Möss-storlekar?
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Möss-storlekar?

    Var inne på Polarn och Pyret outlet idag, och där fanns det mössor i stl 40 som såg helt yttepyttiga ut, men 44-46 såg ganska stort ut. Vad sjutton har en nyfödd? Och sen då? Jag blev helt förvirrad, och inte fanns det nån personal att fråga heller.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  2. 1
    Möss-storlekar? Var inne på Polarn och Pyret outlet idag, och där fanns det mössor i stl 40 som såg helt yttepyttiga ut, men 44-46 såg ganska stort ut. Vad sjutton har en nyfödd? Och sen då? Jag blev helt förvirrad, och inte fanns det nån personal att fråga heller.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Stl 40 brukar passa bra allra först även om de ser ut som dockmössor.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  4. 2
    Stl 40 brukar passa bra allra först även om de ser ut som dockmössor.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Okej! Tänkte om det var prematurmössor, de var ju så yttepyttepytte liksom De verkar generellt ha något eget storlekssystem i alla fall, väl?
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  6. 3
    Okej! Tänkte om det var prematurmössor, de var ju så yttepyttepytte liksom De verkar generellt ha något eget storlekssystem i alla fall, väl?
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Nja just när det gäller mössor så har ju vissa butiker typ HM satt storlekarna efter vanliga klädstorlekar, så strl 50 ska passa en bebis som har strl 50 i kläder o.s.v. medan många andra butiker typ Lindex har storlekar efter huvudmått, dvs strl 35 motsvarar ett huvudmått på ungefär detsamma. Just där i början kan det ju bli rätt förvirrande eftersom 40 ju faktiskt kan vara både prematur eller en helt normalstor mössa för en bebis beroende på vilket typ av storlekssystem de kör med. Har själv ingen aning om vad PoP har för system men de bör ju ha efter huvudmått, det känns mer korrekt på nåt sätt, plus att jag aldrig sett några andra prematurkläder på PoP.
  8. 4
    Nja just när det gäller mössor så har ju vissa butiker typ HM satt storlekarna efter vanliga klädstorlekar, så strl 50 ska passa en bebis som har strl 50 i kläder o.s.v. medan många andra butiker typ Lindex har storlekar efter huvudmått, dvs strl 35 motsvarar ett huvudmått på ungefär detsamma. Just där i början kan det ju bli rätt förvirrande eftersom 40 ju faktiskt kan vara både prematur eller en helt normalstor mössa för en bebis beroende på vilket typ av storlekssystem de kör med. Har själv ingen aning om vad PoP har för system men de bör ju ha efter huvudmått, det känns mer korrekt på nåt sätt, plus att jag aldrig sett några andra prematurkläder på PoP.
  9. Anonym
    #5
    Hej. PoP's mösstorlekar följer huvudmåttet, inte centilongsystemet. Strl 40-42 motsvarar strl 50-56 (0-2mån) 44-46 passar 4-9 mån. PoP's bassortiment, dvs det randiga och enfärgade (rött, vitt, blått) finns från strl 40, dvs prematur, och det finns minst en mössa i strl 36-38 (motsvarande strl 40).
  10. 5
    Hej. PoP's mösstorlekar följer huvudmåttet, inte centilongsystemet. Strl 40-42 motsvarar strl 50-56 (0-2mån) 44-46 passar 4-9 mån. PoP's bassortiment, dvs det randiga och enfärgade (rött, vitt, blått) finns från strl 40, dvs prematur, och det finns minst en mössa i strl 36-38 (motsvarande strl 40).
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Okej, då börjar jag fatta. Tack alla!
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  12. 6
    Okej, då börjar jag fatta. Tack alla!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    bebisar

    ska helst inte ha så stora huvuden, iaf inteom du ska föda vaginalt...
    Min äldsta hade 38cm, det var ingen höjdare. Trean hade 32 det var alldeles lagom Iaf gav det mersmak....
  14. 7
    bebisar ska helst inte ha så stora huvuden, iaf inteom du ska föda vaginalt...
    Min äldsta hade 38cm, det var ingen höjdare. Trean hade 32 det var alldeles lagom Iaf gav det mersmak....

Liknande trådar

  1. MÖSS
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 08:08
  2. möss!
    By housewife in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 00:30
  3. Möss?
    By Linn_78 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 22:52
  4. Hur bli av med möss?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 19:03
  5. Möss!
    By Jägarn in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar