Vad väger era 1-åringar?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Vad väger era 1-åringar?

    Idag har Tyra varit på 1-års kontroll och fått sprutor. Gick bra, men jag trodde att hon skulle väga mer än hon gjorde. Hon väger nu 8 850g, bara 250 gram mer än för två månader sedan.
    Nu har ju hon lärt sig gå sen dess och varit sjuk mer eller mindre i 5 veckor, så jag oroar mig inte så värst, men jag tycker det är lite konstigt för hon äter bra och hon är lite rund om magen.

    Vad väger era småtroll?
    (Orkar inte leta på viktlistan, antar att den inte är speciellt aktuell i alla fall)
    /Rubina
  2. 1
    Vad väger era 1-åringar? Idag har Tyra varit på 1-års kontroll och fått sprutor. Gick bra, men jag trodde att hon skulle väga mer än hon gjorde. Hon väger nu 8 850g, bara 250 gram mer än för två månader sedan.
    Nu har ju hon lärt sig gå sen dess och varit sjuk mer eller mindre i 5 veckor, så jag oroar mig inte så värst, men jag tycker det är lite konstigt för hon äter bra och hon är lite rund om magen.

    Vad väger era småtroll?
    (Orkar inte leta på viktlistan, antar att den inte är speciellt aktuell i alla fall)
    /Rubina
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    7150 g

    Vägde Kasper när han var precis 1 år men på den officiella kollen lite senare så vägde han 7.5 så det är nog mer rättvisande då han precis varit sjuk innan ettårsvikten.

    Mina större barn har vägt 8.2 (Jennie) och 9.2 (Pontus) vid ett år.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    7150 g Vägde Kasper när han var precis 1 år men på den officiella kollen lite senare så vägde han 7.5 så det är nog mer rättvisande då han precis varit sjuk innan ettårsvikten.

    Mina större barn har vägt 8.2 (Jennie) och 9.2 (Pontus) vid ett år.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    10,5 kg

    Oscar vägde förra veckan 10,5 kg, på vår badrumsvåg i min famn. Jag trodde egentligen att han kanske vägde mer, men det stämmer nog ganska bra. Han har inte ökat så mycket de senaste månaderna, trots de ansenliga mängderna av mat han äter. Men å andra sidan började han ju kypa för ungefär 2 månader sedan och då gör han ju säkert av med massor med energi. Att han har varit sjuk så mycket lär inte ha någon som helst inverkan, det har det inte på aptiten iallafall. Han äter lika mycket när han har 40 i feber som när han är frisk. Och det är ju ganska skönt.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  6. 3
    10,5 kg Oscar vägde förra veckan 10,5 kg, på vår badrumsvåg i min famn. Jag trodde egentligen att han kanske vägde mer, men det stämmer nog ganska bra. Han har inte ökat så mycket de senaste månaderna, trots de ansenliga mängderna av mat han äter. Men å andra sidan började han ju kypa för ungefär 2 månader sedan och då gör han ju säkert av med massor med energi. Att han har varit sjuk så mycket lär inte ha någon som helst inverkan, det har det inte på aptiten iallafall. Han äter lika mycket när han har 40 i feber som när han är frisk. Och det är ju ganska skönt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    8100 g, och jag är överlycklig över det för hon har gått upp 760 g på 2 månader! Nu har hon iofs börjat gå och äter dessutom dåligt då hon får penicillin, men det känns som hon ändå är på rätt väg nu.
  8. 4
    8100 g, och jag är överlycklig över det för hon har gått upp 760 g på 2 månader! Nu har hon iofs börjat gå och äter dessutom dåligt då hon får penicillin, men det känns som hon ändå är på rätt väg nu.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    10,5 kg. Och det är superaktuellt då vi var på bvc igår. Inte så lång dock, 75 cm, men han sträckte nog inte på sig ordentligt för han var lika lång för 2 månader sen...
  10. 5
    10,5 kg. Och det är superaktuellt då vi var på bvc igår. Inte så lång dock, 75 cm, men han sträckte nog inte på sig ordentligt för han var lika lång för 2 månader sen...
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    8 105 gram

    och då har hon bara gått upp ca 200 gram de senaste två månaderna i och för sig så har hon varit förkyld med feber och dålig matlust i en vecka, några veckor innan vägningen och det tror jag påverkade för hon blev så tunn i ansiktet.

    Hon äter jättebra i övrigt så vi får se till nästa vägning vad som hänt. Jag tänker såhär, hon har gått upp 6 kg sedan födseln och det hade hennes storasyster också som vägde 9 200 gram vid sin 1-årsdag.
    Mamma till
    A. 0312
    G. 0803
  12. 6
    8 105 gram och då har hon bara gått upp ca 200 gram de senaste två månaderna i och för sig så har hon varit förkyld med feber och dålig matlust i en vecka, några veckor innan vägningen och det tror jag påverkade för hon blev så tunn i ansiktet.

    Hon äter jättebra i övrigt så vi får se till nästa vägning vad som hänt. Jag tänker såhär, hon har gått upp 6 kg sedan födseln och det hade hennes storasyster också som vägde 9 200 gram vid sin 1-årsdag.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Hej
    Jag skulle just skicka en fråga om detta, hm lustigt!
    Våran guldgosse vägde 9790g och var 80cm lång
  14. 7
    Hej
    Jag skulle just skicka en fråga om detta, hm lustigt!
    Våran guldgosse vägde 9790g och var 80cm lång
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Alice ska på 1-års kontroll på måndag men enligt vår våg hemma väger hon 10,5 kg. Hon har legat still i flera månader nu eftersom hon också rör sig mera och även varit sjuk. Jag är inte speciellt orolig eftersom hon äter ganska bra när hon inte är dålig och hon har ju att ta av.
  16. 8
    Alice ska på 1-års kontroll på måndag men enligt vår våg hemma väger hon 10,5 kg. Hon har legat still i flera månader nu eftersom hon också rör sig mera och även varit sjuk. Jag är inte speciellt orolig eftersom hon äter ganska bra när hon inte är dålig och hon har ju att ta av.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Lite drygt 8 kg, minns inte exakt. :-)
  18. 9
    Lite drygt 8 kg, minns inte exakt. :-)
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Statistik på fem....

    Fríða 9180gr (dock efter två magsjukor på kort tid)
    Dísa ca 1,1kg
    Elfa 9730gr
    Atli 10,72kg
    Birkir 10,5kg
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  20. 10
    Statistik på fem.... Fríða 9180gr (dock efter två magsjukor på kort tid)
    Dísa ca 1,1kg
    Elfa 9730gr
    Atli 10,72kg
    Birkir 10,5kg
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Neee, du måste väl ändå ha fel vikt på Dísa? 11 kg? 10,1 kg?
  22. 11
    Neee, du måste väl ändå ha fel vikt på Dísa? 11 kg? 10,1 kg?
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    10,1 kg var det på Dísa

    ....
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  24. 12
    10,1 kg var det på Dísa ....
  25. Medlem sedan
    Sep 2007
    #13
    9050, 450 gram mindre än vad hon vägde vid 6 månader.. Tycker det är ett evigt tjatade om henns vikt, hon är en glad och pigg bebis som ligger hyfsat på normalkurvan (om än med rejäl avvikelse från sin egen maxikurva..) Ibland äter hon mycket, men för det mesta bara lite av varje. Så länge hon är såpass nöjd som hon är oroar jag mig inte. Jag vägde för övrigt 8700 som ettåring, medan hennes pappa vägde 12 kg 8så mycket vägde jag inte som 2åring heller.. )
  26. 13
    9050, 450 gram mindre än vad hon vägde vid 6 månader.. Tycker det är ett evigt tjatade om henns vikt, hon är en glad och pigg bebis som ligger hyfsat på normalkurvan (om än med rejäl avvikelse från sin egen maxikurva..) Ibland äter hon mycket, men för det mesta bara lite av varje. Så länge hon är såpass nöjd som hon är oroar jag mig inte. Jag vägde för övrigt 8700 som ettåring, medan hennes pappa vägde 12 kg 8så mycket vägde jag inte som 2åring heller.. )

Liknande trådar

  1. Vad väger era 2-åringar nu
    By ~Ida~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 12:55
  2. Hur mkt väger era 3-åringar?
    By Tess5 in forum _04 Alla barn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 18:07
  3. Vad väger era 2 åringar?
    By -Liza- in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 17:22
  4. vad väger era 3 åringar
    By madde m 3 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 11:38
  5. vad väger era 3 åringar nu
    By madde m 3 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 13:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar