storlek på solhatt?
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    storlek på solhatt?

    Jag kollar på tradera för att köpa en solhatt till Sixten, men jag blir förvirrad av storlekarna. Vissa är i 74-80 osv, de storlekarna jag kan liksom. Men andra är i strl 44/46 eller 54 tex. Vad motsvarar det?
    Älska Hammarby
  2. 1
    storlek på solhatt? Jag kollar på tradera för att köpa en solhatt till Sixten, men jag blir förvirrad av storlekarna. Vissa är i 74-80 osv, de storlekarna jag kan liksom. Men andra är i strl 44/46 eller 54 tex. Vad motsvarar det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Lindex storleksguide:

    http://www.lindex.com/se/Information...rentid=2670649

    längst ner. Kanske blir lite klokare på det?
  4. 2
    Lindex storleksguide:

    http://www.lindex.com/se/Information...rentid=2670649

    längst ner. Kanske blir lite klokare på det?
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag tror att 44/46 är "hattmåttet" alltså i cm.
    70/80 är centilong dvs passar ca 9-12 månader.
  6. 3
    Jag tror att 44/46 är "hattmåttet" alltså i cm.
    70/80 är centilong dvs passar ca 9-12 månader.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Jag köpte 44/46 till Cornelis från pop, de är ju stora i storlekarna och den passar, men så har jag även en från HM i strl 44/46 som passar precis nu, så jag skulle nog satsa på strl. 48/50, men det beror ju lite på huvudet också. Men jag antar att Sixten inte har extremt litet huvud... Det är jättesvårt eftersom alla tillverkar är olika... Andra jämngamla killar häromkring oss, kan inte ha Cornelis mössor då de har provat. Vet inte om det hjälper dig så mycket iof. Men det är som gabbobabbo skriver, 44/46 är hattmåttet och 74 är ju cl. =) Hoppas du hittar något snyggt i alla fall... Fick själv fyra traderapaket idag... KUL!
  8. 4
    Jag köpte 44/46 till Cornelis från pop, de är ju stora i storlekarna och den passar, men så har jag även en från HM i strl 44/46 som passar precis nu, så jag skulle nog satsa på strl. 48/50, men det beror ju lite på huvudet också. Men jag antar att Sixten inte har extremt litet huvud... Det är jättesvårt eftersom alla tillverkar är olika... Andra jämngamla killar häromkring oss, kan inte ha Cornelis mössor då de har provat. Vet inte om det hjälper dig så mycket iof. Men det är som gabbobabbo skriver, 44/46 är hattmåttet och 74 är ju cl. =) Hoppas du hittar något snyggt i alla fall... Fick själv fyra traderapaket idag... KUL!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    om man inte är i Sixtens storlek för då passar 74/80 nu, vid 4,5 månader!
    Tack för hjälpen!
  10. 5
    om man inte är i Sixtens storlek för då passar 74/80 nu, vid 4,5 månader!
    Tack för hjälpen!
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Ja nu har jag budat på en fin solhatt från meandi. Det blev strl 48/50, så får vi se.
  12. 6
    Ja nu har jag budat på en fin solhatt från meandi. Det blev strl 48/50, så får vi se.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Klokare blev jag. Tack
  14. 7
    Klokare blev jag. Tack
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    Jag håller tummarna. Har också budat på en från me and I samma storlek, en med sköldisar... =)
  16. 8
    Jag håller tummarna. Har också budat på en från me and I samma storlek, en med sköldisar... =)
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Jag köpte storlek

    86 till min jättebebis :-) Provade 80 på H&M men den var ju nästan lagom så jag tog stl 86. Passar säkert din bebis också till sommaren... stl 86.
  18. 9
    Jag köpte storlek 86 till min jättebebis :-) Provade 80 på H&M men den var ju nästan lagom så jag tog stl 86. Passar säkert din bebis också till sommaren... stl 86.
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    ämen skärp dig. vi kan ju inte buda på samma!!

    (var tvungen att kolla) Vi bjuder inte på samma mössa. Det vore ju trist. Min auktion går ut i morgon, såg att ditt pris ligger rätt mycket lägre än mitt, vi får väl se om det går upp tills det är dax att avsluta auktionen.

    (jag gillar den solhatten särskilt, eftersom Sixtens pappa kallas för Skalman)
  20. 10
    ämen skärp dig. vi kan ju inte buda på samma!!

    (var tvungen att kolla) Vi bjuder inte på samma mössa. Det vore ju trist. Min auktion går ut i morgon, såg att ditt pris ligger rätt mycket lägre än mitt, vi får väl se om det går upp tills det är dax att avsluta auktionen.

    (jag gillar den solhatten särskilt, eftersom Sixtens pappa kallas för Skalman)

Liknande trådar

  1. solhatt
    By melindaG in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 21:01
  2. solhatt
    By yinyang in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 12:06
  3. Bra solhatt?
    By Vimse in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 19:09
  4. Solhatt
    By Lisa in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 19:45
  5. Storlek på solhatt?
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar