev vid datorn. Nu sitter hon och ser TV:n från mitt knä. Prinsessan!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Tiden går fort

    Det har hänt mycket med våra små 04or på de här fem åren.

    Hoppas att Alicia haft en bra födelsedag. Erik kryssar varje dag i sin kalender för att se hur många dagar det är kvar till hans.
    Annika m. Emil & Erik
  4. 2
    Tiden går fort Det har hänt mycket med våra små 04or på de här fem åren.

    Hoppas att Alicia haft en bra födelsedag. Erik kryssar varje dag i sin kalender för att se hur många dagar det är kvar till hans.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Åh grattis i efterskott till 5-åriga prinsessan!

    Ja tänk när de låg i våra knän och ammade eller sov när vi satt och skrev...
  6. 3
    Åh grattis i efterskott till 5-åriga prinsessan!

    Ja tänk när de låg i våra knän och ammade eller sov när vi satt och skrev...
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Grattis i efterskott Alicia!
  8. 4
    Grattis i efterskott Alicia!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Grattis i efterskott till Alicia!

    Hoppas att dagen blev så där underbar, som den bara kan vara när man är liten och fyller år!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  10. 5
    Grattis i efterskott till Alicia!

    Hoppas att dagen blev så där underbar, som den bara kan vara när man är liten och fyller år!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Grattis i efterskott! )
  12. 6
    Grattis i efterskott! )
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar