Viljestark!
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Viljestark!

    Nu har treårstrotsen kommit igång på allvar här hemma.
    Allt ska ifrågasättas...-VILL inte!
    -Snaart! osv osv

    Inte äta, inte gå på pottan för vare sig det ena eller andra (hur kul är det att hålla sig), inte borsta tänderna, tvätta håret, borsta håret, orkar inte gå...
    Vill bara hoppa i sängen, krama brorsan jättehårt och äta godis
    Vad gör man?

    Maten har vi löst med att vi säger att vi ska äta vi andra och så sätter vi oss till bords och börjar, då kommer hon eftersläntrande. Hon får lägga upp hur mycket och vad hon vill ha själv, och så nämner vi inte med ett ord om hon inte äter upp eller så. Det verkar funka, men det är lite för tidigt att säga än, vi började med denna metod för två dar sen
    Igår åt hon bearnaisesås och gurka bara till lunch, men då får det väl vara så just nu för det går inte att bråka om allt.

    Hur har ni det?
    Har ni några bra tips eller förslag hur ni löst olika situationer
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Viljestark! Nu har treårstrotsen kommit igång på allvar här hemma.
    Allt ska ifrågasättas...-VILL inte!
    -Snaart! osv osv

    Inte äta, inte gå på pottan för vare sig det ena eller andra (hur kul är det att hålla sig), inte borsta tänderna, tvätta håret, borsta håret, orkar inte gå...
    Vill bara hoppa i sängen, krama brorsan jättehårt och äta godis
    Vad gör man?

    Maten har vi löst med att vi säger att vi ska äta vi andra och så sätter vi oss till bords och börjar, då kommer hon eftersläntrande. Hon får lägga upp hur mycket och vad hon vill ha själv, och så nämner vi inte med ett ord om hon inte äter upp eller så. Det verkar funka, men det är lite för tidigt att säga än, vi började med denna metod för två dar sen
    Igår åt hon bearnaisesås och gurka bara till lunch, men då får det väl vara så just nu för det går inte att bråka om allt.

    Hur har ni det?
    Har ni några bra tips eller förslag hur ni löst olika situationer
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Ja viljan

    är stark. Hon trotsar mycket kring maten o ska inte äta själv mm. Jag kör med att om hon inte sitter still och äter så får hon gå från bordet. Det funkar ibland.
    Men det är mycket som du säger hon änvänder oxå ordet snart och vi får inte slå av teven om vi går hemifrån,

    Jag jobbar ju med barn också o jag tycker det är lättare med dem faktiskt. De lyssnar mer på vad man säger och köper förklaringar bättre tycker jag. Där kan jag tex säga att du tog den maten själv, så då får du äta upp den. Hemma fungerar inte det alls.

    Något hon också lagt till med är att hon ska gå o kissa mitt i maten.

    Jag har nog inte så många bra tips, mer än att man ska nog göra som man sagt att man ska göra. Tex har man bestämt att man ska gå hem från parken, så är det så.
  4. 2
    Ja viljan är stark. Hon trotsar mycket kring maten o ska inte äta själv mm. Jag kör med att om hon inte sitter still och äter så får hon gå från bordet. Det funkar ibland.
    Men det är mycket som du säger hon änvänder oxå ordet snart och vi får inte slå av teven om vi går hemifrån,

    Jag jobbar ju med barn också o jag tycker det är lättare med dem faktiskt. De lyssnar mer på vad man säger och köper förklaringar bättre tycker jag. Där kan jag tex säga att du tog den maten själv, så då får du äta upp den. Hemma fungerar inte det alls.

    Något hon också lagt till med är att hon ska gå o kissa mitt i maten.

    Jag har nog inte så många bra tips, mer än att man ska nog göra som man sagt att man ska göra. Tex har man bestämt att man ska gå hem från parken, så är det så.

Liknande trådar

  1. viljestark kille-vad gör man?
    By Winx 49 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 07:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar