Några påskkärringar i år?
_0512 Decemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Några påskkärringar i år?

    I år säger treåringen att han vill vara påskkärring.
    Det blir första gången .
    Känns lite jobbigt för mig att gå med, känner inte grannarna och jag är rätt blyg när det kommer till främlingar där man ska "tigga godis".

    Nån med lite peppande ord?
    Tips?

    Självklart vill jag han ska uppleva det roliga med utklädning och denna tradition.
    Jag rusade ju runt när jag var liten, säkert gick mamma med mig första gången.
    Kanske ska pappan gå med istället?

    Vet inte var det här "tigg-känslan" kommer in i bilden? Aldrig känt så förut och tycker ju inte att barnen tigger som kommer hit, utan de är ju bara söta.
  2. 1
    Några påskkärringar i år? I år säger treåringen att han vill vara påskkärring.
    Det blir första gången .
    Känns lite jobbigt för mig att gå med, känner inte grannarna och jag är rätt blyg när det kommer till främlingar där man ska "tigga godis".

    Nån med lite peppande ord?
    Tips?

    Självklart vill jag han ska uppleva det roliga med utklädning och denna tradition.
    Jag rusade ju runt när jag var liten, säkert gick mamma med mig första gången.
    Kanske ska pappan gå med istället?

    Vet inte var det här "tigg-känslan" kommer in i bilden? Aldrig känt så förut och tycker ju inte att barnen tigger som kommer hit, utan de är ju bara söta.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    En bra grej för att komma runt det dät med tiggeri är att låta barnet rita små påskkort och dela ut tillsammans med en glad påsk hälsning! Då brukar det likosm komma ngn godis av bara farten och så kan man ju förbereda barnet på att alla kanske inte har godis hemma, att själva grejen är att gå runt och visa upp vilken fin påskkärring man är samt prida lite påskstämmning och göra folk glada..:-)

    Vi får se hur det blir med påskkärringar här hemma. Hittils har dom inte vågat gå runt..mina töser är 3 och 5. Men i år verkar dom lite mer hågade!
  4. 2
    En bra grej för att komma runt det dät med tiggeri är att låta barnet rita små påskkort och dela ut tillsammans med en glad påsk hälsning! Då brukar det likosm komma ngn godis av bara farten och så kan man ju förbereda barnet på att alla kanske inte har godis hemma, att själva grejen är att gå runt och visa upp vilken fin påskkärring man är samt prida lite påskstämmning och göra folk glada..:-)

    Vi får se hur det blir med påskkärringar här hemma. Hittils har dom inte vågat gå runt..mina töser är 3 och 5. Men i år verkar dom lite mer hågade!
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Jag ser det inte

    som nån tiggargrej, man ger ju även ett påskbrev för det mesta. Där jag kommer ifrån gick man #knut". Man klädde ut sig runt 20.e knut och gick runt i stugorna och fick godis. De barn som kommer idag tänke rinte jag på att d etigger utan ser det som en kul grej. Men om det känsn bättre för dig , så skicka din man.
    Amelia har inte pratat nåt om påskkärring än så hon får vänta ett tag till.
  6. 3
    Jag ser det inte som nån tiggargrej, man ger ju även ett påskbrev för det mesta. Där jag kommer ifrån gick man #knut". Man klädde ut sig runt 20.e knut och gick runt i stugorna och fick godis. De barn som kommer idag tänke rinte jag på att d etigger utan ser det som en kul grej. Men om det känsn bättre för dig , så skicka din man.
    Amelia har inte pratat nåt om påskkärring än så hon får vänta ett tag till.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Kan du gå med någon kompis, så kanske det känns bättre?
  8. 4
    Kan du gå med någon kompis, så kanske det känns bättre?

Liknande trådar

  1. Påskkärringar
    By Godiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 17:37
  2. Två små påskkärringar...
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 10:14
  3. Blir det några påskkärringar idag?
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 23:24
  4. ang. påskkärringar
    By fenje in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 12:47
  5. Påskkärringar-Hur gör man?
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 17:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar