Allergi?
_97 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Allergi?

    Hur är det med era 97or. Har de allergier?
    Min gosse har allergi mot gräs- och lövpollen, katter, äpplen, råg och nötter. Fick just besked om de två sistnämnda och får lägga om lite kostvanor nu.
  2. 1
    Allergi? Hur är det med era 97or. Har de allergier?
    Min gosse har allergi mot gräs- och lövpollen, katter, äpplen, råg och nötter. Fick just besked om de två sistnämnda och får lägga om lite kostvanor nu.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Gräs/timotej och mygg men ingen kost.
  4. 2
    Gräs/timotej och mygg men ingen kost.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3
    Laktos är min dam känslig mot, men det räknas ju inte som allergi även om det gör att man får ändra kosten en del.
  6. 3
    Laktos är min dam känslig mot, men det räknas ju inte som allergi även om det gör att man får ändra kosten en del.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Som liten var han allergisk mot mjölk-, ägg-, fisk- och soja-protein. Idag är det bara gamla vanliga häst, katt, hund, timotej och björk med alla sina korsreaktioner (äpplen tex). Om immunförsvaret är nedsatt, tex vid en långvarig förkylning kan han fortfarande reagera på fisk men det är inte värst ofta det händer.
  8. 4
    Som liten var han allergisk mot mjölk-, ägg-, fisk- och soja-protein. Idag är det bara gamla vanliga häst, katt, hund, timotej och björk med alla sina korsreaktioner (äpplen tex). Om immunförsvaret är nedsatt, tex vid en långvarig förkylning kan han fortfarande reagera på fisk men det är inte värst ofta det händer.

Liknande trådar

  1. Råg allergi
    By maylin in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 09:52
  2. Allergi
    By Beettaan in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 14:25
  3. Allergi
    By khimera in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 08:19
  4. Allergi
    By Kattis m. Joacim in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 15:30
  5. Ute-allergi?
    By Majsan m H&S in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 09:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar