Avslag..
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Avslag..

    Jag måste fråga. Det har gått ca en vecka sedan jag födde mitt andra barn. FL gick bra och moderkakan var hel och fin.
    Nu är det så att jag fortfarande blöder klarrött och rejält. Med första barnet blödde jag bara några dagar innan det gick över till brunt osv...
    Jag blir lite orolig att detta ska vara något allvarligt då blödningen inte verkar vilja ge med sig.
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  2. 1
    Avslag.. Jag måste fråga. Det har gått ca en vecka sedan jag födde mitt andra barn. FL gick bra och moderkakan var hel och fin.
    Nu är det så att jag fortfarande blöder klarrött och rejält. Med första barnet blödde jag bara några dagar innan det gick över till brunt osv...
    Jag blir lite orolig att detta ska vara något allvarligt då blödningen inte verkar vilja ge med sig.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Avslaget

    Jag har blött ganska mycket med alla 3 barn, ungefär som en vanlig mens i 8-10 dagar och sedan brunt i upp till 7-8 veckor. Det är säkert olika, men en vecka låter helt i sin ordning tycker jag. Du hade nog bara tur sist
    Fast om du verkligen är orolig och känner att något är fel, så ska du bara ringa och höra.
    Och grattis till bebben!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  4. 2
    Avslaget Jag har blött ganska mycket med alla 3 barn, ungefär som en vanlig mens i 8-10 dagar och sedan brunt i upp till 7-8 veckor. Det är säkert olika, men en vecka låter helt i sin ordning tycker jag. Du hade nog bara tur sist
    Fast om du verkligen är orolig och känner att något är fel, så ska du bara ringa och höra.
    Och grattis till bebben!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Du ska hålla koll på att du inte känner dig väldigt trött eller yr, då kan du ha fått lågt blodvärde. Det kan de kolla om du ringer mvc. Annars var det lika för mig den andra gången. Första barnet blödde jag bara en vecka, andra gången var det klarrött i två veckor och sen höll det på i 8 veckor..
  6. 3
    Du ska hålla koll på att du inte känner dig väldigt trött eller yr, då kan du ha fått lågt blodvärde. Det kan de kolla om du ringer mvc. Annars var det lika för mig den andra gången. Första barnet blödde jag bara en vecka, andra gången var det klarrött i två veckor och sen höll det på i 8 veckor..
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Hej Vimsa,
    jag tror inte att du skall vara orolig, men som övriga också skriver: ring till MVC och kolla av med dem. Jag födde barn i början av mars och tyckte att jag blödde rätt mycket under cirka 3 veckor, sen blev det mera stötvis och gyllenbrunt. Men som sagt, ring och kolla med MVC.
    Ha det bra! /Anna
  8. 4
    Hej Vimsa,
    jag tror inte att du skall vara orolig, men som övriga också skriver: ring till MVC och kolla av med dem. Jag födde barn i början av mars och tyckte att jag blödde rätt mycket under cirka 3 veckor, sen blev det mera stötvis och gyllenbrunt. Men som sagt, ring och kolla med MVC.
    Ha det bra! /Anna
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    oj,,,gumman men har du inte ringt till läkare och kollat upp det?gör det,det kan vara farligt...
    kram och lycka till
    kathy
  10. 5
    oj,,,gumman men har du inte ringt till läkare och kollat upp det?gör det,det kan vara farligt...
    kram och lycka till
    kathy

Liknande trådar

  1. Avslag
    By ::Birne:: in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 21:17
  2. Avslag och bad
    By Mamma.Harjula-Gad in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 23:46
  3. Avslag
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 00:42
  4. Avslag
    By Lisa_82 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 12:18
  5. Avslag
    By milu in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar