Tidig ägglossning?
Försöker bli med barn
  1. Annanym
    #1

    Tidig ägglossning?

    Vi har precis påbörjat försök på en tvåa. Jag har alltid varit väldigt regelbunden med 28-dagarscykler, men de senaste två gångerna har det varit kortare cykler på 27 respektive 26 dagar. Idag är jag på dag nio och jag börjar redan känna av ägglossning, jag skulle tro att den kommer på dag elva ungefär, men blir lite fundersam, kan man ägglossa så tidigt?
  2. 1
    Tidig ägglossning? Vi har precis påbörjat försök på en tvåa. Jag har alltid varit väldigt regelbunden med 28-dagarscykler, men de senaste två gångerna har det varit kortare cykler på 27 respektive 26 dagar. Idag är jag på dag nio och jag börjar redan känna av ägglossning, jag skulle tro att den kommer på dag elva ungefär, men blir lite fundersam, kan man ägglossa så tidigt?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    God förmiddag!!

    Jag tycker att din cykel är regelbunden..
    Förra torsdagen, var jag till läkaren och titta in till mina äggstockar, för att se hur allt ser ut..
    O fick bekräftat att jag skulle ha ÄL dag 13.. Hon sa att de är lite tidigare än förra månaden, men så kan de vara..

    O ang menscykeln, kan de diffa mellan 26-32, och de räknas fortfarande som en regelbunden cykel..

    Min egen cykel har (mellan september 08-februari09) legat mellan 27-33, och de räknas fortfarande som regelbunden o fin cykel, sa läkaren iallafall...

    Såoroa dig inte, den är fin o regelbunden..
    O visst kan du ha tidigare ÄL..

    Buss på gubben din!!

    *kram*
  4. 2
    God förmiddag!! Jag tycker att din cykel är regelbunden..
    Förra torsdagen, var jag till läkaren och titta in till mina äggstockar, för att se hur allt ser ut..
    O fick bekräftat att jag skulle ha ÄL dag 13.. Hon sa att de är lite tidigare än förra månaden, men så kan de vara..

    O ang menscykeln, kan de diffa mellan 26-32, och de räknas fortfarande som en regelbunden cykel..

    Min egen cykel har (mellan september 08-februari09) legat mellan 27-33, och de räknas fortfarande som regelbunden o fin cykel, sa läkaren iallafall...

    Såoroa dig inte, den är fin o regelbunden..
    O visst kan du ha tidigare ÄL..

    Buss på gubben din!!

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Tiden mellan mensens första dag och ägglossningen kan/brukar variera.

    Dagarna mellan ägglossning och fram till nästa mens brukar oftast vara 14 dagar vare sig cyklen är 26,27,28,29 etc dagar.

    Lycka till
  6. 3
    Tiden mellan mensens första dag och ägglossningen kan/brukar variera.

    Dagarna mellan ägglossning och fram till nästa mens brukar oftast vara 14 dagar vare sig cyklen är 26,27,28,29 etc dagar.

    Lycka till
  7. Annanym
    #4
    Tack för ditt svar! Ja, jag tror att det är tidig ägglossning denna månad, brukar alltid vara tidig, men denna månad är tidigare än tidigare (många tidig blev det där )
  8. 4
    Tack för ditt svar! Ja, jag tror att det är tidig ägglossning denna månad, brukar alltid vara tidig, men denna månad är tidigare än tidigare (många tidig blev det där )
  9. Annanym
    #5
    Ahh, tack! Det stämmer nog nu när jag tänker efter, mensen brukar nog komma ganska precis två veckor efter ÄL. Jag hade bara fått för mig att det normala var att ägglossningen kom på dag 14 och jag tror att min kommer på dag tio ungefär denna månad. Nåja, korta cykler är ju inte fel just nu
  10. 5
    Ahh, tack! Det stämmer nog nu när jag tänker efter, mensen brukar nog komma ganska precis två veckor efter ÄL. Jag hade bara fått för mig att det normala var att ägglossningen kom på dag 14 och jag tror att min kommer på dag tio ungefär denna månad. Nåja, korta cykler är ju inte fel just nu

Liknande trådar

  1. Tidig ägglossning..
    By Rosemary in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 15:48
  2. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  3. Tidig kväll-tidig morgon?
    By scoutman in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:55
  4. för tidig ägglossning
    By muuh in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 21:13
  5. Hur tidig äl kan man ha?
    By Froda in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 20:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar