Läääääääänge sen
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Läääääääänge sen

    Är nästan aldrig inne och läser här längre. Hinner liksom inte med det... *snyftar* Men nu fick jag några minuter över och tänkte göra mig påmind. För snart ett år sen fick jag ju drömjobbet. Tyvärr är det inte fast än (anställningsstopp) men min helt underbara chef gör allt, verkligen allt för att det ska bli fast så fort som möjligt. Året ut har jag iaf, och lyckas jag få det förlängt ytterligare ett halvår övergår det automatiskt till fast tjänst. Vill, vill, vill!!!

    De små lunsarna växer så det knakar. Ludvig har bytt avdelning på förskolan och går nu med de större barnen och vips vilken utveckling han hamnade i samtidigt. Han är en hejare på matte och har långa utläggningar i hur man lägger ihop olika antal. Språket är lite si och så däremot. Han har haft så många öroninflammationer på sistone och har varit (är fortfarande?) så svullen i örgångarna. Men får han bara vara frisk ett tag till ska vi kolla hörseln om någon månad. Därefter ska vi/bvc ta ställning till språkutvecklingen och om något ska göras.

    För mig personligen har detta år inneburit både sorg och glädje. Min pappa dog efter en kortare tids sjukdom, exakt på dagen fyra år efter mamma. Barnen var med på begravningen och skötte sig verkligen exemplariskt. Innan läste vi om herr Mullvad (älskar den boken om sorg) och pratade en hel del om vad som skulle hända. När sedan bilen med kistan körde iväg vinkade Ludvig och sa hejdå morfar. Hjärtknipande om något... Men vi har också fått ändan ur och ska gå till prästen i början av augusti. Inbjudningskorten är äntligen ivägskickade och jag letar och letar efter en passande klänning. Tyvärr ser man inte så vacker ut som man tror i modell tält... Blivande maken håller på att planera en överraskningsbröllopsresa... hmm...

    Nej, nu måste jag nog återgå till jobbet. Vill ju göra mig oumbärlig här och då bör jag kanske inte sitta hur länge som helst och skriva till er, hur kul det än är. Ska försöka läsa tillbaka lite i tiden och se vad som hänt er också.

    Kramar från Tina med Ludvig (och Linus).
  2. 1
    Läääääääänge sen Är nästan aldrig inne och läser här längre. Hinner liksom inte med det... *snyftar* Men nu fick jag några minuter över och tänkte göra mig påmind. För snart ett år sen fick jag ju drömjobbet. Tyvärr är det inte fast än (anställningsstopp) men min helt underbara chef gör allt, verkligen allt för att det ska bli fast så fort som möjligt. Året ut har jag iaf, och lyckas jag få det förlängt ytterligare ett halvår övergår det automatiskt till fast tjänst. Vill, vill, vill!!!

    De små lunsarna växer så det knakar. Ludvig har bytt avdelning på förskolan och går nu med de större barnen och vips vilken utveckling han hamnade i samtidigt. Han är en hejare på matte och har långa utläggningar i hur man lägger ihop olika antal. Språket är lite si och så däremot. Han har haft så många öroninflammationer på sistone och har varit (är fortfarande?) så svullen i örgångarna. Men får han bara vara frisk ett tag till ska vi kolla hörseln om någon månad. Därefter ska vi/bvc ta ställning till språkutvecklingen och om något ska göras.

    För mig personligen har detta år inneburit både sorg och glädje. Min pappa dog efter en kortare tids sjukdom, exakt på dagen fyra år efter mamma. Barnen var med på begravningen och skötte sig verkligen exemplariskt. Innan läste vi om herr Mullvad (älskar den boken om sorg) och pratade en hel del om vad som skulle hända. När sedan bilen med kistan körde iväg vinkade Ludvig och sa hejdå morfar. Hjärtknipande om något... Men vi har också fått ändan ur och ska gå till prästen i början av augusti. Inbjudningskorten är äntligen ivägskickade och jag letar och letar efter en passande klänning. Tyvärr ser man inte så vacker ut som man tror i modell tält... Blivande maken håller på att planera en överraskningsbröllopsresa... hmm...

    Nej, nu måste jag nog återgå till jobbet. Vill ju göra mig oumbärlig här och då bör jag kanske inte sitta hur länge som helst och skriva till er, hur kul det än är. Ska försöka läsa tillbaka lite i tiden och se vad som hänt er också.

    Kramar från Tina med Ludvig (och Linus).
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Hej vännen!

    Roligt och sorgligt att läsa om hur ni har haft det den senaste tiden... Vad sägs om att ses någon dag när alla våra barn är hyfsat friska ? E ska till Kina på jobbresa två veckor i maj och jag behöver sysselsätta mig lite tillsammans m barnen. Just nu renoveras här (igen) så just nu är det fullt upp...
    Lycka är en resa inte en destination.
  4. 2
    Hej vännen! Roligt och sorgligt att läsa om hur ni har haft det den senaste tiden... Vad sägs om att ses någon dag när alla våra barn är hyfsat friska ? E ska till Kina på jobbresa två veckor i maj och jag behöver sysselsätta mig lite tillsammans m barnen. Just nu renoveras här (igen) så just nu är det fullt upp...
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Kul att höra ifrån dig, tror inte det är värst många som är aktiv här inne. vad tråkigt med din pappa...

    Var rädd om dig! Kram jeanette
  6. 3
    Kul att höra ifrån dig, tror inte det är värst många som är aktiv här inne. vad tråkigt med din pappa...

    Var rädd om dig! Kram jeanette
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar