Har ni anvænt hjælm??
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Har ni anvænt hjælm??

    Har ju en liten kille med hemiplegi, och utvecklingen går långsamt, men ændå framåt! Nu har han lært sig att krypa några "steg" (lååååångsamt och det svaga benet drar han med sig), och han har æven lært sig att dra sig upp mot vissa møbler till stående, før han ær stark som en liten oxe och drar med jærnkraft med sin starka sida. Skitkul att han vill och kæmpar, men det ær också jobbigt! Problemet ær ju att han har vældigt dålig balans och nær han væl har dragit sig upp, tror han sjælv att han kan gå och børjar førsøka stappla omkring, men benet viker sig under honom och han tappar balansen och faller åt alla håll och riktningar. Man kan inte slæppa honom med blicken før en sekund. Jag funderar på allvar att køpa en hjælm till honom, før han kan ju inte ta emot sig heller med sin svaga sida. Nær han kænner att han håller på att ramla så blir han så rædd att han blundar och bara faller handløst den lille stackaren. Nu passar vi ju honom 100% av tiden før vi ær livrædda att han skall ramla, så vi fångar ju honom hela tiden, men jag inser ju att det ær en tidsfråga innan olyckan ær framme. Hur har ni andra løst den hær biten? Finns det någon som har några tips? Jag har funderat på att køpa en hjælm till honom, vad tror ni om det?

    (Sjukg
    Out of doubt, out of dark to the day's rising
    I came singing in the sun, sword unsheathing.
    To hope's end I rode and to heart's breaking:
    Now for wrath, now for ruin and a red nightfall!
  2. 1
    Har ni anvænt hjælm?? Har ju en liten kille med hemiplegi, och utvecklingen går långsamt, men ændå framåt! Nu har han lært sig att krypa några "steg" (lååååångsamt och det svaga benet drar han med sig), och han har æven lært sig att dra sig upp mot vissa møbler till stående, før han ær stark som en liten oxe och drar med jærnkraft med sin starka sida. Skitkul att han vill och kæmpar, men det ær också jobbigt! Problemet ær ju att han har vældigt dålig balans och nær han væl har dragit sig upp, tror han sjælv att han kan gå och børjar førsøka stappla omkring, men benet viker sig under honom och han tappar balansen och faller åt alla håll och riktningar. Man kan inte slæppa honom med blicken før en sekund. Jag funderar på allvar att køpa en hjælm till honom, før han kan ju inte ta emot sig heller med sin svaga sida. Nær han kænner att han håller på att ramla så blir han så rædd att han blundar och bara faller handløst den lille stackaren. Nu passar vi ju honom 100% av tiden før vi ær livrædda att han skall ramla, så vi fångar ju honom hela tiden, men jag inser ju att det ær en tidsfråga innan olyckan ær framme. Hur har ni andra løst den hær biten? Finns det någon som har några tips? Jag har funderat på att køpa en hjælm till honom, vad tror ni om det?

    (Sjukg
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Hej! Min son går med rollator och när han går utomhus har han en cykelhjälm på sig, inomhus har han inte hjälm när han går längre men han slår sig i huvudet med knyten näve och därför har vi fått en mjuk hjälm av Barn habiliteringen, den är jättebra! prata med dem om det.
  4. 2
    Hej! Min son går med rollator och när han går utomhus har han en cykelhjälm på sig, inomhus har han inte hjälm när han går längre men han slår sig i huvudet med knyten näve och därför har vi fått en mjuk hjälm av Barn habiliteringen, den är jättebra! prata med dem om det.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Tack før ditt svar! Jag pratade med sjukgymnasten om vårt problem, och vi fick en hjælm och en special "læra gå" vagn av Habiliteringen idag!! Yes!
  6. 3
    Tack før ditt svar! Jag pratade med sjukgymnasten om vårt problem, och vi fick en hjælm och en special "læra gå" vagn av Habiliteringen idag!! Yes!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Härligt!!
  8. 4
    Härligt!!

Liknande trådar

  1. Hjälm eller inte hjälm
    By Anonym pulka in forum Stora barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 22:32
  2. vi har använt vår
    By Lotta med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 12:01
  3. Ni som använt...
    By ? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:48
  4. nån som använt sån här???
    By Sarasmamma in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 08:22
  5. Ni som använt
    By Tina in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 12:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar