Hur ofta duschar/badar
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Hur ofta duschar/badar

    era 05r? Nu menar jag dels helkropps rengöring och schamponering av hår osv
    Mamma till Ella 2002, Theo 2005. Meja 2008 och Milo 2010!
  2. 1
    Hur ofta duschar/badar era 05r? Nu menar jag dels helkropps rengöring och schamponering av hår osv
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Ellen duschar en gång i veckan, då tvättas håret. Tvättar kroppen gör vi bara med vatten och tar på olja sedan. Händer, fötter, snippa tvättas efter behov. Ja, händer flera gånger varje dag försåss!
  4. 2
    Ellen duschar en gång i veckan, då tvättas håret. Tvättar kroppen gör vi bara med vatten och tar på olja sedan. Händer, fötter, snippa tvättas efter behov. Ja, händer flera gånger varje dag försåss!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Ture badar och tvättar håret minst en gång i veckan. För det mesta räcker det så, men ibland behövs det två bad med hårtvätt i veckan. Om han gärna vill får han bada oftare än så, men då hoppar vi över hårtvätten. Till hans stora glädje - han är verkligen _inte_ förtjust i att tvätta håret...
  6. 3
    Ture badar och tvättar håret minst en gång i veckan. För det mesta räcker det så, men ibland behövs det två bad med hårtvätt i veckan. Om han gärna vill får han bada oftare än så, men då hoppar vi över hårtvätten. Till hans stora glädje - han är verkligen _inte_ förtjust i att tvätta håret...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Håret ca 2 ggr/v

    Dusch varierar. är det "sandväder" blir det varje dag, annars 2-3 ggr/v
  8. 4
    Håret ca 2 ggr/v Dusch varierar. är det "sandväder" blir det varje dag, annars 2-3 ggr/v
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    minst

    två gånger i veckan, helst tre men det hinner jag inte så ofta.
    Söndagar går systrarna på simskola så då är hon antingen med eller så badas hon hemma. Skönt att ha dem rena till veckan tycker jag. Sen brukar jag försöka bada dem på torsdagar så att de är rena till helgen
    ibland är de så skitiga så tisdagar också blir baddagar.
  10. 5
    minst två gånger i veckan, helst tre men det hinner jag inte så ofta.
    Söndagar går systrarna på simskola så då är hon antingen med eller så badas hon hemma. Skönt att ha dem rena till veckan tycker jag. Sen brukar jag försöka bada dem på torsdagar så att de är rena till helgen
    ibland är de så skitiga så tisdagar också blir baddagar.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Ca 2 ggr per vecka...

    .... på lördagar (de har gympa på fredagar) och på onsdagar (då är vi lediga och de brukar få bada på fm). Vi tvättar hår och kropp båda gångerna. Ibland badar eller duschar hon nån extra gång, om hon är röd i stjärten t ex, men tvättar inte med schampoo då.
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  12. 6
    Ca 2 ggr per vecka... .... på lördagar (de har gympa på fredagar) och på onsdagar (då är vi lediga och de brukar få bada på fm). Vi tvättar hår och kropp båda gångerna. Ibland badar eller duschar hon nån extra gång, om hon är röd i stjärten t ex, men tvättar inte med schampoo då.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Jag skulle vilja tvätta Katjas hår två gånger i veckan, men det brukar bli en gång. Hon vill inte så gärna tvätta det. Helkroppstvätt i bad eller dusch ligger på en till två gånger i veckan, men vi har inget schema. Ikväll ska vi nog ta och bada och tvätta håret.
  14. 7
    Jag skulle vilja tvätta Katjas hår två gånger i veckan, men det brukar bli en gång. Hon vill inte så gärna tvätta det. Helkroppstvätt i bad eller dusch ligger på en till två gånger i veckan, men vi har inget schema. Ikväll ska vi nog ta och bada och tvätta håret.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Lite olika.

    Det är lite olika, men i snitt blir det kanske bad och schampo en gång i veckan. Men däremellan en hel del dusch och ibland avsköljning av håret med vatten (Ville AVSKYR att duscha håret, så det är inget kul att göra det.... fast han protesterar mot nästan allt just nu i och för sig).

    Mina barn tycks rulla runt i lera och krypa omkring i sandlådor etc konstant på dagis. Just nu ser de ut som sotare i ansiktet varje dag när de hämtas - de sopar sand... med sopborstar och händer och allt vad det är. Och sanden ryker och det torkas med händerna i ansiktet etc. . Men det är ju tur att de har kul på dagis!
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  16. 8
    Lite olika. Det är lite olika, men i snitt blir det kanske bad och schampo en gång i veckan. Men däremellan en hel del dusch och ibland avsköljning av håret med vatten (Ville AVSKYR att duscha håret, så det är inget kul att göra det.... fast han protesterar mot nästan allt just nu i och för sig).

    Mina barn tycks rulla runt i lera och krypa omkring i sandlådor etc konstant på dagis. Just nu ser de ut som sotare i ansiktet varje dag när de hämtas - de sopar sand... med sopborstar och händer och allt vad det är. Och sanden ryker och det torkas med händerna i ansiktet etc. . Men det är ju tur att de har kul på dagis!
  17. S-mamman
    #9
    Det är ganska olika. Ibland går det en vecka mellan gångerna men nu då de börjat vara mer ute och skitar ner sig på ett annat sätt så blir det oftare...2-3 ggr/v kanske...
  18. 9
    Det är ganska olika. Ibland går det en vecka mellan gångerna men nu då de börjat vara mer ute och skitar ner sig på ett annat sätt så blir det oftare...2-3 ggr/v kanske...
  19. Medlem sedan
    Dec 2004
    #10
    Ebba badar 2-3 gånger per vecka. Hårtvätt 1 gång per vecka max.
  20. 10
    Ebba badar 2-3 gånger per vecka. Hårtvätt 1 gång per vecka max.
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11

    Ca 1 gång/ vecka

    Vi har ingen bestämd baddag, men det går nog sällan mer än 7 dagar mellan rengörningarna
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  22. 11
    Ca 1 gång/ vecka Vi har ingen bestämd baddag, men det går nog sällan mer än 7 dagar mellan rengörningarna

Liknande trådar

  1. Hur ofta duschar ni då?
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 18:53
  2. Hur ofta badar / duschar era?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:21
  3. Badar/duschar inte era barn?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 20:15
  4. Hur ofta badar, duschar barnen?
    By cec in forum _99 Alla barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:04
  5. Hur ofta duschar/badar ni era?
    By H in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar