LKG
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. anonymt namn
    #1

    LKG

    Hej!
    Är det någon vuxen här med Lkg?
    Jag är född på -70 talet och ska ev göra
    min 4:e lkg operation.
    Dem tidigare har spruckit upp..
    talet har inte blivit bättre.
    Nu är det bara för talets skull man vill göra en till.
    Jag är mycket tveksam..enl läkare säger några
    att det går, och andra att gomen är förtunn.
    Vad är det som gör att det spricker upp igen.
    inte värt att göra en 4:e op el?
  2. 1
    LKG Hej!
    Är det någon vuxen här med Lkg?
    Jag är född på -70 talet och ska ev göra
    min 4:e lkg operation.
    Dem tidigare har spruckit upp..
    talet har inte blivit bättre.
    Nu är det bara för talets skull man vill göra en till.
    Jag är mycket tveksam..enl läkare säger några
    att det går, och andra att gomen är förtunn.
    Vad är det som gör att det spricker upp igen.
    inte värt att göra en 4:e op el?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Nu har jag inte det själv men kan du inte be någon mer läkare att titta på det? Om du inte går på Sahlgrenska redan så är de ju jätteduktiga där.
  4. 2
    Nu har jag inte det själv men kan du inte be någon mer läkare att titta på det? Om du inte går på Sahlgrenska redan så är de ju jätteduktiga där.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Hmmm, när gjorde du dina tidigare op, visst kan gomplattan och vävnaderna runt om vara tunn eller skör, dels pga LKG-skadan och sen ibland beroende på de tidigare operationerna.
    Sahlgrenska är ju outstanding.
    Någon garanti för lyckandefrekvens finns ju inte men man får hoppas och hade det varit chanslöst för din del hade du aldrig blivit erbjuden en op....vad exakt är det som spruckit upp, förklara lite mer ingående för mig så ska jag se om jag kan ge dig några svar.
  6. 3
    Hmmm, när gjorde du dina tidigare op, visst kan gomplattan och vävnaderna runt om vara tunn eller skör, dels pga LKG-skadan och sen ibland beroende på de tidigare operationerna.
    Sahlgrenska är ju outstanding.
    Någon garanti för lyckandefrekvens finns ju inte men man får hoppas och hade det varit chanslöst för din del hade du aldrig blivit erbjuden en op....vad exakt är det som spruckit upp, förklara lite mer ingående för mig så ska jag se om jag kan ge dig några svar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar