Gallup
_0511 Novemberbarn
  1. Smultron&Jordgubb
    #1

    Gallup

    Hej, tittar in från ett annat snack. Har några frågor som jag skulle bli så glad om ni orkade besvara. Tack ska ni ha!

    Är det "normalt" att man måste sätta undan saker för 3,5- och 5-åringar? Dvs om jag lämnar min handväska i marknivå, så är det genast någon som tagit den och undersöker den och tar ut allt. Vi måste sätta undan allt som vi inte vill att de ska pilla på, eller annars har vi ändlösa "Sätt bort den"-diskussioner.

    Kan en treåring stå i kö i förskolan? Är det något man kan förutsätta av ett barn i den åldern? Ja, och sitta vid matbordet tills alla ätit klart?
  2. 1
    Gallup Hej, tittar in från ett annat snack. Har några frågor som jag skulle bli så glad om ni orkade besvara. Tack ska ni ha!

    Är det "normalt" att man måste sätta undan saker för 3,5- och 5-åringar? Dvs om jag lämnar min handväska i marknivå, så är det genast någon som tagit den och undersöker den och tar ut allt. Vi måste sätta undan allt som vi inte vill att de ska pilla på, eller annars har vi ändlösa "Sätt bort den"-diskussioner.

    Kan en treåring stå i kö i förskolan? Är det något man kan förutsätta av ett barn i den åldern? Ja, och sitta vid matbordet tills alla ätit klart?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Är det "normalt" att man måste sätta undan saker för 3,5- och 5-åringar?

    Hos oss kan vår 3,5åring ibland bli nyfiken om det sticker upp något ovanligt ur den. Annars är hon aldrig där och rotar. Jag har inte behövt ha den diskussionen med henne för hon har helt enkelt inte varit så intresserad. Om det hade varit så som du beskriver så hade jag nog fått säga till henne några gånger och sen hade det varit bra.

    Kan en treåring stå i kö i förskolan? Är det något man kan förutsätta av ett barn i den åldern?

    Jag vågar inte svara på denna frågan. Tror att det beror mycket på personalen. Hos oss tror jag att hon klarar av det men det är klart att om det är något ovanligt spännande så skulle det kanske bli svårt utan en tillsägning/eller påminnelse kanske man ska kalla det istället.

    Ja, och sitta vid matbordet tills alla ätit klart?

    Det gör de på dagis men hemma är det svårt att hålla kvar henne. Så hon slipper.
  4. 2
    Är det "normalt" att man måste sätta undan saker för 3,5- och 5-åringar?

    Hos oss kan vår 3,5åring ibland bli nyfiken om det sticker upp något ovanligt ur den. Annars är hon aldrig där och rotar. Jag har inte behövt ha den diskussionen med henne för hon har helt enkelt inte varit så intresserad. Om det hade varit så som du beskriver så hade jag nog fått säga till henne några gånger och sen hade det varit bra.

    Kan en treåring stå i kö i förskolan? Är det något man kan förutsätta av ett barn i den åldern?

    Jag vågar inte svara på denna frågan. Tror att det beror mycket på personalen. Hos oss tror jag att hon klarar av det men det är klart att om det är något ovanligt spännande så skulle det kanske bli svårt utan en tillsägning/eller påminnelse kanske man ska kalla det istället.

    Ja, och sitta vid matbordet tills alla ätit klart?

    Det gör de på dagis men hemma är det svårt att hålla kvar henne. Så hon slipper.

Liknande trådar

  1. Gallup
    By Smultron&Jordgubb in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 07:21
  2. Gallup
    By Smultron&Jordgubb in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 21:55
  3. Gallup
    By Smultron&Jordgubb in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 17:58
  4. Gallup
    By Smultron&Jordgubb in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 20:44
  5. Gallup!
    By tistel in forum Hem & fritid
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 17:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar